Η Ελλάδα, αποφάσισε να εκχωρήσει για πολλά χρόνια τα λιμάνια της, βασικές υποδομές της χώρας, σε ισχυρά επενδυτικά σχήματα, προκειμένου να αναπτυχθούν και να αξιοποιηθούν, συμβάλλοντας έτσι και στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο και στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και μεταφορές εν γένει, αποφέροντας φυσικά και σημαντικά άμεσα έσοδα στα δημόσια ταμεία, αλλά και έχοντας πολλαπλά οφέλη από την αύξηση των εργασιών και τις συνεπαγόμενες επενδύσεις, βάσει της σύμβασης εκχώρησης.
Ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), πέραν των άλλων δραστηριοτήτων του, έχει θέσει σε εφαρμογή συμφωνίες, οι οποίες συντελούν στην ανάδειξή του σε μεταφορικό κόμβο της νοτιοανατολικής και κεντρικής Ευρώπης, με πάσης φύσεων φορτία αμφίδρομων ενδιάμεσων ή τελικών κατευθύνσεων.
Καταλυτική για την παρουσία του αυτή είναι η σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ με γειτονικές χώρες και μάλιστα με τακτά εμπορικά δρομολόγια, διευκολύνοντας τα μέγιστα τους πελάτες του και όσους κάνουν χρήση των συνολικών υπηρεσιών του.
Πρόκειται ουσιαστικά για μία καλά μελετημένη στρατηγική επιλογή, που στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη της συνδεσιμότητας του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τις χώρες της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Ήδη, συμπληρώνεται ένα έτος από την έναρξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της πόλης Νις, της Δημοκρατίας της Σερβίας, ενώ τώρα εγκαινιάζεται η διασύνδεση με τη γειτονική Βόρεια Μακεδονία.
Τα τρένα, θα αναχωρούν από τη Θεσσαλονίκη κάθε Τετάρτη, και θα φτάνουν στα Σκόπια την ίδια ημέρα, ενώ η παροχή της νέας υπηρεσίας συνδυασμένων μεταφορών είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της εταιρείας με 11 ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς.
Ο ΟΛΘ, με την επέκταση των δραστηριοτήτων του στις δύο πόλεις, εντείνει το αποτύπωμα της στον τομέα των υπηρεσιών συνδυασμένων μεταφορών, προσφέροντας στους πελάτες της αξιόπιστες, αποδοτικές επιλογές μεταφορών.
Το θέμα είναι ότι τώρα, μετά την επιλογή της πρότασης του ΟΛΘ ως επικρατέστερης για την απόκτηση και του λιμανιού του Βόλου (ΟΛΒ), ναι μεν ενισχύεται σε σημαντικό βαθμό η θέση του ομίλου ΟΛΘ, αλλά, από την άλλη το πρόβλημα με την ενισχυμένη παρουσία Σαββίδη, θα αποτελέσει νέο πονοκέφαλο για την κυβέρνηση, που προσπαθούσε να απαλλαγεί από την παρουσία του ρωσόφιλου επιχειρηματία, με τις ευλογίες και του αμερικανικού παράγοντα.
Όπως αντιλαμβάνεστε, το θέμα περιπλέκεται πλέον και δεν θα είναι καθόλου εύκολο να προχωρήσει η έξωση του ομογενούς επιχειρηματία, ο οποίος μάλιστα (όπως έχουμε λεπτομερώς καταγράψει) διαμηνύει ότι από τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει υποστεί πολύ μεγάλες απώλειες και συνεπώς κακώς τον χρεώνουν στους υποστηρικτές του Πούτιν.
Μόνη πιθανή λύση, τώρα που η αξία του ΟΛΘ σαφώς αυξάνεται με την προσθήκη της αξίας του ΟΛΒ, να αποχωρήσει οικειοθελώς ο Σαββίδης, έναντι βεβαίως ενός πολύ μεγάλου τιμήματος, που μόνο ξένος ή ξένοι επενδυτές μπορούν να προσφέρουν και για τα δύο λιμάνια.
Εδώ, στο Radar.gr, έχουμε καταγράψει πολύ έγκαιρα και αποκλειστικά, το ζωηρό ενδιαφέρον που έχουν δείξει οι Ινδοί για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, θέμα που συζητήθηκε και μεταξύ των δύο πρωθυπουργών, Μητσοτάκη και Μόντι, προ δύο περίπου μηνών, ενώ ήδη υπάρχουν επαφές εκπροσώπων των δύο πλευρών. Μένει να δούμε τις εξελίξεις, όποιες κι αν είναι…