Οι κινεζικές καταναλωτικές δαπάνες δεν θα επιστρέψουν σύντομα στα προ Covid επίπεδα, κάτι που αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για διεθνείς φίρμες όπως τα Starbucks, δήλωσε η Morgan Stanley σε τελευταία έκθεσή της.

Όχι μόνο οι άνθρωποι είναι πιο προσεκτικοί, αλλά έχουν πλέον περισσότερες επιλογές. Από την πλευρά των δαπανών, τρεις παράγοντες επηρεάζουν τον καταναλωτή της Κίνας εφέτος, ανέφεραν οι αναλυτές της Morgan Stanley.

Πρώτον, η Κίνα δεν έχει τονώσει την κατανάλωση μέσα από επιδόματα όπως έκαναν οι ΗΠΑ και άλλα μέρη του κόσμου στον απόηχο του Covid.

Δεύτερον, οι πανδημικοί περιορισμοί και οι ρυθμιστικές αλλαγές έχουν εξαλείψει 30 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον τομέα των υπηρεσιών που θα υπήρχαν πριν από τον Covid, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Περίπου 20 εκατομμύρια από αυτές τις θέσεις εργασίας είναι πιθανό να επιστρέψουν αργότερα εφέτος και το επόμενο έτος, ωστόσο, οι αναλυτές αναμένουν ότι τα υπόλοιπα 10 εκατομμύρια θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να αποκατασταθούν, καθώς επηρεάστηκαν από την καταστολή της εκπαίδευσης, της τεχνολογίας του Διαδικτύου και της ιδιοκτησίας από το Πεκίνο.

Τρίτον, η αγορά κατοικίας παρέμεινε επίμονα ήπια στον απόηχο των κυβερνητικών προσπαθειών να περιορίσει ενδεχόμεη “φούσκα”. Προηγουμένως, μόλις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, οι πωλήσεις ακινήτων είχαν οδηγήσει στην ανάκαμψη, επεσήμαναν οι αναλυτές της Morgan Stanley.

Η πορεία της Κινεζικής οικονομίας

Ο Covid-19 και τα μέτρα για τον έλεγχό του από το 2020 έως το 2022 παρέσυραν την οικονομία της Κίνας. Από την απότομη λήξη αυτών των περιορισμών τον Δεκέμβριο, η ανάπτυξη “ήρθε” αλλά με μέτριο ρυθμό. Μετά από μια αναμενόμενη ανάκαμψη 9% στις δαπάνες των Κινέζων καταναλωτών φέτος, οι αναλυτές της Morgan Stanley προέβλεψαν αύξηση 4,8% το επόμενο έτος — 0,5 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από ό,τι πριν από την πανδημία. Για τα Starbucks, οι αναλυτές αναμένουν ότι η μέτρηση του κλάδου των πωλήσεων στα ίδια καταστήματα στην Κίνα θα αυξηθεί κατά περίπου 7% το 2023.

Στην πραγματικότητα, ο γίγαντας της καφεστίασης με έδρα τις ΗΠΑ «είναι λιγότερο ευνοημένος για να επηρεάσει την ανάκαμψη της Κίνας», μεταξύ των επιλογών των αμερικανικών μετοχών των αναλυτών της Morgan Stanley για τα «εστιατόρια».

Διαβάστε περισσότερα