Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους του 20ού αιώνα και μια ιδιαίτερα εκκεντρική φυσιογνωμία της σύγχρονης τέχνης.
Ο Salvador Dali ήταν ένας Σουρεαλιστής. Οι εικόνες που ζωγράφιζε είχαν αλληγορική και μεταφορική σημασία. Είχε το χάρισμα να καταγράφει με απόλυτη σαφήνεια και καθαρότητα τον κόσμο του συμβολισμού και των ονείρων του. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι ο “Πειρασμός του Αγίου Αντωνίου”.
O Πειρασμός του Αγίου Αντωνίου θεωρείται ένα από τα πιο γνωστά έργα του Salvador Dali. Ζωγραφίστηκε το 1946 και χρησιμεύει ως σημαντικό παράδειγμα των σουρεαλιστικών ιδεών και της χριστιανικής εικονογραφίας που συνήθως συνδέονται με τον επιβλητικό καλλιτέχνη.
Aναφέρεται συχνά ως πρόδρομος της κλασικής περιόδου του ζωγράφου.
Όπως υποδηλώνει το όνομα, ο πίνακας απεικονίζει τη σειρά των υπερφυσικών πειρασμών που φέρεται να αντιμετώπισε ο χριστιανός μοναχός, Άγιος Αντώνιος ο Μέγας, κατά τη διάρκεια του προσκυνήματος του στην έρημο στην Αίγυπτο.
Εκτός από τον Dali, ο πιο αξιοσημείωτος καλλιτέχνης που εξερεύνησε τη συγκεκριμένη ιστορία ήταν ο Michelangelo (The Torment of Saint Anthony, 1488).
Οι συμβολισμοί
Τα αντικείμενα που βρέθηκαν γύρω από αυτό το έργο είναι εκεί για να δώσουν πειρασμό στον Άγιο Αντώνιο.
Ο πίνακας παρουσιάζει έναν γυμνό άνδρα, κάτω στο ένα γόνατο, που κρατά έναν σταυρό μπροστά από μια παρέλαση ελεφάντων. Δύο από τους ελέφαντες κουβαλούν γυμνές γυναίκες στην πλάτη τους, ενώ οι υπόλοιποι ελέφαντες κουβαλούν πύργους. Η παρέλαση διευθύνεται από ένα μεγάλο άλογο και η σκηνή διαδραματίζεται σε μια ξεκάθαρα έρημο.
Μια από τις πιο εμβληματικές εικόνες του Dali είναι αυτοί οι πανύψηλοι ελέφαντες με ατρακτοπόδι, που πιστεύεται ότι σημαίνουν πόλεμο ή σύγκρουση για τον καλλιτέχνη.
Η σουρεαλιστική σκηνή, τούς δείχνει να κουβαλούν τους πειρασμούς του πόθου, του σεξ και της εξουσίας στις πλάτες τους, κατευθείαν προς την αδυνατισμένη φιγούρα του Αγίου Αντωνίου, ο οποίος εμφανίζεται χτυπημένος αλλά όχι εξαιτίας τους.
Γράφει η Μανταλένα-Μαρία Διαμαντή
Διαβάστε τη συνέχεια στο klik.gr