Στην αναβάθμιση της τιμής στόχου για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών προχώρησε η NBG Securities, αυξάνοντάς την στα 11 ευρώ από 8,60 ευρώ προηγουμένως (χθεσινό κλείσιμο της μετοχής στα 10,18 ευρώ), διατηρώντας παράλληλα τη σύσταση σε «ουδέτερη». Η νέα τιμή στόχος υποδηλώνει 8% περιθώριο ανόδου από τα τρέχοντα επίπεδα.
Όπως αναφέρει η χρηματιστηριακή, η υψηλή έκθεση του ΔΑΑ στην επιβατική κίνηση αναψυχής (86% του συνόλου το 2024), η ανάδειξη της Ελλάδας ως «ασφαλούς» τουριστικού προορισμού, καθώς και το μεγάλο έργο ακινήτων στο Ελληνικό, όλα δείχνουν θετική μεσοπρόθεσμη δυναμική της κίνησης. Το 2024, ο ΔΑΑ είχε μία από τις υψηλότερες αυξήσεις επιβατών (+13,1% σε ετήσια βάση) μεταξύ των περιφερειακών αεροδρομίων της ΕΕ.
Ευνοϊκό ρυθμιστικό περιβάλλον
Ο ΔΑΑ λειτουργεί υπό ένα ευνοϊκό ρυθμιστικό περιβάλλον Dual Till, το οποίο παρέχει κάποια προστασία κατά την πτώση και ανοδική ανάπτυξη από τις μη περιορισμένες μη αεροπορικές δραστηριότητες. Ο ΔΑΑ απολαμβάνει επίσης μια ισχυρή βάση εσόδων από αεροπορικές δραστηριότητες (15% ετήσια σωρευτική ρυθμιστική απόδοση) και επωφελείται από ένα διαφανές/σταθερό τιμολογιακό πλαίσιο, το οποίο δεν υπόκειται σε ουσιαστικές αλλαγές μέχρι τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης τον Ιούνιο του ’46.
Το πρόγραμμα επέκτασης του αεροδρομίου αυξάνει την αξία
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), αξιοποιώντας τη δυναμική αύξηση της επιβατικής κίνησης, επισπεύδει το σχέδιο επέκτασης των τερματικών σταθμών του. Η απόφαση να συγχωνευτούν οι δύο πρώτες φάσεις του έργου οδηγεί σε σημαντικά οφέλη: αυξάνεται νωρίτερα η δυναμικότητα του αεροδρομίου στους 40 εκατ. επιβάτες ετησίως έως το 2032 (με στόχο τους 33 εκατ. επιβάτες ήδη από το πρώτο εξάμηνο του 2028), ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται χαμηλότερο συνολικό κόστος, χάρη σε συνέργειες εμπορικού και επενδυτικού χαρακτήρα.
Η ταχύτερη ανάπτυξη των εμπορικών χώρων –σε σύγκριση με τον αρχικό σχεδιασμό– ενισχύει τις μη αεροπορικές πηγές εσόδων, δημιουργώντας νέες προοπτικές κερδοφορίας. Παράλληλα, η επιτάχυνση των επενδύσεων κεφαλαίου (CapEx) θα χρηματοδοτηθεί μερικώς μέσω προαιρετικής διανομής μερίσματος σε είδος (VSD), ύψους έως 240 εκατ. ευρώ μέχρι το 2028.
Το συνολικό αποτέλεσμα της επιτάχυνσης είναι θετικό για τη μακροπρόθεσμη αξία των μετόχων, καθώς ενισχύεται η ίδια κεφαλαιακή βάση των αεροπορικών δραστηριοτήτων και αυξάνονται οι αποδόσεις τους. Επιπλέον, η νωρίτερη έναρξη λειτουργίας των νέων εμπορικών χώρων σημαίνει πρόωρη απόδοση σημαντικού μέρους των μελλοντικών εσόδων.
Συνολικά, σημειώνει η NBG, η επιτάχυνση του ΔΑΑ έχει αυξήσει τη δίκαιη αξία λόγω των ενισχυμένων αποδόσεων από τις αεροπορικές δραστηριότητες (λόγω της έκδοσης μετοχών βάσει του τρέχοντος κανονιστικού πλαισίου) και της πρόωρης αξιοποίησης των δυνατοτήτων του ΔΑΑ στις μη αεροπορικές δραστηριότητες (σημειώστε ότι τα έσοδα λιανικής ανά επιβάτη του ΔΑΑ βρίσκονται επί του παρόντος κάτω από τους μέσους όρους της ομάδας ομοειδών). Η αποτίμηση της εταιρείας για το 2025 αντιστοιχεί σε 9,5 φορές τα προσαρμοσμένα λειτουργικά της κέρδη (EBITDA), ενώ ο ΔΑΑ διαπραγματεύεται με έκπτωση 13% σε σχέση με τους ομολόγους του.