H Mercedes αποκάλυψε πριν από λίγο την έκτη γενιά της E-Class (κωδική ονομασία W214), καθώς το απερχόμενο μοντέλο είχε κάνει πρεμιέρα το 2016.
Όπως αναμενόταν η E-Class εναρμονίζεται με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γερμανικής premium εταιρείας, ενώ αντλεί αρκετή έμπνευση από τη μικρότερη C-Class και από τη ναυαρχίδα S-Class.
Το κομψό και πολυτελές sedan της αμάξωμα είναι πιο καλλίγραμμο από ποτέ, ενώ σημεία αναφοράς αποτελούν η μάσκα με το μαύρο γυαλιστερό περίγραμμα, οι εντοιχισμένες στις πόρτες χειρολαβές, το μήκος που πλησιάζει τα 5 μέτρα (4.949 χλστ.), τα Led φωτιστικά σώματα, με τα πίσω να επικοινωνούν μεταξύ τους και να σχηματίζουν ένα εσωτερικό μοτίβο στο σχήμα του διάσημου αστεριού της Mercedes. Να πούμε εδώ ότι η μάσκα, ανάλογα την έκδοση (Progressive ή Classic) μπορεί να διακοσμηθεί με πολλά μικρά αστέρια ή να διατηρεί το κλασικό της στυλ.
Η λέξη hi-tech μάλλον δεν είναι αρκετή για να περιγράψει την καμπίνα της νέας E-Class, η οποία σύμφωνα με τη Mercedes μπορεί να προσφέρει μια καθηλωτική εμπειρία ψυχαγωγίας. Προαιρετικά διαθέσιμο λοιπόν θα είναι το νέο σύστημα πολυμέσων MBUX Superscreen, το οποίο προφανώς είναι εμπνευσμένο από MBUX Hyperscreen που έχουμε γνωρίσει στην ηλεκτρική ναυαρχίδα EQS.
Συνολικά υπάρχουν τρεις οθόνες, για το ψηφιακό πίνακα οργάνων, για το σύστημα πολυμέσων και μια απέναντι από το συνοδηγό. Ειδική μνεία γίνεται στην ικανότητα εγκατάστασης αγαπημένων εφαρμογών στο σύστημα πολυμέσων, με τη Mercedes δημιουργεί ένα App Store, το οποίο αρχικά θα διαθέτει γνωστές εφαρμογές όπωςAngry Birds, TikTok, Zoom, Webex και στη συνέχεια θα διευρυνθεί. Έτσι δεν θα χρειάζεται πλέον να προβάλλονται μέσω Android Auto ή Apple Car Play οι εν λόγω εγκατεστημένες εφαρμογές στο smartphone σας.
Μάλλον δε θα χρειάζεται καν να έχετε το κινητό σας τηλέφωνο μέσα στη νέα E-Class, καθώς διαθέτει ακόμα και κάμερα ενσωματωμένη στο πάνω τμήμα του ταμπλό που σας επιτρέπει να βγάζετε selfies και video, με την προϋπόθεση βέβαια ότι το αυτοκίνητο δεν κινείται. Παράλληλα θα υπάρχει και δυνατότητα πλοήγησης στο Διαδίκτυο με πρόγραμμα περιήγησης Vivaldi, καθώς και η πύλη ψυχαγωγίας ZYNC, η οποία θα παρέχει on-demand περιεχόμενο.
Όπως καταλαβαίνετε θα υπάρχουν εν κινήσει πολλοί «πειρασμοί» για τον οδηγό, όμως υπάρχει δικλείδα ασφαλείας από τη Mercedes. Μια κάμερα παρακολουθεί το βλέμμα του οδηγού και αν εντοπίσει ότι αυτό στρέφεται στην οθόνη του συνοδηγού μειώνεται η φωτεινότητα και το περιεχόμενο δεν είναι ορατό για τον ίδιο. Μέσω τεχνητής νοημοσύνης η E-Class θα διδάσκεται από τον οδηγό τι πρέπει να κάνει σε συγκεκριμένες συνθήκες π.χ. να ενεργοποιήσει τα θερμαινόμενα καθίσματα όταν η εξωτερική θερμοκρασία πέσει σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο.
Ο ατμοσφαιρικός κρυφός φωτισμός υπάρχει στα πάνελ των θυρών, χαμηλά στο εμπρός παρμπρίζ, στη βάση της κεντρικής κονσόλας και περιμετρικά του ταμπλό. Ο φωτισμός λειτουργεί διαδραστικά ανάλογα με την ένταση της μουσικής, τις ειδοποιήσεις του οδηγού και τις εφαρμογές. Το «παρών» δίνει επίσης ισχυρό ηχοσύστημα Burmester 4D με 17 ηχεία, δίκτυο 5G για γρήγορες μεταφορές δεδομένων και πλοήγηση μέσω Google Maps. Παράλληλα το μακρύτερο μεταξόνιο των 2.961 χλστ. (+22 χλστ.) υπόσχεται ακόμα πιο άνετους χώρους για τα πόδια των πίσω επιβατών.
Η γκάμα κινητήρων της νέας E-Class στην Ευρώπη είναι εξηλεκτρισμένη, με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά σύνολα. Στη βάση της ιεραρχίας βρίσκεται η βενζινοκίνητη E200 (απόδοσης 204 ίππων) και η πετρελαιοκίνητη Ε200d (απόδοσης 197 ίππων), με μετάδοση της κίνησης στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς (4Matic). Αμφότερες μπορούν να επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,8 δευτ. ενώ η μέγιστη ταχύτητα τους είναι 238 χλμ./ώρα. Συνεχίζουμε με τις plug-in υβριδικές εκδόσεις (E300e, E300e 4Matic και η ισχυρότερη E400e 4Matic των 381 ίππων), οι οποίες όλες στη φαρέτρα τους έχουν ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων, ενώ με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας υπόσχονται ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ.