“Πρασινίζει” το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας καθώς προχωρά σε τρίτη επένδυση για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών αυτή τη φορά 35,49MW με χρήση και μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας εντός των διοικητικών του ορίων.

Η νέα επένδυση έχει εκτιμηθεί σε 50 εκατ. ευρώ.

Ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΔΑΑ αναμένεται να ολοκληρωθεί με την υπογραφή της σύμβασης, τον προσεχή Απρίλιο ενώ η ολοκλήρωση του έργου έχει εκτιμηθεί για τον Σεπτέμβριο του 2025. Η επένδυση γίνεται με ίδια κεφάλαια του αεροδρομίου.

Το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο θα συνδέεται με Σύστημα Αποθήκευσης Ενέργειας 81.737 MWh για αυτοπαραγωγή – αυτοπαραγωγή και κατανάλωση αποκλειστικά για τις ανάγκες του αεροδρομίου της Αθήνας.

Οποιαδήποτε περίσσεια ενέργειας θα μεταφέρεται στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρικής Ενέργειας σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο για τους αυτοπαραγωγούς.

Η νέα “πράσινη” επένδυση που πραγματοποιεί ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) εντάσσεται στην δέσμευση του να επιτύχει το μηδέν εκπομπές άνθρακα έως το 2025, ως μέρος της εταιρικής του πρωτοβουλίας “Route 2025”. Στο έργο περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός, τα απαραίτητα έργα και προμήθεια συστημάτων, δοκιμές και παράδοση, λειτουργία-συντήρηση αλλά και εκπαίδευση του προσωπικού του ΔΑΑ.

Υπολογίζεται δε πως με την νέα επένδυση ο ΔΑΑ θα καλύψει κατά 100% τις τρέχουσες καθημερινές ανάγκες για ενέργεια. μεγιστοποιώντας την ιδιοκατανάλωση με χρήση μονάδων αποθήκευσης μπαταριών. Συνολικά και με αυτή την κίνηση το αεροδρόμιο θα έχει επενδύσει ποσά περίπου 100 εκατ. ευρώ.

Τον Απρίλιο του 2023 η διοίκηση του αεροδρομίου εγκαινίασε το δεύτερο φωτοβολταϊκό του πάρκου ισχύος 16 μεγαβάτ. Συνδυαστικά με το πρώτο φωτοβολταϊκό των 8 ΜW που λειτουργεί από το 2011 και το φβ των 16 MW αυτοπαραγωγής, καλύπτονται περίπου τα 2/3 των απαιτούμενων αναγκών του ΔΑΑ σε ηλεκτρική ενέργεια. Με το τρίτο φωτοβολταϊκό πάρκο θα καλυφθεί το 100% των ημερήσιων αναγκών.

Το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας είναι το μοναδικό στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη που θα καταφέρει να καλύψει μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας τις ανάγκες του και βέβαια δημιουργεί ένα νέο μοντέλο για τις συγκοινωνιακές πύλες της χώρας καθώς σε κανένα διαθέσιμο μέσο της χώρας δεν έχει επιτευχθεί -ούτε κατά διάνοια- κάτι τέτοιο.

Διαβάστε ακόμη: