Σε νέες επιμέρους επενδύσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση του διυλιστηρίου στους Αγίους Θεοδώρους προχωρά ο Όμιλος Motor Oil.
Όπως προκύπτει από τροποποίηση της ΑΕΠΟ που εξέδωσε η Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής του ΥΠΕΝ, κατόπιν σχετικής αίτησης της εταιρείας που υπεβλήθη πέρυσι το φθινόπωρο, οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν:
- Αναβάθμιση υφιστάμενων μονάδων αντίστροφης ώσμωσης, με αύξηση της δυναμικότητας παραγωγής αφαλατωμένου νερού κατά 50 m3/h
- Αναβάθμιση των υφιστάμενων μονάδων ανάκτησης θείου με τη χρήση της τεχνολογίας εμπλουτισμού με οξυγόνο (Oxygen Enrichment), με αύξηση της δυναμικότητας παραγόμενου θείου από εκάστη μονάδα στους 135 t/d
- Παραγωγή Co-processed Sustainable Aviation Fuel (Co-processed SAF) μετά από συνεπεξεργασία ορυκτών καυσίμων με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια (Used Cooking Oils – UCO) στο τμήμα υδρογονοδιάσπασης.
- Ανακατασκευή της υφιστάμενης δεξαμενής σταθερής οροφής αποθήκευσης προϊόντων με τάση ατμών μικρότερη των 0,2 psia T-719 με αύξηση της χωρητικότητας στα 2.725 m3.
Τι προβλέπει η ΑΕΠΟ
Ειδικότερα, όπως αναλύεται στην ΑΕΠΟ, ο νέος σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων οχημάτων (ΣΦΒΟ) λιπαντικών, συνολικής δυναμικότητας 60 t/h, χωροθετείται νότια του DCS, πλησίον και νοτιοδυτικά της Μονάδας Ανάμειξης και Συσκευασίας Λιπαντικών Μ-600, και διαθέτει δύο θέσεις φόρτωσης για την φόρτωση βασικών και τελικών προϊόντων λιπαντικών.Ο νέος ΣΦΒΟ θα παρέχει την ευελιξία για την ταυτόχρονη φόρτωση Βασικών ή Τελικών Προϊόντων Λιπαντικών και στις δυο θέσεις φόρτωσης ή τη φόρτωση διαφορετικού τύπου λιπαντικών σε κάθε θέση.
Παράλληλα, περιλαμβάνει μια νησίδα φόρτωσης με στέγαστρο (μεταλλική κατασκευή), με δυο θέσεις φόρτωσης, τέσσερις βραχίονες φόρτωσης (loading arms), δυο σε εκάστη θέση, για τη φόρτωση βασικών λιπαντικών και τελικών προϊόντων λιπαντικών αντίστοιχα καθώς και τέσσερα ροόμετρα μάζας. Επίσης προβλέπεται η κατασκευή φρεατίου συλλογής λιπαντικών από τις δύο θέσεις φόρτωσης, η εγκατάσταση δοχείου slop τελικών προϊόντωνλιπαντικών και αντλίας καθώς και έργα διασύνδεσης του ΣΦΒΟ με τις μονάδες παραγωγής λιπαντικών.
Για την αναβάθμιση υφιστάμενων μονάδων αντίστροφης ώσμωσης η τροποποίηση αφορά στην προσθήκη μίας μονάδας αφαλάτωσης αντίστροφης ώσμωσης δυο περασμάτων (Double Pass Reverse Osmosis – DPRO) δυναμικότητας 50 m3/h (1.200 m3/d) αφαλατωμένου νερού (BFW – Boiler Feed Water), με παράλληλες ανακατασκευές/αναβαθμίσεις (revamping) του υφιστάμενου εξοπλισμού των μονάδων επεξεργασίας νερού του διυλιστηρίου.
Όσον αφορά την αναβάθμιση των μονάδων ανάκτησης θείου Μ-6700/Μ-6750 με τη χρήση της τεχνολογίας εμπλουτισμού με οξυγόνο (Oxygen Enrichment), για την αύξηση της δυναμικότητας παραγόμενου θείου από εκάστη μονάδα Claus στους 135 t/d. Η συνολικά ανακτώμενη ποσότητα θείου από τη μονάδα κατεργασίας των απαερίων Μ-6800 με τις δυο μονάδες Claus σε λειτουργία, θα ανέρχεται στους 270 t/d
Η τροποποίηση περιλαμβάνει, σε πρώτη φάση, την προσθήκη εξοπλισμού αποθήκευσης, εξάτμισης και ρύθμισης πίεσης (μονάδα Μ-6760) για την τροφοδοσία αερίου βιομηχανικού οξυγόνου 1.655 Nm³/h σε πίεση 3,5bar, ως ακολούθως:
- Μια κρυογενική κάθετη δεξαμενή αποθήκευσης υγρού οξυγόνου, διπλού τοιχώματος, διαμέτρου 3,0 m και ύψους 13,9 m, ονομαστικής χωρητικότητας 60.000 lit (καθαρής χωρητικότητας 58.520 lit), μέγιστης επιτρεπτής πίεσης λειτουργίας 18 barg και εσωτερικής θερμοκρασίας αποθήκευσης -183οC
- Σύστημα προειδοποίησης και διακοπής παροχής οξυγόνου σε περίπτωση ανάπτυξης χαμηλών θερμοκρασιών
Μια ακόμη παρέμβαση αφορά στην παραγωγή Co-processed Sustainable Aviation Fuel (Co-processed SAF) στο τμήμα υδρογονοδιάσπασης, δηλαδή συνεπεξεργασμένου καύσιμου αεριωθουμένων προερχόμενου από βιομάζα, μετά από συν – επεξεργασία ορυκτών καυσίμων με χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια (Used Cooking Oils – UCO) και συγκεκριμένα “βρώσιμα έλαια και λίπη” και “μείγματα λιπών και ελαίων από το διαχωρισμό ελαίου/ύδατος που περιέχουν φαγώσιμα έλαια και λίπη”.
Δεν προβλέπεται καμία μεταβολή του εξοπλισμού, της δυναμικότητας ή της παραγωγικής διαδικασίας της Μονάδας Υδρογονοδιάσπασης MHC, M-7500, παρά μόνο ρυθμίσεις στις συνθήκες λειτουργίας της με σκοπό τη συνεπεξεργασία των χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων με άλλα ρεύματα τροφοδοσίας για την παραγωγή Co-processed Sustainable Aviation Fuel (Co-processed SAF).
Το προϊόν Co-processed Sustainable Aviation Fuel (Co-processed SAF) που θα παράγεται στη μονάδα Μ 7500 (MHC) θα αποθηκεύεται στις υφιστάμενες δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων αεριωθουμένων (Jet Fuel)
Τέλος, προβλέπεται η ανακατασκευή της υφιστάμενης δεξαμενής σταθερής οροφής αποθήκευσης προϊόντων με τάση ατμών μικρότερη των 0,2 psia T-719 με αύξηση της χωρητικότητας στα 2.725 m3. Η ανακατασκευασμένη δεξαμενή T-719N θα χρησιμοποιηθεί, όπως και η υφιστάμενη δεξαμενή T-719, για την αποθήκευση κυρίως παραφίνης (slack wax) (ή ασφάλτου) και θα διασυνδέεται μέσω των υφιστάμενων σωληνογραμμών, με τις επιμέρους μονάδες του Διυλιστηρίου, με άλλες δεξαμενές καθώς και με τα σημεία φόρτωσης παραφίνης (ή ασφάλτου) για την διακίνηση/διανομή του προϊόντος. Εκτιμάται ότι από τη δεξαμενή T-719N θα διακινούνται ετήσια 12.500 m3 παραφίνης.
Οι άλλες παρεμβάσεις
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Motor Oil όλα αυτά τα χρόνια έχει προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Διυλιστηρίου των Αγίων Θεοδώρων.
Σε αυτές περιλαμβάνονται μόνο κατά την τελευταία τριετία η προσθήκη της παραγωγής νάφθας, η προσθήκη νέας μονάδας ΣΗΘΥΑ, ισχύος 57 MWel, νέου σταθμού CNG, η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ σε στέγες κτηρίων, όπως και η προσθήκη νέας δεξαμενής αποθήκευσης μαζούτ.
Διαβάστε ακόμη:
- Αυτοί είναι οι 10 ανερχόμενοι παραλιακοί προορισμοί στον κόσμο για το 2025
- Τέμπη: Δεν υπήρχε ύποπτο φορτίο στην αμαξοστοιχία, λένε οι δικαστικοί πραγματογνώμονες
- Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την οικονομία της Ευρώπης η ειρήνη στην Ουκρανία
- Γιατί το ΚΚΕ έβαλε στο μάτι τη Ζωή Κωνσταντοπούλου: «Σκυλάκι του καναπέ»