Με κινητήριο μοχλό τον τουρισμό κορυφαία fashion brands επενδύουν στην ελληνική αγορά της λιανικής, η οποία, αν και συνεχίζει να δυσκολεύει τις μικρομεσαίες εγχώριες επιχειρήσεις του κλάδου, για τους μεγάλους λιανοπωλητές αποδεικνύεται ισχυρή πηγή εσόδων.
Μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 οι συναλλαγές στον τομέα των εμπορικών καταστημάτων και εμπορικών κέντρων ανήλθαν σε 77 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από τα 23 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Cushman & Wakefield Proprius.
«Ο τομέας της πολυτέλειας συνεχίζει να είναι δυναμικός, παρά την έλλειψη ακινήτων που ανταποκρίνονται στις επιθυμητές απαιτήσεις στις τοποθεσίες-στόχους», επισημαίνεται από την Proprius στη μελέτη της για την πορεία των ενοικίων στο retail κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Ποιες πολυτελείς μάρκες επενδύουν στην Ελλάδα
Σε επίπεδο luxury επενδύσεων τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχει εφέτος η έναρξη λειτουργίας της Astir Marina στον Λαιμό της Βουλιαγμένης, την οποία διαχειρίζεται ο Αστέρας Βουλιαγμένης.
Στη συνολική έκταση των περίπου 52.000 τ.μ. της μαρίνας εκτός από μία σύγχρονη εγκατάσταση ελλιμενισμού 59 μεγάλων σκαφών, έχει δημιουργηθεί και ένας πολυτελής προορισμός μόδας.
Συγκεκριμένα καταστήματα έχουν ανοίξει ο όμιλος Louis Vuitton Moet Hennessy με τις μάρκες Louis Vuitton, Loro Piana και Dior και ο όμιλος Kering με τα εμπορικά σήματα Gucci, Bottega Veneta και Yves Saint Laurent.
Ας σημειωθεί ότι ιδιαίτερα δραστήριος ήταν εφέτος ο οίκος Louis Vuitton στην ελληνική αγορά. Ξεκίνησε με τα εγκαίνια της ομώνυμης resort boutique στη Μύκονο, συνέχισε με το άνοιγμα pop up stores στο Nammos Village και στο Zuma Mykonos, ενώ ακολούθησε το opening του καταστήματος Louis Vuitton Astir Marina στη Βουλιαγμένη.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής του διεθνούς οίκου πολυτελείας έφθασαν τα 52 εκατ. ευρώ και τα κέρδη ξεπέρασαν τα 10,55 εκατ. ευρώ στο δεκάμηνο του 2023, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία. Δηλαδή κάθε μέρα από το ξεκίνημα του 2023 μέχρι το τέλος του περασμένου Οκτωβρίου ο όμιλος LVMH έβγαζε στην Ελλάδα κατά μέσο όρο καθαρά κέρδη της τάξεως των 34.703 ευρώ!
Επιπλέον στην Astir Marina μάρκες παγκόσμιου βεληνεκούς, όπως Zegna, Rolex, Off-White, Orlebar Brown, Polo Ralph Lauren, Golden Goose, αλλά και Alós Eyewear, Zeus+Dione και το κοσμηματοπωλείο Karkalis περιμένουν τους επισκέπτες, ενώ και γνωστά brands οικιακού εξοπλισμού, όπως η Dolce & Gabbana Casa με προϊόντα διακόσμησης, αλλά και η Dyson, έχουν αποκτήσει τα δικά τους καταστήματα.
Σε Μύκονο και Γλυφάδα
Σημαντικά ανοίγματα σε high street καταστήματα περιλαμβάνουν το νέο κατάστημα 150 τ.μ. του Tommy Hilfiger στον Μύκονο και τα pop-up stores του Karl Lagerfeld και της Boss επίσης στο νησί των ανέμων.
Παράλληλα, ντεμπούτο στην χώρα μας έκανε η ιταλική Weekend Max Mara, ανοίγοντας κατάστημα στη Γλυφάδα. Πρόκειται για ένα από τα 250 σημεία πώλησης που διατηρεί παγκοσμίως το ιταλικό lifestyle brand, μέρος του ομίλου Max Mara.
Σήμερα το Franchise Max Mara στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα ανήκει στην οικογένεια Τσαβδάρογλου, η οποία ταυτόχρονα διατηρεί μια μεγάλη γκάμα πολυτελών designer brands στο πλαίσιο της συνεχώς αναπτυσσόμενης εταιρείας DiL Fashion Group.
Στα ύψη τα ενοίκια
Σε ό,τι αφορά τη διακύμανση των ενοικίων, το κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα το «καλό» κομμάτι της Ερμού από την πλατεία Συντάγματος μέχρι την Καπνικαρέα, καταγράφει την υψηλότερη τιμή μίσθωσης ανά τετραγωνικό μέτρο πανελλαδικά, με 290 ευρώ μηνιαίως.
Ακολουθεί το κέντρο της Θεσσαλονίκης και η οδός Τσιμισκή με 150 ευρώ ανά τ.μ. καθώς και η Γλυφάδα, επίσης με 150 ευρώ ανά τ.μ.
Σε χαμηλότερα επίπεδα βρίσκονται η Κηφισιά με 110 ευρώ ανά τ.μ. και το Κολωνάκι με 105 ευρώ ανά τ.μ.
Τέλος, οι δημοφιλείς εμπορικοί δρόμοι στον Πειραιά με 100 ευρώ ανά τ.μ., στο Ηράκλειο της Κρήτης με 95 ευρώ ανά τ.μ. και στην Πάτρα με 80 ευρώ ανά τ.μ. συμπληρώνουν την λίστα των υψηλότερων μισθωμάτων, όπως διαμορφώθηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με βάση τα στοιχεία της Cushman & Wakefield Proprius.