Το 2025 μέχρι στιγμής δείχνει να είναι μια χρονιά με χαμηλή κινητικότητα στον τομέα των ναυπηγήσεων εμπορικών πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η VesselsValue, από τον Ιανουάριο έως και τα τέλη Απριλίου έχουν καταγραφεί μόλις 369 νέες παραγγελίες για bulk carriers, δεξαμενόπλοια (tankers), containerships και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (gas carriers). Η αξία των εφετινών 369 παραγγελιών ανέρχεται σε περίπου $20 δισ.

Ο αριθμός αυτός είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Πιο συγκεκριμένα, καταγράφεται πτώση της τάξης του 37% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, κατά την οποία είχαν γίνει 590 παραγγελίες. Ακόμη και σε σύγκριση με το 2023, όταν είχαν τοποθετηθεί 500 παραγγελίες στο ίδιο χρονικό διάστημα, η μείωση φτάνει το 26%.

Αναλυτικότερα, το 2025 έχουν παραγγελθεί:

136 bulk carriers, αριθμός μειωμένος κατά 18% σε σχέση με πέρυσι.
97 tankers, με εντυπωσιακή πτώση 66% συγκριτικά με το 2024.
113 containerships, αριθμός που παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση, αφού την ίδια περίοδο πέρυσι είχαν παραγγελθεί μόλις 18.
23 gas carriers, έναντι 125 το 2024, δηλαδή μείωση άνω του 80%.
Η εντυπωσιακή μείωση στις παραγγελίες για tankers και gas carriers φαίνεται να είναι οι βασικοί παράγοντες της συνολικής πτώσης. Από την άλλη πλευρά, η αύξηση στις παραγγελίες containerships ίσως υποδηλώνει αλλαγή στρατηγικής κάποιων ναυτιλιακών εταιρειών ή επιστροφή του ενδιαφέροντος για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίου.

Η αγορά παραμένει επιφυλακτική, με τους αναλυτές να αποδίδουν την τάση σε παράγοντες όπως η οικονομική αβεβαιότητα, οι υψηλές τιμές ναυπηγήσεων και η αναμονή για πιο ξεκάθαρες κατευθύνσεις ως προς τους κανονισμούς περιβαλλοντικής συμμόρφωσης.

Διαβάστε ακόμη: