Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2029, εφόσον δεν υπάρξουν απρόβλεπτες καθυστερήσεις.

  • Ο μετροπόντικας «Νίκη» ξεκίνησε από το Άλσος Βεΐκου, έχει περάσει τον σταθμό Γαλάτσι και κατευθύνεται προς τον Ελικώνα, έχοντας ήδη διανοίξει 1.900 μ. σήραγγας.
  • Ο δεύτερος μετροπόντικας «Αθηνά» ξεκίνησε από την Κατεχάκη, έχει διασχίσει την Πανεπιστημιούπολη και κινείται προς την Καισαριανή, με 3.700 μ. έτοιμης σήραγγας.
  • Και οι δύο θα καταλήξουν στον Ευαγγελισμό έως το 2026.

Στα εργοτάξια των σταθμών (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ζωγράφου, Καισαριανή, Ιλίσια) οι εργασίες προχωρούν, ενώ οι σταθμοί Εξάρχεια και Ζωγράφου παραδόθηκαν πρόσφατα στον ανάδοχο.

Προβλήματα που απαιτούν λύσεις

  • Πανεπιστημιούπολη: αρχαιολογικά ευρήματα (αρχαία οδός).
  • Γουδή: ολοκληρώθηκαν ανασκαφές, εντοπίστηκε αγωγός ΕΥΔΑΠ.
  • Ευαγγελισμός: εκκρεμεί προσφυγή για το πάρκο Ριζάρη, με αντιδράσεις του Δήμου Αθηναίων.

Επέκταση Γραμμής 2 προς Ίλιον

Παράλληλα, δρομολογείται η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους 4 χλμ με 3 νέους σταθμούς:

  • Παλατιανή (με σταθμό μετεπιβίβασης και πάρκινγκ 150 ΙΧ).
  • Ίλιον (με πρόβλεψη ανταπόκρισης με μελλοντική Γραμμή 4).
  • Άγιος Νικόλαος.

Η έναρξη κατασκευής τοποθετείται στο 2027, με χρόνο παράδοσης τα 5 έτη. Η επέκταση θα εξυπηρετεί 67.000 επιβάτες ημερησίως, καλύπτοντας πυκνοκατοικημένες περιοχές των δυτικών προαστίων.

Στο ίδιο έργο εντάσσονται:

  • Η επέκταση και εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου Ελαιώνα (20 στρέμματα).
  • Η αναβάθμιση Η/Μ συστημάτων σε Γραμμές 2 & 3, ώστε να εξασφαλιστεί η μελλοντική λειτουργικότητα.

Μελλοντικές επεκτάσεις Γραμμής 4

Το σχέδιο για τη Γραμμή 4 προβλέπει συνολικό μήκος 38,2 χλμ με 35 σταθμούς σε σχήμα «U».

Πέντε επιμέρους τμήματα:

  • Α: Άλσος Βεΐκου – Γουδή (12,8 χλμ, 15 σταθμοί)
  • Β: Γουδή – Μαρούσι (9,6 χλμ, 8 σταθμοί)
  • Γ: Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη (4,1 χλμ, 3 σταθμοί)
  • Δ: Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη (7,5 χλμ, 6 σταθμοί)
  • Ε: Μαρούσι – Εθνική Οδός (4,4 χλμ, 3 σταθμοί)

Επόμενη προτεραιότητα: το τμήμα Γουδή–Λυκόβρυση, που θα περνά από Λεωφόρο Κηφισίας, με σταθμούς σε Φάρο, Φιλοθέη, ΟΑΚΑ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση.

Άλλες προτάσεις για το Μετρό στην Αττική

Ο ΟΑΣΑ μελετά μελλοντικά:

  • Επέκταση Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα.
  • Επέκταση προς Καλλιθέα με σύνδεση στο ΚΠΙΣΝ.
  • Επέκταση Γραμμής 4 δυτικά, μέσω Νέας Ιωνίας – Νέας Φιλαδέλφειας προς Πετρούπολη.
  • Επέκταση Γραμμής 1 βόρεια από Κηφισιά προς Νέα Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης.

Meta description (160 χαρακτήρες):

Διαβάστε ακόμη: