Εντός του πρώτου τριμήνου της χρονιάς θα πιάσουν δουλειά οι «μυστικοί επιβάτες» στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οι οποίοι ως αποστολή θα έχουν την καταγραφή παραπόνων και προβλημάτων των μετακινούμενων τόσο με τα οδικά μέσα μεταφοράς όσο και με τα μέσα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.

Οι άνθρωποι που θα αναλάβουν την …αποστολή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα είναι εργαζόμενοι εξωτερικής εταιρείας και όχι υπάλληλοι του ΟΑΣΑ και θα λειτουργούν με συστηματική παρουσία ως «ομάδα διασφάλισης ποιότητας», η οποία θα κινείται διαρκώς σε όλα τα μέσα, τόσο της ΟΣΥ. όσο και της ΣΤΑΣΥ ενώ θα πραγματοποιεί και δοκιμαστικές κλήσεις στον πενταψήφιο αριθμό του ΟΑΣΑ, προκειμένου να ελέγχει την απόκριση των υπηρεσιών στα αιτήματα των πολιτών.

Επίσης, προβλέπεται σημαντική ενίσχυση της καθημερινής επικοινωνίας με το επιβατικό κοινό. Στόχος, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, είναι η διαρκής προσαρμογή του συγκοινωνιακού έργου στις ανάγκες των επιβατών και η ταχύτερη επίλυση ζητημάτων που επηρεάζουν την ποιότητα εξυπηρέτησης σε ένα μέσο, μία περιοχή ή για μια ομάδα χρηστών. Για το σκοπό αυτό πρόκειται να αξιοποιηθεί και η νέα ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ, η οποία βρίσκεται ήδη στον «αέρα».

Ο ακριβής αριθμός των «μυστικών επιβατών» αλλά και ο προϋπολογισμός του έργου δεν έχουν αποφασιστεί ακόμα ενώ η ενεργοποίησή τους εντάσσεται στο πλαίσιο της πιστοποίησης του οργανισμού, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας επιβατικών μεταφορών ISO 13816. Σε καμία περίπτωση δε θα ασκούν καθήκοντα ελεγκτή κομίστρου, κάτι το οποίο άλλωστε απαγορεύεται, ενώ δεν θα μιλούν με τους επιβάτες, αλλά θα παρατηρούν αποτελώντας τα μάτια και τα αυτιά του ΟΑΣΑ στα δρομολόγια δειγματοληπτικά.

Η επιτήρηση από τον Φορέα Πιστοποίησης θα γίνεται σε ετήσια βάση, ενώ ο έλεγχος θα αφορά σε οκτώ βασικά κριτήρια:

  1. Τη διαθεσιμότητα των μέσων, δηλαδή, τη γεωγραφική κάλυψη του δικτύου, το ωράριο λειτουργίας, τη συχνότητα των δρομολογίων, κλπ.
  2. Την προσβασιμότητα των μέσων προς όλους και ειδικότερα τα ΑμεΑ, καθώς επίσης τη διαθεσιμότητα εισιτηρίων σύμφωνα με τις ανάγκες των επιβατών.
  3. Την παροχή αξιόπιστης πληροφόρησης προς τον επιβάτη (γενικές πληροφορίες, στοιχεία δρομολογίων, τιμές εισιτηρίων, δικαιώματα ελεύθερης – μειωμένου κομίστρου μετακίνησης, κ.λπ.).
  4. Την καλύτερη δυνατή τήρηση των δρομολογίων και τη βελτίωση του χρόνου των μετακινήσεων.
  5. Την άρτια εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από το προσωπικό των μέσων (προσωπικό πώλησης εισιτηρίων, προσωπικό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, κλπ.).
  6. Τη διασφάλιση συνθηκών άνετης μετακίνησης εντός των μέσων.
  7. Την ασφάλεια των επιβατών, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας από τον Covid-19.
  8. Την προστασία του περιβάλλοντος.