Επί 25 χρόνια σχεδιάζει τα καπέλα για τον Dior και έχει συνεργαστεί με πέντε διαφορετικούς διευθυντές δημιουργικού του γαλλικού οίκου μόδας.
Έχει επίσης δημιουργήσει καπέλα για τους Vivienne Westwood, Marc Jacobs, Thom Browne και Schiaparelli, μεταξύ άλλων, αλλά ο Στίβεν Τζόουνς αποκάλυψε ότι εξακολουθεί να αυτοσχεδιάζει μέχρι να τα καταφέρει.
Ο διάσημος Βρετανός πιλοποιός θεωρεί δημιουργική πρόκληση τη δημιουργία κάθε καπέλου. «Όταν βγάζω τα καπέλα από το κουτί για μια νέα κολεξιόν, δεν ξέρω αν θα αρέσουν στον σχεδιαστή ή όχι» είπε στη διάρκεια παράλληλης εκδήλωσης στο Μουσείο του Μπρούκλιν με αφορμή την έκθεση «Christian Dior: Designer of Dreams».
«Με κυριεύει πάντα απόλυτος τρόμος» παραδέχθηκε ο Στίβεν Τζόουνς, ο οποίος, όπως αναφέρει το fashionunited, εξακολουθεί να πιστεύει ότι δεν μπορείς ποτέ να επαναπαύεσαι στις δάφνες σου και ότι κάθε σεζόν είναι μια νέα σεζόν και πρέπει να εμπνέεσαι συνεχώς.
«Τα καπέλα ήταν κάτι που μπορούσα να καταλάβω. Ήταν ένα συμπαγές αντικείμενο, δεν κινούνταν πάνω στο σώμα» είπε ο Τζόουνς, ο οποίος αποφοίτησε τη δεκαετία του 1970 από τη Σχολή St. Martins στο Λονδίνο και έκανε πρακτική σε γνωστή εταιρεία και σε οίκο υψηλής ραπτικής.
Κάθε σχεδιαστής με τον οποίο έχει συνεργαστεί στον Dior είχε τη δική του διαφορετική γλώσσα, ωστόσο αυτό που ήταν κοινό, όπως παρατήρησε, ήταν ότι ήταν όλοι από άλλη χώρα, παρατηρούσαν απ’ έξω τους κώδικες της παριζιάνικης κομψότητας.
H έμπνευση και ο Γκοτιέ
Σε συνέντευξή του στο wwd απαντώντας στην ερώτηση ποιος θα είναι ο νέος σχεδιαστής στον Dior είχε πει ο Ζαν Πολ Γκοτιέ. Δύο μέρες αργότερα ανακοινώθηκε ότι ο Γκαλιάνο αναλαμβάνει επικεφαλής σχεδιαστής στον γαλλικό οίκο. «Αισθάνθηκα ντροπή για αυτό που είπα» εξομολογήθηκε.
Με την νυν επικεφαλής σχεδιάστρια του Dior, Μαρία Γκράτσια Κιούρι έχουν συνδημιουργήσει χιλιάδες καπέλα «επειδή και εκείνη, όπως και ο Monsieur Dior, πιστεύει ότι τα καπέλα είναι προέκταση της κολεξιόν» εξήγησε.
Ο Τζόουνς ταξιδεύει πάντα για έμπνευση και επικοινωνεί τις ιδέες του κυρίως μέσα από σκίτσα. «Το υλικό μπορεί να πειθαρχήσει το σχήμα, αλλά το σχήμα έρχεται πρώτο» ανέφερε.
Ο Στίβεν Τζόουνς σχεδίασε πρώτη φορά σειρά καπέλων για τον Fiorucci το 1979. Το 1980, ο Στιβ Στρέιντζ ιδιοκτήτης της λονδρέζικης μπουτίκ Blitz του παρείχε οικονομική στήριξη για το πρώτο κατάστημα καπέλων, το οποίο άνοιξε στο υπόγειο του καταστήματος PX.
Το 1982 παρουσίασε συλλογή στο Παρίσι για πρώτη φορά. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, ο Τζόουνς είχε εδραιωθεί στην υψηλή κοινωνία του Λονδίνου με τακτικές πελάτισσες την πριγκίπισσα Νταϊάνα και τη συντάκτρια μόδας, Ιζαμπέλα Μπλόου. Από το κατάστημά του περνούσε και η αναπτυσσόμενη σκηνή club-kid του Λονδίνου, οι Boy George, Spandau Ballet και New Romantics. Το 1984, άρχισε να πουλά τα σχέδιά του μέσω του Bloomingdales στη Νέα Υόρκη.
Το 2009 στο Μουσείο Victoria & Albert στο Λονδίνο, επιμελήθηκε την εξαιρετικά επιτυχημένη έκθεση «Hats, an Anthology by Stephen Jones» που κατέρριψε ρεκόρ επισκεψιμότητας. Επιπλέον, τα καπέλα του συλλέγονται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη και το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι.