Τα €28 εκατ. αγγίζουν οι επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει την τελευταία δεκαετία τη Nestle Ελλάς στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα, ενώ το 2023 αναμένεται να ολοκληρωθούν νέες επενδύσεις ύψους €3 εκατ. που αφορούν στην αποθήκη του εργοστασίου με δυνατότητα αποθήκευσης 2.000 τόνων καφέ (€2 εκατ.) και τοποθέτηση φωτοβολταϊκών (€1 εκατ.).

Τα παραπάνω ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Εμμανουηλίδης, στο πλαίσιο εκδήλωσης αφιερωμένης στον καφέ και την αειφόρο ανάπτυξη, τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους €13 εκατ. με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας.

«Οι επενδύσεις που έχουμε κάνει αρχίζουν να αποδίδουν» ανέφερε ο ίδιος και διευκρίνισε ότι λειτουργούν ως άμυνες στο αυξημένο λειτουργικό κόστος. Ερωτηθείς σχετικά τόνισε ότι εφέτος η αύξηση που σημειώνεται στις τιμές των πρώτων υλών ανέρχεται στο 65%, της ενέργειας στο 100% ενώ στη συσκευασία το κόστος αυξήθηκε έως και 40% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Σημαντική ήταν και η επιβάρυνση σε επίπεδο συναλλαγματικών ισοτιμιών καθώς οι αγορές πρώτων υλών πραγματοποιείται σε δολάρια.

Πιέσεις λόγω αύξησης α’ υλών

Αναφερόμενος στην πίεση που προέρχεται από την αύξηση του κόστους σημείωσε ότι το κόστος της πρώτης ύλης του πράσινου καφέ άρχισε να εκτοξεύεται πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία και πριν την ενεργειακή κρίση επειδή στη Βραζιλία εκδηλώθηκε παγετός μετά από μια πολύ μεγάλη περίοδο ξηρασίας. Ο παγετός επηρέασε τα καφεόδεντρα με αποτέλεσμα η παγκόσμια παραγωγή να είναι μειωμένη και οι παγκόσμιες τιμές στον καφέ να σημειώνουν άνοδο.

Η ελληνική αγορά καφέ

“Αιφνιδιαστικά” χαρακτήρησε τα πράγματα όπως εξελίχθηκαν σχετικά με την εγχώρια αγορά καφέ αφού η κατανάλωση λόγω της πανδημίας μετατοπίστηκε αρχικά προς τα σούπερ μάρκετ ενώ στη συνέχεια ενισχύθηκε το HoReCa. Την ίδια στιγμή, όπως είπε ο κ. Εμμανουηλίδης, η κατανάλωση καφέ το σπίτι δείχνει να μειώνεται και εμφανίζεται άνοδος μέσα από το κανάλι της εστίασης. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προκειμένου να περιορίσει την πτώση του όγκου πωλήσεων καφέ έχει αυξήσει την προωθητική της δραστηριότητα. Παράλληλα με τον τρόπο αυτό αντισταθμίζει τον αντίκτυπο των ανατιμήσεων προς τους καταναλωτές. Όπως επισημάνθηκε, σύμφωνα με τα στοιχεία εταιρειών ερευνών, ο πληθωρισμός στην κατηγορία του καφέ είναι στο 4% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την Nestlé Ελλάς ανέρχεται στο 3% κατά μέσο όρο στα προϊόντα καφέ, συμπεριλαμβανομένων των προωθητικών ενεργειών. 

Σημειώνεται, τέλος, ότι στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα Βοιωτίας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Καφέ, παρουσιάστηκαν πρωτοβουλίες της Nestlé Ελλάς οι οποίες δημιουργούν αξία για τον άνθρωπο και το μέλλον, έχοντας στο επίκεντρό τους τη βιωσιμότητα, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αφορούν όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της εταιρίας και των προϊόντων της με δράσεις που εστιάζουν στην ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση των συσκευασιών της, την υπεύθυνη προέλευση του καφέ, και τη δέσμευσή της για μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, έως το 2050.

Επίσης, παρουσιάστηκε και το Σχέδιο NESCAFÉ 2030, που στοχεύει στην 100% υπεύθυνη προμήθεια του καφέ, έως το 2025 και στην υποστήριξη των καλλιεργητών καφέ για τη μετάβαση στην αναγεννητική γεωργία.

Διαβάστε ακόμη: