Πέραν πάσης αμφιβολίας, όπως άλλωστε έχουμε αναλύσει διεξοδικά, το έργο ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού είναι κομβικό και καθοριστικό ως προς την πρωτοκαθεδρία στις κατασκευές.
Στην περίπτωση που νικητής αναδειχθεί η κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα – Egis τότε ο Γ. Περιστέρης μέσα από ένα έργο μαμούθ 35 χρόνων θα καταστεί ο κυρίαρχος του κλάδου με ένα ανεκτέλεστο αντικείμενο που θα ξεπερνά κατά πολύ τα 3 δισ. ευρώ, και έχοντας τα κυριότερα έργα υπό την κατοχή του. Σχεδόν όλες τις παραχωρήσεις.
Από την άλλη πλευρά, μια τυχόν νίκη Μυτιληναίου, Άβαξ, Vinci θα προκαλέσει νέα δεδομένα στον χώρο, θα αναδειχθεί αντίπαλον δέος και θα ανοίξει ο δρόμος για ευρύτατη συμφωνία-συνεργασία μεταξύ Μυτιληναίου και Άβαξ από την γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας έως και ανταλλαγή μετοχών!
Οι προβλέψεις βάσει της εμπειρίας κοστολόγησης
Οι δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν την 1η Απριλίου, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται στη φάση εξέτασης των νομιμοποιητικών εγγράφων και των οικονομικών προσφορών.
Πληροφορίες από το ΤΑΙΠΕΔ ως προς το τι συμβαίνει με τις δεσμευτικές οικονομικές προσφορές δεν υπάρχουν! Ξεκάθαρα!
Η αγορά, ωστόσο, και οι καλά γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα δίνουν προβάδισμα στην ΓΕΚ Τέρνα με το ακόλουθο σκεπτικό:
Στη μία κοινοπραξία κυρίαρχος είναι η ΓΕΚ Τέρνα με ποσοστό 70%. Αυτό της επιτρέπει την κοστολόγηση του έργου, κάτι που ξέρει καλά λόγω εμπειρίας και διαμόρφωσης τιμών και προτάσεων, ενώ η Egis έπαιξε δεύτερο ρόλο στην οριστικοποίηση της πρότασης.
Από την άλλη πλευρά αναμφίβολα η Άβαξ λόγω τεράστιας εμπειρίας ξέρει να είναι πολύ ανταγωνιστική σε διαγωνιστικές διαδικασίες. Και ο Μυτιληναίος ως νεότερος στον χώρο μαθαίνει και προσαρμόζεται, ενώ είναι ταυτόχρονα πολύ επιθετικός παίκτης.
Τι λέει η κατασκευαστική πιάτσα
Ωστόσο, η Vinci που έχει το 50% της κοινοπραξίας έχει και σαφή λόγο στη διαμόρφωση της πρότασης. Στην κατασκευαστική πιάτσα οι καλά γνωρίζοντες τα πράγματα εκ των έσω θεωρούν ότι η Vinci είναι συντηρητική!
Διαχρονικά οι προσφορές της είναι ακριβές, οι κοστολογήσεις της υψηλές και σε κάθε περίπτωση όχι αντίστοιχες των κοστολογήσεων των ελληνικών εταιριών. Εάν λοιπόν η κοστολόγηση για την Εγνατία έχει γίνει από την Vinci τότε θα είναι υψηλή.
Εάν μόνο από τους Έλληνες εταίρους, τότε θα είναι ανταγωνιστική. Ωστόσο, θεωρείται απίθανο οι Γάλλοι με ποσοστό 50% να μην έχουν βάλει το χέρι τους.
Υπό αυτή την έννοια, σύμφωνα με εκτιμήσεις και αξιολογήσεις έμπειρων και έγκυρων κύκλων, για τον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού, όπου το έσοδο για το Δημόσιο θα φθάσει το 1,5 δισ., προβάδισμα έχει η ΓΕΚ Τέρνα.
Όμως η πράξη έχει καταδείξει ότι οι διαγωνισμοί είναι κατά τεκμήριο απρόβλεπτοι και ενίοτε κρύβουν ανατροπές…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.