Στον χώρο της ενέργειας εισέρχεται ο Όμιλος Σκλαβενίτη, όπως προκύπτει από τις τελευταίες κινήσεις που γίνονται τόσο σε επίπεδο συμφωνιών, όσο και καταστατικού της επιχείρησης.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση της τακτικής Γενικής Συνέλευσης της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη Α.Ε.Ε.», που πραγματοποιήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου, δρομολογήθηκε η τροποποίηση του καταστατικού, όσον αφορά το άρθρο 2 περί του σκοπού της επιχείρησης.

Στο αναδιατυπωμένο άρθρο περιλαμβάνονται, πέραν των άλλων σκοπών, ως νέοι:

  • Η κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση εγκαταστάσεων και συστημάτων παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, η αυτοπαραγωγή και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με συμψηφισμό κατανάλωσης.
  • Η αποθήκευση και η εμπορική διάθεση ενέργειας.

Όπως προστίθεται στο καταστατικό, για την επίτευξη του σκοπού της (γενικότερα) η εταιρεία μπορεί, μεταξύ άλλων, να προβαίνει σε «συμμετοχή και συνεργασία με οποιοδήποτε πρόσωπο, αντιπροσώπευση άλλης επιχείρησης» κ.α.

Είναι προφανές ότι η δραστηριοποίηση στην αγορά ενέργειας της μεγαλύτερης εταιρείας στον χώρο λιανικής πώλησης τροφίμων, ειδών ευρείας κατανάλωσης και διαρκών αγαθών και ταυτόχρονα του μεγαλύτερου εργοδότη στην Ελλάδα, με περισσότερους από 33.000 εργαζόμενους, δίκτυο 510 καταστημάτων, αλλά και έναν τζίρο που το 2021 έφτασε τα 4 δισ. ευρώ, αποκτά ιδιαίτερο βάρος, ιδιαίτερα υπό τις σημερινές συνθήκες της εκτόξευσης του ενεργειακού κόστους.

Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση της Σκλαβενίτης περιλαμβάνει στον στρατηγικό σχεδιασμό της για το επόμενο διάστημα, μεταξύ άλλων και σημαντικές επενδύσεις σε έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας.

Στο συγκεκριμένο πεδίο εκτιμάται ότι θα επικεντρωθούν, κατά την πρώτη περίοδο, οι «ενεργειακές δραστηριότητες» του Ομίλου, με καταρχήν στόχο τον περιορισμό του υπέρογκου ενεργειακού κόστους.

Ήδη έχει δρομολογηθεί η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στο υπερμάρκετ που κατασκευάζεται στο κτίριο της πρώην Renault στον ομώνυμο κόμβο επί της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, ενώ κατά πληροφορίες θα ακολουθήσουν αντίστοιχες κινήσεις και σε άλλα καταστήματα της αλυσίδας.

Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε «συνηγορεί» και ο νέος σκοπός της εταιρείας για αυτοπαραγωγή και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με συμψηφισμό κατανάλωσης.

Από εκεί και πέρα μένει να φανεί πώς και με ποιες συνεργασίες θα κλιμακωθούν οι δραστηριότητες της στην αποθήκευση και την εμπορική διάθεση ενέργειας.

Η συνεργασία με τη ΔΕΗ

Το ενδιαφέρον της διοίκησης του Ομίλου Σκλαβενίτη για τον χώρο της ενέργειας έχει διαφανεί εδώ καιρό, ενώ υπενθυμίζεται ότι μόλις προ τριών ημερών, στις 27 Σεπτεμβρίου, ανακοινώθηκε η συνεργασία της «Σκλαβενίτης» με τη ΔΕΗ blue στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Ειδικότερα, η συνεργασία έχει στόχο την τοποθέτηση 687 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που θα καλύπτουν 1.374 θέσεις φόρτισης,- καθώς κάθε φορτιστής θα εξυπηρετεί συγχρόνως έως και 2 οχήματα-, σε 119 καταστήματα της αλυσίδας σε όλη την Ελλάδα.

Το project αυτό έχει αρχίσει ήδη να υλοποιείται με τις κατάλληλες κατασκευές σε μεγάλα καταστήματα του δικτύου και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022-23, δημιουργώντας ένα εκτενές δίκτυο σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στην Ελλάδα.

Όπως ανακοινώθηκε, οι σταθμοί φόρτισης θα βρίσκονται στους χώρους στάθμευσης μεγάλων και μεσαίων καταστημάτων της Σκλαβενίτης, ενώ η συνεργασία περιλαμβάνει και την εγκατάσταση ταχυφορτιστών σε επιλεγμένα καταστήματα της επιχείρησης.

Έτσι, οι οδηγοί θα μπορούν να κάνουν χρήση της υπηρεσίας ΔΕΗ blue και να φορτίσουν το όχημά τους κατά τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και τις υπόλοιπες ώρες, εφόσον ο χώρος στάθμευσης διαθέτει ελεύθερη πρόσβαση.

Σημειώνεται ότι η ΔΕΗ blue, στον έναν χρόνο λειτουργίας της, διαθέτει σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών στην Ελλάδα, με περισσότερα από 750 σημεία φόρτισης, ενώ το πλάνο της προβλέπει την εγκατάσταση 10.000 σημείων φόρτισης σε ορίζοντα πενταετίας.

Διαβάστε ακόμη: