Κέρδη 247,2 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο ΟΤΕ για το πρώτο εξάμηνο του 2023, αυξημένα κατά 4,7% σε ετήσια βάση, ενώ το β’ τρίμηνο εμφάνισε κέρδη 111,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 4,8% σε ετήσια βάση.

Τα βασικά σημεία έχουν ως εξής: 

  • Αύξηση εσόδων κατά 2,4%, προσαρμοσμένο EBITDA (AL) ενισχυμένο κατά 0,9%, με το περιθώριο στο 40,9%
  • Αύξηση εσόδων από υπηρεσίες κινητής κατά 2,4% στο τρίμηνο, χάρη τόσο στην καρτοκινητή όσο και στα συμβόλαια – Βελτιωμένες τάσεις στις ευρυζωνικές υπηρεσίες σταθερής

Θετικές λειτουργικές επιδόσεις:

  • Αύξηση των συνδρομητών υπηρεσιών οπτικής ίνας (FTTx) κατά 7%, με τη διείσδυση στο 65% της βάσης
  • Αύξηση στους συνδρομητές FTTH (+28 χιλιάδες)
  • Δίκτυο FTTH διαθέσιμο σε 1,1 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με το ποσοστό διείσδυσης να ανέρχεται στο 19%
  • Αύξηση στα συνολικά έσοδα του Ομίλου κατά 1,1% – το προσαρμοσμένο EBITDA (AL) επηρεάστηκε από τις δραστηριότητες στη Ρουμανία

Αναλυτικότερα, το Β’ τρίμηνο του 2023, τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου OTE αυξήθηκαν κατά 1,1% και διαμορφώθηκαν σε €854,1 εκατ. Στην Ελλάδα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,4% στα €786,6 εκατ., καθώς η πτώση στις υπηρεσίες λιανικής σταθερής αντισταθμίστηκε από τις ισχυρές επιδόσεις στην κινητή και στις υπηρεσίες ICT.

Στην Ρουμανία, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 11,4% και διαμορφώθηκαν στα €69,3 εκατ., αντανακλώντας σε μεγάλο βαθμό, όπως και στο προηγούμενο τρίμηνο, την παύση της παροχής υπηρεσιών MVNO σε πελάτες FMC, που άρχισε να φθίνει το δεύτερο μισό του 2022, προωθητικές ενέργειες για τη συγκράτηση της πελατειακής βάσης, και την επίδραση από τη μείωση στα τέλη τερματισμού κινητής τηλεφωνίας.

Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα του Ομίλου, εξαιρουμένων των αποσβέσεων, των απομειώσεων και των επιβαρύνσεων που σχετίζονται με κόστη αναδιοργάνωσης (κυρίως Προγράμματα Εθελούσιας Αποχώρησης), αυξήθηκαν κατά 2,9% σε σύγκριση με το Β’ τρίμηνο του 2022 και διαμορφώθηκαν σε €507,3 εκατ., καθώς η αύξηση στα άμεσα κόστη λόγω της ενίσχυσης των εσόδων αντιστάθμισε τις εξοικονομήσεις σε άλλες περιοχές κόστους, ιδίως στα έξοδα προσωπικού.

Η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA (AL) του Ομίλου μειώθηκε κατά 1,8% στα €326,8 εκατ., με το περιθώριο να διαμορφώνεται σε 38,3%. Στην Ελλάδα, η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA (AL) σημείωσε αύξηση 0,9%, στα €322,0 εκατ., με ισχυρό περιθώριο EBITDA 40,9%. Στην Ρουμανία, η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA (AL) διαμορφώθηκε στα €4,8 εκατ. μειωμένη κατά €8,9 εκατ., μερικώς οφειλόμενη στην παύση των δραστηριοτήτων MVNO, στο υψηλότερο κόστος ενέργειας, λόγω άρσης της κρατικής ρύθμισης στις τιμές ενέργειας από τις αρχές του 2023 και σε ορισμένες προσαρμογές στα λειτουργικά έξοδα το προηγούμενο έτος.

Οι προσαρμοσμένες επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία ανήλθαν σε €166,7 εκατ., μειωμένες κατά 0,7% από το Β’ τρίμηνο του 2022. Εξαιρουμένης της επίδρασης των επενδύσεων που σχετίζονται με το τηλεοπτικό περιεχόμενο, που ήταν ιδιαίτερα υψηλές το Β’ τρίμηνο 2022 λόγω της απόκτησης των δικαιωμάτων μετάδοσης των αγώνων για το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, οι προσαρμοσμένες επενδύσεις θα ήταν αυξημένες κατά 15,6%. Οι επενδύσεις στην Ελλάδα και στην κινητή Ρουμανίας διαμορφώθηκαν σε €157,9 εκατ. και €8,8 εκατ. αντίστοιχα.

Οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές μετά από μισθώσεις διαμορφώθηκαν σε €147,9 εκατ. το Β’ τρίμηνο του 2023, μειωμένες κατά 7,5% σε ετήσια βάση, ενώ οι ελεύθερες ταμειακές ροές μετά από μισθώσεις διαμορφώθηκαν σε €144,0 εκατ., μειωμένες κατά 8,4% σε σύγκριση με το Β’ τρίμηνο του 2022, αποτυπώνοντας τη χαμηλότερη κερδοφορία στη Ρουμανία.