Βρισκόμαστε έναν ολόκληρο μήνα μετά από την παγκόσμια κυκλοφορία των mega-hits ταινιών του καλοκαιριού, του «Oppenheimer» και της «Barbie», τα οποία δημιούργησαν το φαινόμενο «Barbenheimer». Συνήθως, όταν δύο blockbusters παραγωγές κυκλοφορούν την ίδια περίοδο, τότε αναγκαστικά η μία μένει πιο πίσω από την άλλη. Αυτό πάντως αποδείχθηκε πως δεν συνέβη στην περίπτωση των δύο υπερπαραγωγών, καθώς σάρωσαν (και συνεχίζουν να σαρώνουν) στο παγκόσμιο box office.

Ο Christopher Nolan συγκέντρωσε ένα από τα μεγαλύτερα καστ αστέρων με τα οποία έχει συνεργαστεί ποτέ για να αφηγηθεί σωστά και όπως ακριβώς ονειρευόταν την ιστορία του πυρηνικού φυσικού Robert J. Oppenheimer. Τον βασικό ρόλο υποδύεται ο ο υποψήφιος για BAFTA Cillian Murphy, ο οποίος έχει συνεργαστεί αρκετές φορές με τον Nolan (τον είδαμε σε Inception, Dunkirk και The Dark Night).

Στη σπουδαία κινηματογραφική παραγωγή βλέπουμε επίσης αρκετούς γνωστούς ηθοποιούς όπως την Emily Blunt ως Kitty Oppenheimer, τον Matt Damon ως Leslie Groves, τον Robert Downey Jr. ως Lewis Strauss, καθώς και την Florence Pugh ως Jean Tatlock. Τον Ιούλιο του 2022, το Variety ανέφερε ότι η Blunt, ο Damon και ο Downey πήραν ως αμοιβή 4 εκατομμύρια δολάρια ο καθένας για τους ρόλους τους στην ταινία, ποσό μικρότερο από αυτό που συνήθως αμείβονται (γύρω στα 10-20 εκατομμύρια δολάρια). Δεδομένου ότι ο Cillian Murphy είναι ο πρωταγωνιστής της ταινίας, μπορούμε να υποθέσουμε ότι πιθανότατα το ποσό που πήρε ήταν γύρω στα 10-20 εκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με τον Christopher Nolan, το Oppenheimer δεν έχει καθόλου εφέ CGI. Επίσης, το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας γυρίστηκε στις ερήμους του Νέου Μεξικού, που είναι μια αρκετά φθηνή τοποθεσία.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως η κυκλοφορία της ταινίας την ίδια περίοδο με την Barbie ήταν η καλύτερη διαφήμιση που θα μπορούσε να ζητήσει. Η αίσθηση που προκάλεσε το Barbenheimer οδήγησε και τις δύο ταινίες σε απίστευτη δημοσιότητα με τη Warner Bros και τη Universal Pictures να τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση. Ο μέσος προϋπολογισμός για την παγκόσμια διαφήμιση μιας τέτοιας ταινίας κυμαίνεται συνήθως από 65 έως 200 εκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο στην περίπτωση του Oppenheimer πιθανότατα θα κόστισε από 65 μέχρι μαξ 100 εκατομμύρια δολάρια.

Βάζοντας κάτω τα νούμερα ο συνολικός προϋπολογισμός της ταινίας (μαζί με το μάρκετινγκ της) πρέπει να έφτασε κοντά στα 150 με 200 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό σημαίνει πως η παραγωγή θα έπρεπε να βγάλει τουλάχιστον 200 εκατομμύρια δολάρια για να ισοφαρίσει τα έξοδα της. Για να θεωρηθεί μεγάλη επιτυχία, το Oppenheimer έπρεπε να βγάλει περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια.