Ο τελικός απολογισμός του καλοκαιριού θα κρίνει την φετινή πορεία της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και γενικότερα του εγχώριου κλάδου ζυθοποιίας, αν και οι εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς κάνουν λόγο για πτώση σε σχέση πάντως με την πολύ υψηλή συγκριτική βάση του 2024.
Παρά την αναμενόμενη νέα –έστω μικρή– άνοδο της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας και τη φετινή χρονιά, με βάση τα έως τώρα στοιχεία, η κατανάλωση μπύρας ήταν μικρότερη τόσο από τους τουρίστες, όσο και από τους Έλληνες, λόγω του γενικότερου κλίματος αβεβαιότητας σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και της στενότητας στους προϋπολογισμούς του μέσου νοικοκυριού.
Αναφορικά με την εικόνα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της μητρικής, Carlsberg, στο α’ εξάμηνο του 2025 κατέγραψε αύξηση στους όγκους πωλήσεων σε μία γενικότερα πτωτική αγορά, χάρη στην καλή απόδοση των μη αλκοολούχων μπυρών (ΦΙΞ Άνευ, Mythos 0.0) και της mainstream μάρκας, Μύθος.
Στα φετινά λανσαρίσματα της εταιρείας περιλαμβάνονται η Nήσος Easy IPA – η οποία αποτελεί την πρώτη απόπειρα του brand στην κατηγορία των pale ale – διευρύνοντας την γκάμα της Nήσος, που πλέον αριθμεί 6 προτάσεις (Kλασική Νήσος Pilsner, πιστοποιημένα βιολογική, χωρίς γλουτένη vegan craft lager Νήσος Organic, αφιλτράριστη Νήσος Θολή, Double Ale Νήσος Αποκάλυψη και Νήσος 7 Μποφόρ).
Στις νέες προσθήκες του portfolio βρίσκουμε ακόμη την ΦΙΞ Άνευ Σαγκουίνι, που αυξάνει σε τρεις τις διαθέσιμες επιλογές της μάρκας χωρίς αλκοόλ (Κλασσική ΦΙΞ άνευ και ΦΙΞ Άνευ Λεμόνι οι άλλες δυο), την Mythos 0,0% και την Kronenbourg 1664 Blanc, μια premium αρωματική και φρουτώδης μπύρα με καταγωγή από την Γαλλία.
Η εικόνα το 2024
Κατά την περυσινή χρονιά, η γενικότερη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κανάλι της εστίασης (on trade), καθώς και οι πολύ καλές επιδόσεις του τουρισμού που βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τις επιδόσεις της εγχώριας ζύθου, συνετέλεσαν στην αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας κατά 10%, στα επίπεδα των €200 εκατ.
Εξαιρουμένου του ΕΦΚ, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν σε ποσοστό 11%, στα €143,71 εκατ.
Ο συνολικός όγκος πωλήσεων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ανήλθε σε 1,358 χιλ. HL σημειώνοντας αύξηση κατά 9,4%, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων προς το εξωτερικό, ενώ και ο όγκος πωλήσεων που αφορά στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε κατά 9%.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) αυξήθηκαν κατά 28,5%, στα €22,7 εκατ., με τη διοίκηση να αποδίδει στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις τις επιδόσεις αυτές, τόσο στην αύξηση των πωλήσεων, όσο και στη συγκράτηση αναλογικά των εξόδων μέσω στοχευμένων ενεργειών συγκράτησης του κόστους.
Επίσης, τα κέρδη προ φόρων της ζυθοποιίας ανήλθαν σε €16,68 εκατ., αυξημένα κατά 26,12% σε σχέση με το 2023, ενώ τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 5,82% στα €9,65 εκατ. λόγω του υψηλότερου φόρου εισοδήματος (στα €7 εκατ. από περίπου €3 εκατ. το 2023)
Το 2024, η εταιρεία εστίασε στην περαιτέρω εξειδίκευση των προϊόντων του χαρτοφυλακίου της στην εγχώρια αγορά, με έμφαση στις κατηγορίες της μπίρας και της μπίρας χωρίς αλκοόλ, καθώς και σε επενδύσεις που αφορούν στην παραγωγική διαδικασία των προϊόντων της και στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών της προς τους πελάτες και συνεργάτες της.
Επενδύσεις
Ειδικότερα πέρυσι ,η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους €13,93 εκατ. που αφορούσαν σε εξοπλισμό για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων, σε τεχνολογικό εξοπλισμό και αυτοματοποίηση των συστημάτων της, σε εξοπλισμό σχετικό με την Υγεία & Ασφάλεια σε όλες τις εγκαταστάσεις της, καθώς και τον εξοπλισμό πωλήσεων.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία διαθέτει 2 ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, δυναμικότητας 2,2 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως, όπου παράγονται 19 προϊόντα (ΦΙΞ Ελλάς, ΦΙΞ Μαύρη, ΦΙΞ Άνευ, ΦΙΞ Άνευ Λεμόνι, ΦΙΞ Άνευ Σαγκουίνι, Μythos, Mythos Radler, Mythos Ice, Mythos 0.0%, Kaiser, Carlsberg, ΝΗΣΟΣ Pilsner, Henninger, Tuborg Soda, Τuborg Tonic Water και η σειρά των mixers Tuborg Lemon / Pineapple-Lime & Spearmint / Pink Grapefruit-Blood Orange/ Mango & Passionfruit), ενώ το χαρτοφυλάκιό της συνολικά περιλαμβάνει 27 εμπορικά σήματα. Αξιοποιεί ένα εκτενές δίκτυο συνεργατών, προμηθευτών και σημείων πώλησης, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, με παρουσία σε σχεδόν 40 χώρες και στις 5 ηπείρους.
Παράλληλα, εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες, όπως: τις ιρλανδικές μπύρες Guinness και Kilkenny, τη γαλλική Kronenbourg 1664 Blanc, τη βέλγικη Grimbergen, τη βαυαρικής προέλευσης Schneider Weisse και τον μηλίτη Somersby.
Διαβάστε ακόμη:
- Κορυφαία επενδυτική επιλογή για τη Mediobanca οι ελληνικές τράπεζες
- Σήμερα η συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν στη Νέα Υόρκη: Η ατζέντα και τα «αγκάθια»
- Καιρός: «Ο εμποδιστής Ρέξ φέρνει την πρώτη φθινοπωρινή κακοκαιρία»
- Profile: Εξαγορές και funds χρηματοδότες οι στόχοι της μετά την κυριαρχία στην ελληνική αγορά