ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ναυτιλία: Προβληματίζουν τον κλάδο τα πολλά κοντέινερς

Εκτός από την πτώση των ναύλων, οι αποθήκες εμπορευματοκιβωτίων τώρα γεμίζουν ή είναι πλήρεις.

Αν και υπήρχε σοβαρή έλλειψη από κοντέινερ κατά την διάρκεια της πανδημίας του Covid-19, η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει τώρα το αντίθετο πρόβλημα δηλαδή τα πάρα πολλά κοντέινερ. Εκτός από την πτώση των ναύλων, τα δεδομένα δείχνουν ότι οι αποθήκες εμπορευματοκιβωτίων- που χρησιμοποιούνται για τη στέγαση εμπορευματοκιβωτίων μετά την εκφόρτωσή τους- τώρα γεμίζουν ή είναι πλήρεις. Αυτό, δείχνει  περισσότερα σημάδια πτώσης της παγκόσμιας ζήτησης και επικείμενη οικονομική επιβράδυνση.

Οι έμποροι και οι ναυλωτές λένε ότι η μείωση της παγκόσμιας καταναλωτικής ζήτησης δεν αποτελεί ένδειξη ότι η παγκόσμια οικονομία ομαλοποιείται μετά από μια ξέφρενη καταναλωτική άνοδο που ακολούθησε τα lockdown, αλλά μια προς τα κάτω μετατόπιση των καταναλωτικών ορέξεων. «Απλώς δεν υπάρχει αρκετός χώρος αποθήκης για να φιλοξενήσει όλα τα εμπορευματοκιβώτια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Container xChange, Christian Roeloffs, σε μια κλαδική ενημέρωση αυτή την εβδομάδα. «Με την περαιτέρω απελευθέρωση του αποθέματος εμπορευματοκιβωτίων στην αγορά, για παράδειγμα από τη διάθεση στόλων χρηματοδοτικής μίσθωσης, θα υπάρξει πρόσθετη πίεση στις αποθήκες τους επόμενους μήνες» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Απομάκρυνση νέων πελατών

Ο ιδιοκτήτης και CEO της εταιρείας αποθηκών εμπορευματοκιβωτίων Sogese, Andrea Monti, δήλωσε στο Container xChange ότι οι αποθήκες του είναι γεμάτες. «Η αποθήκη μας στο Μιλάνο είναι «φρακαρισμένη». Και ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων στις αποθήκες αυξάνεται σε τέτοιο βαθμό που επιστρέφουμε ορισμένα από τα αιτήματα για συμφωνίες παροχής υπηρεσιών αποθήκης». Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «Είμαστε σε μια κατάσταση στην οποία δεν μπορούμε να δεχτούμε νέους πελάτες για ορισμένες τοποθεσίες».

Τέλη για άδεια κοντέινερ

Για να καταπολεμήσουν τις γεμάτες αποθήκες, λιμάνια όπως το λιμάνι του Χιούστον έχουν αρχίσει να επιβάλλουν τέλη για άδεια κοντέινερ που βρίσκονται σε τερματικούς σταθμούς για περισσότερες από επτά ημέρες, σύμφωνα με τον εθνικό ναυτιλιακό διαχειριστή της Sedgwick, Darin Miller.

«Αυτό που πολλοί δεν συνειδητοποιούν είναι ότι πολλές φορές τα κοντέινερ μέσα στις αποθήκες είναι άδεια», είπε και συμπλήρωσε «συχνά μένουν καθηλωμένα για βδομάδες, ο τεράστιος αριθμός εμπορευματοκιβωτίων στα πλοία ή στα λιμάνια μας αφήνει με ανεπαρκή χώρο αποθήκης που μόνο επιδεινώνει τη συνεχιζόμενη κρίση εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς επηρεάζει την επανατοποθέτηση και την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων».

Σημειώνεται, τέλος, ότι ο τελευταίος σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων Drewry που αποτελεί βασικό σημείο αναφοράς για τις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων υποχώρησε για άλλη μια φορά στα $2.773 ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών. Αυτό είναι 73% χαμηλότερο από το μέγιστο ποσοστό τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους.

Διαβάστε ακόμη: