«Η χρηματιστηριακή αξία πρέπει να συμβαδίζει με την αξία που δημιουργούμε και με ό, τι έχουμε καταφέρει μέχρι τώρα». Αυτό τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς, κ. Χρήστος Μεγάλου, με αφορμή την παρουσίαση σε εκπροσώπους του Τύπου της νέας εταιρικής ταυτότητας, εστιάζοντας στην εντυπωσιακή πορεία που έχει διανύσει η τράπεζα την τελευταία 7ετία.

Πιο αναλυτικά, πριν η Τράπεζα Πειραιώς καταστεί αμιγώς ιδιωτική έπρεπε προηγουμένως να επαναπροσδιορίσει την πορεία και τους στόχους της. Στο πλαίσιο αυτό, πέτυχε τη μεγαλύτερη αύξηση κεφαλαίου ευρωπαϊκής τράπεζας, έφτασε να διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων στην Ελλάδα, με την πελατειακή της βάση να ξεπερνάει τα έξι εκατομμύρια και τις καταθέσεις να ανέρχονται σε πάνω από 58,6 δισ. ευρώ, ενίσχυσε κατά έξι δισ. ευρώ το δανειακό της χαρτοφυλάκιο, μείωσε στο 3,5% από 52% τον δείκτη μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, περιόρισε κατά 40% το λειτουργικό κόστος, αύξησε στο 17% από σχεδόν μηδενική βάση τα ίδια κεφάλαια, μεγάλωσε από 8% σε 21% το μερίδιο αγοράς αμοιβαίων κεφαλαίων και τετραπλασίασε την τιμή της μετοχής από την ΑΜΚ του 2021.

«Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι θα έπρεπε να είμαστε one time book και αυτό αποδεικνύεται και από τα νούμερα. Έχουμε λίγο δρόμο να διανύσουμε, τον οποίο, όμως, τον καλύπτουμε από την πολύ καλή ενημέρωση που κάνουμε προς τους επενδυτές. Θεωρούμαστε ότι είμαστε σε ευρωπαϊκό επίπεδο εξαιρετικά διαφανής και έχουμε ανεβάσει τον πήχη στο disclosure στην ελληνική αγορά. Επίσης, βγάζουμε κάθε τρίμηνο αποτελέσματα πολύ νωρίτερα σε σχέση με παλαιότερα. Τώρα ανακοινώνουμε αποτελέσματα μαζί με την Intessa, τη UniCredit ή και νωρίτερα. Η εικόνα αυτή θα κάνει catch up και με την κεφαλαιοποίησή μας», σημείωσε ο κ. Μεγάλου, εκτιμώντας πως η χρηματιστηριακή αξία προς ενσώματη καθαρή θέση της τράπεζας δεν θα έπρεπε να είναι 0,70 – 0,75, αφού λαμβάνοντας υπόψη την απόδοση κεφαλαίων (RoE) θα μπορούσε άνετα να είναι πιο κοντά στο 1.

«Αυτό, όμως, θέλει κάποιο χρόνο. Να μην ξεχνάμε που βρισκόταν η Τράπεζα Πειραιώς πριν μερικά χρόνια», σημείωσε, για να προσθέσει: «Όταν παρουσιάσαμε το σχέδιο ‘Agenda 2020’ υπήρχε μεγάλος σκεπτικισμός εάν θα τα καταφέρουμε. Σήμερα είμαστε στο καλύτερο σημείο και σε σύγκριση με άλλες ευρωπαικές τράπεζες, γιατί εμείς με αυτές θέλουμε να συγκριθούμε. Με 31% δείκτη κόστους προς έσοδα είμαστε μία από τις πιο αποδοτικές τράπεζες στην Ευρώπη. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η ελληνική αγορά ανοίγεται σε μία μεγαλύτερη γκάμα επενδυτών, θα βοηθήσουν, τόσο τον κλάδο συνολικά, όσο και συγκεκριμένα την Τράπεζα Πειραιώς».

Focus στην Ελλάδα με το βλέμμα (και) στο εξωτερικό

Την εστίαση της Τράπεζας Πειραιώς στην Ελλάδα επανέλαβε ο CEO της τράπεζας, παραδεχόμενος, ωστόσο, ότι θα εξεταστεί «οτιδήποτε έχει σημασία και αξία για τους μετόχους».

«Εάν μας ενδιέφερε κάτι στο εξωτερικό θα ήταν στο κομμάτι του asset management. Δεν θέλουμε να κάνουμε βιαστικές κινήσεις. Θέλουμε να χτίσουμε την προσπάθειά μας βήμα – βήμα, όπως κάναμε στην Ελλάδα που πλέον τα υπό διαχείριση κεφάλαια ανέρχονται σε 10 δισ. ευρώ από τρία δισ. ευρώ το 2019. Αυτός είναι ένας τομέας που γενικά μας ενδιαφέρει. Κοιτάμε και θα δούμε τι θα προκύψει», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εξάλλου, όπως σημείωσε από την πλευρά της, η γενική διευθύντρια επιχειρηματικού σχεδιασμού, ενημέρωσης επενδυτών και ESG του Ομίλου, κυρία Χρυσάνθη Μπερμπάτη, οποιοδήποτε δίκτυο διαμεσολάβησης και να κοιτάξει κάποιος η Ελλάδα είναι στο ήμισυ του ευρωπαϊκού μέσου όρου: στα ενήμερα δάνεια ως προς το ΑΕΠ η Ελλάδα είναι στο 60% έναντι 105% στην Ευρώπη. Στις τραπεζοασφάλειες η χώρα κινείται με χαμηλό διψήφιο ποσοστό, όταν ο μέσος όρος της ΕΕ είναι διπλάσιος. Το ίδιο και στο asset management. «Γενικά, το περιθώριο ανάπτυξης εργασιών όλου του φάσματος είναι πολύ μεγάλο στην Ελλάδα», εξήγησε.

Σύμφωνα με τον κ. Μεγάλου, πάντως, σε μία συναλλαγή πρέπει κάποιος να δει που είναι η τιμή της μετοχής των δύο πλευρών. «Εάν πας να δώσεις μετρητά 1,5 φορά το book κι εσύ είσαι στο 0,70 ή στο 1 you destroy value you don’t create value», υπογράμμισε, υπενθυμίζοντας πως όλα αυτά είναι ζητήματα που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πριν προχωρήσει μία στρατηγική.

Η Τράπεζα Πειραιώς, άλλωστε, αναμένει την ευρωπαική άδεια για τη Snappi, μέσω της οποίας, όπως χαρακτηριστικά υπενθύμισε ο CEO, «μπορούμε να κάνουμε πράγματα στην Ευρώπη, χωρίς να αγοράζουμε τούβλα».

Η Τράπεζα Πειραιώς παρουσίασε τη νέα της εταιρική ταυτότητα

Δάνεια

Για τα στεγαστικά δάνεια ο κ. Μεγάλου ανέφερε πως το μερίδιο αγοράς της Τράπεζας Πειραιώς στο πρόγραμμα «Σπίτι Μου» είναι 35% και σημείωσε: «Η επίμαχη αγορά μας απασχολεί και έχουμε κάνει διάφορες ασκήσεις, διότι έχουμε το εξής παράδοξο: ενώ η αγορά ανεβαίνει δεν βλέπουμε διάθεση από τους πελάτες να δανειστούν. Αντίθετα, υπάρχει ανταπόκριση για τα υποβοηθούμενα από το κράτος προγράμματα».

Όσον αφορά στα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης, σύμφωνα με τον ανώτερο γενικό διευθυντή, Chief Corporate & Investment Banking του Ομίλου, κ. Θοδωρή Τζούρο, από τα 17 δισ. ευρώ των δανείων οι τράπεζες έχουν συμβασιοποιήσει τα πέντε δισ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου 1,5 δισ. ευρώ έχουν εκταμιευθεί, λόγω της φύσης των έργων. Για παράδειγμα, όταν μία επένδυση αφορά σε ένα νέο ξενοδοχείο για να γίνει η εκταμίευση πρέπει να υλοποιηθεί η επένδυση, να έρθουν σχετικά τιμολόγια κ.λπ. Στην Ελλάδα, όπως είπε, δυστυχώς οι επενδύσεις δεν υλοποιούνται σε έξι μήνες.  Ο χρόνος ωρίμανσης για επενδύσεις ξενοδοχείων, κτιρίων υποδομών είναι 2,5 με τρία χρόνια. Την ίδια στιγμή, από τα 92 αιτήματα χρηματοδότησης που δέχθηκε η Τράπεζα Πειραιώς το 50% αφορά σε επενδυτικά σχέδια μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ύψους πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Η νέα καμπάνια

«Οι άνθρωποι είμαστε γεμάτοι ιστορίες. Να τις ακούς είναι σπουδαίο. Να τις στηρίζεις είναι Πειραιώς». Αυτό είναι το μότο της νέας διαφημιστικής καμπάνιας της Τράπεζας Πειραιώς, μέσω της οποίας επιχειρείται να ευθυγραμμιστoύν περισσότερο οι αξίες της κοινωνίας με τις υπηρεσίες που προσφέρει η τράπεζα.

«Επιδίωξή μας είναι να περάσουμε το μήνυμα πως είμαστε και στοχεύουμε να είμαστε κάτι παραπάνω από απλώς μία τράπεζα», τόνισε ο κ. Μεγάλου, αποκαλύπτοντας πως η ανάγκη για μία νέα εταιρική ταυτότητα προέκυψε τον Νοέμβριο του 2022.

«Καταρχάς, θέλαμε να επιβεβαιώσουμε ότι η τράπεζα είναι καθολικά προσβάσιμη, συμπεριληπτική και κοινωνικά συμμετοχική. Επίσης, να τονίσουμε ότι προσφέρουμε σύγχρονες και ευέλικτες λύσεις. Με το 99% των συναλλαγών να γίνεται ηλεκτρονικά, αυτό που προσδίδει αξία είναι οι συμβουλές που δίνεις στον πελάτη. Παράλληλα, να ενδυναμώσουμε σημαντικούς για τη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας κλάδους, όπως ο αγροτικός τομέας και τέλος, να συμβάλλουμε στους απαραίτητους μετασχηματισμούς», σημείωσε με τη σειρά του, ο ανώτερος γενικός διευθυντής και εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ, κ. Βασίλης Κουτεντάκης.

Αξίζει να αναφερθεί πως η διαφημιστική καμπάνια αφορά σε ένα μωσαϊκό από καθημερινές ιστορίες – έξι στον αριθμό – η παραγωγή των οποίων έγινε στην Ελλάδα, με την τράπεζα να συνεργάζεται, επίσης, με την ισπανική εταιρεία Mucho. Ο Νίκος Πορτοκάλογλου ανέλαβε τη μουσική σύνθεση και η Μαρία Ναυπλιώτου προσέφερε τη φωνή της. «Η νέα εταιρική μας ταυτότητα αντικατοπτρίζει το μέλλον. Την Πειραιώς της νέας εποχής», κατέληξε ο κ. Μεγάλου.

Διαβάστε ακόμη