Στόχος απόπειρας βανδαλισμού έγινε μέσα στο σαββατοκύριακο η Μόνα Λίζα, ένα από τα σπουδαιότερα εκθέματα του Λούβρου και ίσως ο γνωστότερος πίνακας στον κόσμο.
Ένας άνδρας που επισκέφθηκε το Μουσείο πέταξε ένα κομμάτι τούρτας προς το διάσημο έκθεμα. Αλλά όπως φαίνεται από τα βίντεο που ήρθαν στη δημοσιότητα από την σύλληψή του έπειτα, το περιστατικό δεν ήταν τόσο απλό. Ο άνδρας φορούσε περούκα και καθόταν σε αναπηρικό καροτσάκι.
Η«Μόνα Λίζα» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι είναι, αδιαμφισβήτητα, ο πιο διάσημος πίνακας στον κόσμο, με χιλιάδες να προσπαθούν να ρίξουν μια ματιά στο πορτρέτο του Ιταλού ζωγράφου κάθε μέρα μέσα στο παγκοσμίου φήμης Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Ένα έργο τέχνης ανεκτίμητης αξίας που έχει μαγέψει το κοινό εδώ και αιώνες, ο πίνακας έχει «ζήσει» τις δικές του περιπέτειες, με τους επισκέπτες του Λούβρου, σήμερα, να πρέπει να παρατηρήσουν το αινιγματικό χαμόγελο της «La Joconde» μέσα από μια αλεξίσφαιρη γυάλινη θήκη -άμεση συνέπεια των επιθέσεων στο θρυλικό έργο τέχνης τις τελευταίες δεκαετίες.
Οι φορές που η θρυλική Μόνα Λίζα έπεσε «θύμα» επίθεσης
Σύμφωνα με το Mental Floss, ο πίνακας υπέστη ζημιές δύο φορές το 1956. Στη μία από τις δύο αυτές περιπτώσεις ο Ugo Ungaza Villegas, ένας Βολιβιανός, πέταξε μια πέτρα στο αριστούργημα του Ντα Βίντσι, σκίζοντας ένα κομμάτι χρωστικής από την εικόνα. Αυτή η επίθεση έγινε λίγους μήνες αφότου μια γυναίκα προσπάθησε να ρίξει οξύ στο πορτρέτο, πετυχαίνοντας μόνο το κάτω τμήμα του πίνακα. Αυτά τα περιστατικά ώθησαν το Λούβρο να τοποθετήσει αλεξίσφαιρο γυαλί γύρω από τη «Μόνα Λίζα», το οποίο κατάφερε να σώσει τον πίνακα σε δύο ακόμη περιπτώσεις τις δεκαετίες που ακολούθησαν.
Ο βανδαλισμός του Ugo Ungaza Villegas προειδοποίησε τους εργαζόμενους του Λούβρου ότι η γυάλινη θήκη που περιέβαλλε τότε τη «Μόνα Λίζα» δεν ήταν προφανώς αρκετά ισχυρή για να κρατήσει μακριά τους όποιους μελλοντικούς βανδαλισμούς. Είναι αξιοσημείωτο ότι η πέτρα του Βολιβιανού έσπασε και είχε ακόμα αρκετή δύναμη για να καταστρέψει τον πίνακα στον αριστερό αγκώνα του πορτρέτου, ο οποίος στη συνέχεια βάφτηκε.
Το νέο προστατευτικό περίβλημα από αλεξίσφαιρο γυαλί, μάλιστα, θωράκισε τον πίνακα σε τουλάχιστον δύο ακόμη περιπτώσεις μετά το 1956. Το 1976, όταν ο πίνακας εκτέθηκε στο Εθνικό Μουσείο του Τόκιο, μια γυναίκα με ειδικές ανάγκες έριξε κόκκινη μπογιά στη θήκη για να διαμαρτυρηθεί για την πολιτική που απαγόρευσε σε άτομα με ειδικές ανάγκες να θαυμάσουν από το κοντά το αριστούργημα του Ντα Βίντσι, αναφέρει το grunge.com.
Η τελευταια επίθεση -πριν την την τουρτα εγινε- στον διασημότερο πίνακα του κόσμου έγινε το 2009, όταν ένας ανώνυμος Ρώσος επισκέπτης πέταξε μια κεραμική κούπα στη «Μόνα Λίζα». Ο ένοχος ανέφερε ότι ήταν αναστατωμένος επειδή του είχαν απορρίψει την αίτηση που είχε κάνει για να λάβει τη γαλλική υπηκοότητα. Η κούπα, η οποία προφανώς αγοράστηκε στο κατάστημα δώρων του Λούβρου, έσπασε πάνω στην αλεξίσφαιρη θήκη γυαλιού. Η σύγκρουση ήταν τόσο ισχυρή που το πάτωμα γέμισε από τα θρυμματισμένα κομμάτια της, τα οποία σκουπίστηκαν άμεσα, χωρίς η αίθουσα να κλείσει για το κοινό μετά την σύλληψη του Ρώσου. Έκτοτε, κανείς άλλος δεν προσπάθησε να βλάψει το αριστούργημα, παρόλο που η παγκόσμια δημοτικότητά του το καθιστά σίγουρα στόχο.