Ο  όμιλος ειδών πολυτελείας Kering είδε τις μετοχές του να αυξάνονται κατά 7% στις πρωινές συναλλαγές στο Παρίσι την περασμένη Πέμπτη, αφότου ανέφερε έσοδα 17,6 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2021 – 35% υψηλότερα από το 2020 που επλήγη από την πανδημία και 13% υψηλότερα από τα επίπεδα πριν από την κρίση το 2019.

Ο ισχυρότερος οδηγός στον όμιλο της Kering ήταν η Gucci, η οποία σημείωσε άνοδο 32% στις πωλήσεις για τα έσοδα του τέταρτου τριμήνου. Με προβολή από τους «πρεσβευτές της μάρκας» A’ κατηγορίας Harry Styles, Jared Leto και Lee Jung jae από το Squid Game, η Gucci είχε ένα τρίμηνο θελκτικό για τα μέσα ενημέρωσης, με άφθονο μάρκετινγκ από το House of Gucci του Ridley Scott, που κυκλοφόρησε το Νοέμβριο με τη Lady Gaga (και τη Salma Hayek, σύζυγο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Kering, François-Henri Pinault).

Όμως, ενώ η κορυφαία προβολή των μέσων ενημέρωσης και το ενδιαφέρον των καταναλωτών που αυτή δημιουργεί αναμφίβολα βοήθησαν, ο μεγαλύτερος παράγοντας αυτής της αύξησης των εσόδων στην Kering και σε άλλες μάρκες πολυτελείας μπορεί να αποδοθεί σε κάτι πολύ λιγότερο ποιητικό: τη δύναμη των τιμών.

Ενώ η ζήτηση για αγαθά μαζικής παραγωγής μπορεί να μειωθεί καθώς η μεσαία τάξη γίνεται πιο ανασφαλής οικονομικά, η ζήτηση για είδη πολυτελείας παραμένει σχετικά ανελαστική.

Το χτύπημα του πληθωρισμού

Έξω από τον κόσμο της πολυτέλειας, οι αυξανόμενες τιμές πλήττουν την κερδοφορία – και μάλιστα άσχημα. Η Nestlé, την Πέμπτη, προειδοποίησε ότι η κερδοφορία μπορεί να μειωθεί το 2022 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, καθώς οι πρώτες ύλες και το αυξανόμενο μεταφορικό κόστος αναμένονται να επιδεινωθούν. «Δεν υπάρχει σχεδόν καμία δραστηριότητα στην εταιρεία που να προστατεύεται από τον πληθωρισμό τώρα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé, Mark Schneider.

Η Unilever είπε επίσης ότι ανέμενε πως το κόστος του πληθωρισμού θα μειώσει το λειτουργικό της περιθώριο κέρδους – στο ύψος των 140 έως 240 μονάδων βάσης φέτος. Ακόμη και η ζυθοποιία δεν είναι ασφαλής, με τη Heineken να σημειώνει την περασμένη εβδομάδα ότι σχεδίαζε να αυξήσει τις τιμές «αρκετά» καθώς αντιμετωπίζει τον χειρότερο πληθωρισμό της τελευταίας δεκαετίας – αν και ανησυχεί ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να οδηγήσει τους καταναλωτές να μειώσουν την κατανάλωση μπύρας.