Οι επαγγελματίες αθλητές συνήθως αντιπροσωπεύουν κάτι ξεχωριστό για τους υπόλοιπους ανθρώπους και γίνονται σύμβολα των δυνατοτήτων που έχει το ανθρώπινο είδος να ξεπερνάει τους φραγμούς του σώματός του. Γι’ αυτό και λατρεύονται σαν stars, γι’ αυτό και μπορούν να μεταφράσουν το όνομα και την εικόνα τους σε χρήμα. Παρ’ όλα αυτά, μέχρι πρόσφατα, την εποχή των NFTs, δεν ήταν εφικτό να εξαργυρώσουν στο απόλυτο την αξία τους.
Η περίπτωση των συλλεκτικών καρτών την εποχή των NFTs
Για να γίνει κατανοητό αυτό που εννοούμε, θα αναφέρουμε το παράδειγμα μιας συλλεκτικής κάρτας με τον Mickey Mantle (1931-1995). Σε περίπτωση που δεν τον γνωρίζεις τον κύριο, να σε ενημερώσουμε ότι υπήρξε διάσημος αθλητής του μπέιζμπολ, ο οποίος ταυτίστηκε με τους New York Yankees και κέρδισε μια σειρά από τίτλους και τιμητικές διακρίσεις.
Λογικό, λοιπόν, οι κληρονόμοι του Mantle, πλέον, μιας και ο ίδιος έχει αποδημήσει εις τόπο χλοερό, να μπορούν να μετατρέψουν σε χρήμα κάθε τι που συνδέεται με το όνομά του. Κι όμως. Όταν τον Αύγουστο του 2022 δημοπρατήθηκε μια συλλεκτική κάρτα που τον απεικόνιζε προς 12,6 εκατομμύρια δολάρια, δεν μπήκε σεντ στις τσέπες τους.
Άδικο; Ναι. Πώς, λοιπόν, θα μπορούσε να λυθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα χωρίς να απαγορευτεί στους φιλάθλους να συλλέγουν, ανταλλάσσουν και πωλούν συλλεκτικά αντικείμενα με τους αγαπημένους τους αθλητές;
Τη λύση έρχονται να τη δώσουν τα NFTs που, μεταξύ άλλων, επιτρέπουν στους συλλέκτες να αγοράσουν ακόμα και βίντεο με φάσεις από αγώνες. Επίσης, αφού μια συλλεκτική κάρτα πωληθεί σε μορφή NFT, μπορεί πάντα, έπειτα από κάθε της μεταπώληση, να πηγαίνει ένα ποσοστό, συνήθως ανάμεσα στο 3 έως 10%, στον αθλητή που απεικονίζει, τους κληρονόμους του ή την εταιρεία που διαχειρίζεται την περιουσία του.
Επίσης με τα NFTs έχει ανοίξει ένας δρόμος που επιτρέπει στους αθλητές να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν από την αγορά των αναμνηστικών και λοιπών συλλεκτικών αντικειμένων που τους απεικονίζουν. Αυτό γίνεται μέσω εταιρειών που προμηθεύουν τους πελάτες τους με ψηφιακές συλλεκτικές κάρτες δικής τους παραγωγής, δίνοντας στους αθλητές αφενός ένα εφάπαξ ποσό για τη συνεργασία τους και έπειτα ποσοστά κέρδους από κάθε μεταπώληση. Τέτοια agencies είναι η Young Money, η Disruptive, η Wasserman, η Creative Artists Agency, το VaynerSports και το Steinberg Sports.