Η μόνιμη σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα θα δώσει τέλος στην ταλαιπωρία που βιώνουν οι ταξιδιώτες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ωρίμανσης του έργου της Υποθαλάσσιας Ζεύξης της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία, το οποίο θα αναβαθμίσει πλήρως το τουριστικό πρϊόν με τη διασφάλιση ασφαλων και γρήγορων μετακινήσεων.
Πρόκειται για ένα έργο ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ, στο οποίο είχε αναφερθεί πριν από λίγους μήνες ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της ομιλίας του για το αναπτυξιακό σχέδιο της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων του 2030.
Η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία μέσω σήραγγας είναι μια φυσική συνέχεια της Αμβρακίας Οδού (μέσω και του έργου της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκάδας).
Με βάση τον παλιό διαγωνισμό (σύμβαση παραχώρησης), οποίος δεν προχώρησε, θα κατασκευαζόταν οδικό τμήμα μήκους 3 χλμ. συμπεριλαμβανομένης υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 1,1 χλμ., από τα οποία τα 450 μ. αφορούσαν στο τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 και 270 μ. αφορούσαν στις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα.
Η προτεινόμενη μέθοδος κατασκευής της υποθαλάσσιας σήραγγας βασιζόταν στην κατασκευή της σήραγγας εν ξηρώ, με εκσκαφή και επανεπίχωση.
Σήμερα η σύνδεση της Στερεάς Ελλάδας με τη Λευκάδα επιτυγχάνεται μεταλλική αρθρωτή γέφυρα που είναι περιστρεφόμενη και πλαγιοδετεί για την απελευθέρωση του στενού, αβαθούς δίαυλου, διακόπτοντας την οδική κυκλοφορία.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τους θερινούς μήνες, όταν και και καταγράφεται μεγάλη προσέλευση τουριστών στο νησί, να σχηματίζονται μεγάλες ουρές οχημάτων και οι ταξιδιώτες να υποβάλλονται σε μεγάλη ταλαιπωρία. Πρόβλημα δημιουργείται και στους δρόμους του νησιού, δεδομένου ότι τα οχήματα εισέρχονται και εξέρχονται του νησιού από τον αστικό ιστό της πόλης.