Oι 10 πολυτιμότερες μάρκες στον κόσμο – Πόσο αξίζουν. Αυτά είναι τα ισχυρότερα brands μόδας σύμφωνα με το Αpparel 50, την ετήσια έρευνα που καταγράφει την αξία και την επιρροή τους.

1. Νike  31,3 δις. δολάρια
Το αμερικανικό brand που συνεργάζεται με σταρ όπως ο Michael Jordan και ο Christiano Ronaldo σπάει όλα τα ρεκόρ: 31,3 δις. δολάρια αξία, 367, 4 εκ. αναζητήσεις στο internet, 305, 4 εκ. ακόλουθοι στο Instagram, 4,8 εκ. ακόλουθοι στο TikTok. «Mε την δέσμευσή της στην καινοτομία, την ικανότητα να παραμένει μπροστά από τις τάσεις της αγοράς και τις εκτεταμένες συνεργασίες με αθλητές παγκοσμίως, η Nike έχει σταθεροποιήσει τη θέση της στην κορυφή της βιομηχανίας ένδυσης. Το 2023, η μάρκα συνέχισε να αξιοποιεί την τεράστια παγκόσμια επιρροή και τη φήμη της για να ενδυναμώσει τη θετική αλλαγή στον αθλητικό κόσμο και όχι μόνο» όπως ανέφερε το Βrand Finance UK.

2. Louis Vuitton – 26,2 δις. δολάρια
Mε Pharrell Whilliams και Nicolas Ghesquière ως creative director των ανδρικών και των γυναικείων συλλογών αντίστοιχα και με viral συνεργασίες σαν την Yayoi Kusama που συζητιούνται για καιρό, η επωνυμία Louis Vuitton βρίσκεται στην κορυφή των luxury brands, με αξία που υπολογίζεται στα 26,2 δις. δολάρια.

3. Chanel – 19,3 δις. δολάρια
Το brand value της ναυαρχίδας της γαλλικής μόδας σημείωσε αύξηση 27% και η Chanel βρέθηκε στην τρίτη θέση της λίστας με τις πολυτιμότερες μάρκες παγκοσμίως. Mε σήμα κατατεθέν το άρωμα Chanel No 5 και το τουίντ ταγιέρ, ο οίκος συνεχίζει να ηγείται στο χώρο της μόδας, με καλλιτεχνική διευθύντρια την επί σειρά ετών συνεργάτιδα του Κarl Lagerfeld, Virginie Viard. Επιπλέον, η Chanel είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και στο TikTok με πάνω από 12 εκ. followers, και απροσδόκητο περιεχόμενο με συνεργασίες με influencer όπως ο trainspotter Francis Bourgeois.

4. Gucci – 17,8 δις. δολάρια
Με τον Sabato De Sarno στο τιμόνι από τον Ιανουάριο του 2023 -μετά την αιφνιδιαστική αποχώρηση του Αlessandro Michele- θα γραφτεί ένα νέο συναρπαστικό κεφάλαιο στον ιταλικό οίκο που ιδρύθηκε στη Φλωρεντία το 1921 και σήμερα βρίσκεται στην τέταρτη θέση της λίστας των πιο πολύτιμων brands.

5. Αdidas – 15,6 δις. δολάρια
Oι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: 27,9 εκ. followers στο Ιnstagram, 5,5 εκ. στο TikΤοk και αξία που ξεπερνά τα 15,5 δις. δολάρια. H γερμανική εταιρία που ιδρύθηκε το 1924 από τον “Adi” Dassler είναι σήμερα κολοσσός του sportswear.

 

6. Hermès – 14,1 δις. δολάρια
Όλα ξεκίνησαν το 1837, όταν ο Thierry Hermès, που κατασκεύαζε σέλες, λουριά και ηνία για άλογα και άμαξες, άνοιξε το πρώτο εργαστήριο του στο Παρίσι. Χτίζοντας μια αξεπέραστη φήμη με εμβληματικά αξεσουάρ όπως οι τσάντες Kelly και Birkin, σήμερα ο οίκος βρίσκεται στην έκτη θέση της κατάταξης με τα πολυτιμότερα brands στον κόσμο.

 

7. Dior – 13,1 δις. δολάρια
Τα εμβληματικά luxury brands αντιμετώπισαν προκλήσεις μετά την πανδημία, με το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναδιαμορφώνουν το τοπίο. Ωστόσο, διατηρούν την ισχυρή θέση τους – Dior, Gucci, Hermes και Louis Vuitton βρίσκονται σταθερά στην πρώτη δεκάδα των brands ένδυσης με την μεγαλύτερη αξία.

8. Cartier – 12,5 δις. δολάρια
Iδρύθηκε το 1847 στο Παρίσι, επιδιώκοντας να απεικονίσει την ομορφιά σε κοσμήματα και ρολόγια υψηλής δεξιοτεχνίας. Από τη θρυλική μπουτίκ στη Rue de la Paix στα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι τα πολυτελή flagship stores του σήμερα, o φημισμένος οίκος παραμένει σταθερά στην πρώτη δεκάδα της λίστας με τα brands μεγαλύτερης αξίας.

9. Ζara – 11 δις. δολάρια
Οι γίγαντες της fast fashion είδαν την αξία τους να μειώνεται: η Ζara κατά 15% και η H&M κατά 26% στα 9,4 δις. δολάρια -με την πτώση της σουηδικής εταιρίας πιθανόν να οφείλεται στις κατηγορίες για greenwashing. Στο πλαίσιο της καταπολέμησης των συνεπειών της fast fashion, o ισπανικός κολοσσός δημιούργησε την πλατφόρμα Pre-Owned που βοηθά τους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες κυκλικής οικονομίας και να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των ρούχων τους.

 

10. Rolex – 10,7 δις. δολάρια
H ελβετική ωρολογοποιία που ιδρύθηκε το 1905 στη Γενεύη έχει πολλούς λόγους να γιορτάζει: Το 2023, μπήκε στην πρώτη δεκάδα των πιο πολύτιμων brands ένδυσης καθώς η αξία της αυξήθηκε κατά 28%, ενώ το Brand Finance, αναλύοντας τεχνικές marketing και αποδόσεις μετοχών την ανακήρυξε «το ισχυρότερο brand στον κόσμο».

Διαβάστε ακόμη: