Τον Οκτώβριο αναμένεται να τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία η μονάδα φυσικού αερίου της Μotor Oil στην Κομοτηνή, στην οποία ο όμιλος έχει συμπράξει με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η υπερσύγχρονη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής συνολικής ισχύος 877 MW αναμένεται να μπει σε εμπορική λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2025, όπως δήλωσε χθες στους αναλυτές κατά το conference call ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Πέτρος Τζαννετάκης.  

Την κατασκευή του έργου, η οποία έχει ολοκληρωθεί ανέλαβε η ΤΕΡΝΑ με το συνολικό κόστος της επένδυσης να ανέρχεται στα 375 εκ. ευρώ.

Σε ότι αφορά τον τομέα των καυσίμων, ο κ. Τζαννετάκης τόνισε ότι τον Αύγουστο παρατηρήθηκε κάμψη των περιθωρίων διύλισης, χωρίς όμως να δηλώνει ανησυχία.

Όπως είπε η αγορά κάνει κύκλους και όταν τα διεθνή περιθώρια μειώνονται αντίστοιχα μειώνεται και η παραγωγή με αποτέλεσμα να επέρχεται ισορροπία.

Όπως άλλωστε σημείωσε το στέλεχος του ομίλου, το πρώτο εξάμηνο παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση του όγκου των πωλήσεων της Motor Oil στην εγχώρια αγορά, λέγοντας ότι η αύξηση στη ζήτηση σε καύσιμα κίνησης αλλά και αεροπορικά καύσιμα λόγω του τουρισμού, θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες αντισταθμίζοντας σε κάποιο βαθμό τα χαμηλά περιθώρια διύλισης.

Για τον Ελλάκτωρ

Σε ερώτημα αναλυτών σχετικά με τη διάθεση των υπόλοιπων μετοχών που κατέχει η Motor Oil στην Ελλάκτωρ, η διοίκηση της εταιρείας δήλωσε χθες ότι δεν υπάρχει άμεσα τέτοιος σχεδιασμός. Αναφορικά δε με την άσκηση από την Reggenborgh του option που έχει για την επαναγορά μετοχών της εταιρίας δεν απέκλεισε να ασκηθεί σε δύο δόσεις. Η πρώτη περίπου ένα εξάμηνο μετά την ολοκλήρωση της πρώτης εξαγοράς,  δηλαδή τον Δεκέμβριο ή τον Ιανουάριο και η δεύτερη το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Χούθι

Διαχειρίσιμες είναι και οι επιπτώσεις που έχει η Motor Oil σχετικά με την καθυστέρηση στην παραλαβή των δύο φορτίων αργού εξαιτίας επίθεσης των Χούθι.

Ο κ. Τζαννετάκης είπε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην τροφοδοσία του διυλιστηρίου και αναφέρθηκε στην διπλωματική διαμεσολάβηση με τους Χούθι για την απελευθέρωση του πλοίου από το Σουέζ. Επιπτώσεις δεν θα υπάρξουν ούτε στη ρευστότητα της εταιρίας η οποία ενισχύθηκε μέσα στον Ιούλιο με την πώληση της συμμετοχή της στην Ελλάκτωρ αλλά και λόγω της επιστροφής κεφαλαίου που έλαβε από την συγκεκριμένη συναλλαγή.

Χθες ο κ. Τζαννετάκης έδωσε μια εικόνα στους αναλυτές και για την πορεία της προμήθειας που σημαδεύτηκε το καλοκαίρι από το ράλι των τιμών, πιέζοντας τα περιθώρια κέρδους στην αγορά ενέργειας. Σύμφωνα με την διοίκηση της Motor Oil η λειτουργική κερδοφορία της NRG διαμορφώθηκε στα 12,5 εκ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο από 39 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο παρά την αύξηση του μεριδίου της στο 5,6% από 5,4% το ίδιο διάστημα πέρσι.

Σε σχέση με τα οικονομικά μεγέθη όπως αναφέρθηκε χθες από το στέλεχος της εταιρείας, ο όμιλος ξεπέρασε τις εκτιμήσεις των αναλυτών με τα αποτελέσματά του να είναι ισχυρά, παρά τις αντιξοότητες. Ο τζίρος αυξήθηκε 5,23% και ο όγκος των πωλήσεων 3,78%. Τα δημοσιευμένα EBITDA ανήλθαν στα 638,6 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 19,3% και τα καθαρά κέρδη στα 362 εκατ. ευρώ από 275,41 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 31,4%.

Η εισφορά

Σε ότι αφορά την έκτακτη εισφορά ο κ. Τζαννετάκης είπε ότι μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει προσδιοριστεί η ακριβής επίπτωση στα διυλιστήρια.

«Εκτιμώ πως θα κινηθεί λίγο πιο κάτω από τα 205 εκατ. ευρώ που έχουμε προσδιορίσει, αυτός είναι ο μέγιστος αντίκτυπος που υπολογίσαμε», σημείωσε.

Ο συγκεκριμένος φόρος θα έχει όπως αναφέρθηκε επίπτωση σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας στα αποτελέσματα της χρήσης 2024, τα οποία προβλέπεται να επηρεαστούν αρνητικά, επηρεάζοντας αντίστοιχα και την μερισματική πολιτική της εταιρείας.

Διαβάστε ακόμη: