Η αλλαγή μετά από 19 χρόνια CEO στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) ήταν μία είδηση που έκανε αίσθηση χθες στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά και στους αναλυτές.
Ο κ. Παράσχης, βρέθηκε σε μία δύσκολη συγκυρία στο αεροδρόμιο καθώς κληρονόμησε το 2004- την καλύτερη χρονιά του αεροδρομίου (λόγω Ολυμπιακών Αγώνων)- και από τα 19 χρόνια (δηλαδή από το 2006 που ανέλαβε μέχρι το 2025) πέρασε τα 10 χρόνια μέσα στην ελληνική οικονομική κρίση.
Απόρροια αυτής της (ελληνικής) κρίσης ήταν ότι ο αερολιμένας είχε ζημιές από επενδύσεις και επηρεάστηκε και το κόστος διαχείρισης με αποτέλεσμα κάποιες χρήσεις να γράψει και οργανικές ζημιές.
Ο νυν CEO, Γιάννης Παράσχης έλαβε την απόφαση να ολοκληρώσει αυτόν τον επαγγελματικό κύκλο την 31η Ιανουαρίου 2026, σε συνέχεια της λήξης της σύμβασής του.
Κατά τη συνεδρίασή του την 31η Οκτωβρίου 2025, κατόπιν σχετικής εισήγησης του μετόχου πλειοψηφίας AviAlliance, το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας μετά από σύσταση των αρμόδιων οργάνων, σύμφωνα με τους κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης, αποφάσισε ομόφωνα την τοποθέτηση του Γιώργου Καλλιμασιά, Γενικού Διευθυντή Στρατηγικής της εταιρείας, στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου (CEO) του ΔΑΑ, με ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου του 2026.
Στελέχη της χρηματιστηριακής αγοράς εκτιμούν ότι μετά το 2026 θα υπάρξει αλλαγή στο business plan.
Αποτελέσματα 9μηνου: Αυξήθηκαν οι επιβάτες , μειώθηκαν τα κερδη
Η επιβατική κίνηση το εννεάμηνο του 2025 ανήλθε σε 26,1 εκατ. επιβάτες, αυξημένη 6,7% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2024.
Τα Συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 3,5% σε 526,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2025, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης και της αναπροσαρμογής των τελών αεροδρομίου σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο.
Το Προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 335,6 εκατ. ευρώ, 1.3% χαμηλότερο σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2024, εναρμονισμένο με τον βραχυπρόθεσμο στόχο του ΔΑΑ.
Τα Κέρδη μετά από Φόρους διαμορφώθηκαν σε 185,8 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 4,8%, λόγω της μείωσης του Μεταφερόμενου Ποσού, η οποία αντισταθμίζεται εν μέρει από την αύξηση Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων και σύμφωνα με τους στόχους
Οι ξένοι επενδυτές πιέζουν για μερισματικές αποδόσεις πάνω από 6.5%- Θα εκδώσει εταιρικό ομόλογο
Τα τελευταία 4 χρόνια, η άνοδος του τουρισμού στην Ελλάδα εκτίναξαν τις αφίξεις αλλά έφεραν μαζί τους και τα ‘απόνερα’ από τα 2 χρόνια της πανδημίας (lockdown) που ουσιαστικά επηρέασαν και την οικονομική του κατάσταση.
Η είσοδος στο Χρηματιστήριο, έφερε πολλούς ξένους μετόχους (funds) οι οποίοι φαίνεται ότι από το 2024 -2025 , έχουν αυξημένες απαιτήσεις για υψηλή μερισματική απόδοση, ανεξάρτητα αποτελεσμάτων.
Ήδη οι απαιτήσεις των ξένων για υψηλό μέρισμα ξεκινησαν από το 2024 (για την χρήση 2023) και συνεχίζονται μέχρι σήμερα. Το 2024 είχε μερισματική απόδοση περίπου 6,5% , την οποία ανέβασε πάνω από το 7% το 2025.
Ωστόσο, η μείωση της κερδοφορίας στο 9μηνο 2025 και η αλλαγή ‘φρουράς’ αναμένεται να διατηρήσει την μερισματική απόδοση στα επίπεδα πέριξ του 6% καθώς υπάρχουν και πολλές επενδύσεις που τρέχουν.
Αλλά είπαμε ότι οι ξένοι θεσμικοί επενδυτές (πολλές ασφαλιστικές, Ταμεία) έκαναν σαφές και στον απερχόμενο CEO και στον νυν ότι σε περίπτωση που μοιράσουν μέρισμα χαμηλότερο του 6% , θα φύγουν από την μετοχή.
Ωστόσο εάν δεν βελτιωθούν τα EBITDA, ο νέος CEO θα αναγκαστεί να κόψει είτε από τις επενδύσεις είτε να περιορίσει τα κόστη διαχείρισης. Όποιο συμβεί από τα δύο θα έχει επιπτώσεις στα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.
Για να αποφύγει περικοπή επενδύσεων και μείωση κόστους εργασιών και διαχείρισης, η χρηματιστηριακή αγορά θεωρεί σίγουρη την έκδοση εταιρικού ομολόγου πάνω από 500 εκατ. ευρώ μέσα στο επόμενο διάστημα και πιθανότατα το 2026.
Διαβάστε ακόμη:
- Eurobank: Στα 2,4 δισ. ευρώ οι προσφορές για το ομόλογο – 4 φορές υπερκάλυψη
 - Deutsche Bank: Στους χαμένους του Οκτωβρίου το χρηματιστήριο της Αθήνας
 - ΕΛΤΑ- ACS: Πολλές φήμες αλλά είναι εφικτή η στρατηγική συνεργασία;
 - Φορολογικό νομοσχέδιο: Ποιες αλλαγές ενισχύουν τα εισοδήματα και μειώνουν τους φόρους