Μπορεί το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τον ΔΕΔΔΗΕ και την Macquarie, αλλά και τις μεγάλες αυξήσεις κεφαλαίου της Alpha και της Τρ. Πειραιώς την μερίδα του λέοντος (και όσον αφορά την δημοσιότητα) να την πήραν οι ξένοι θεσμικοί επενδυτές που απέκτησαν πακέτα μετοχών ουσιαστικά μέσα από προσυμφωνίες με τις διοικήσεις και τους συμβούλους έκδοσης, ωστόσο τα «χοντρά» ιδιωτικά πορτοφόλια, εγχώρια και ξένα, δεν έχουν πει ακόμη την τελευταία τους λέξη!

Καλά πληροφορημένες πηγές υποστηρίζουν ότι κορυφαίοι επιχειρηματίες που ενασχολούνται στην ελληνική αγορά με πλήθος δραστηριοτήτων σε όλο το εύρος της επιχειρηματικής δράσης, αλλά και ισχυροί εφοπλιστές παρακολουθούν πολύ προσεκτικά τις εξελίξεις τόσο σε σχέση με τις αυξήσεις κεφαλαίου όπως της ΔΕΗ εν προκειμένω, αλλά και σε σχέση με το τραπεζικό σύστημα σε όλες του τις προεκτάσεις!

Έγκυρες πηγές επισημαίνουν ότι το ενδιαφέρον μεγαλοεπιχειρηματιών και εφοπλιστών θα καταστεί εμφανές αρχικά στην αύξηση κεφαλαίου της ΔΕΗ, που με βάση τις εκτιμήσεις που προκύπτουν από την υπερβάλλουσα ζήτηση μετοχικών τίτλων ενδεχομένως και να ξεπεράσει το 1,25 δις. ευρώ!

Το εγχώριο ισχυρό κατεστημένο φέρεται αποφασισμένο να διεκδικήσει το ποσοστό που του αναλογεί στις μεγάλες εκδόσεις, υπό την έννοια ότι τις αυξήσεις κεφαλαίου δεν μπορούν να μονοπωλούν, ιδίως μέσα από προσυμφωνίες κλεισμένες εξωθεσμικά, συγκεκριμένα funds που κυριαρχούν εσχάτως στην ελληνική πραγματικότητα.

Επιπροσθέτως, οι ιδιώτες μεγαλοεπιχειρηματίες που ενασχολούνται ενεργά στη χώρα μας, «βλέπουν» παράλληλα και τις εξελίξεις στο τραπεζικό σύστημα όπου και αποσκοπούν να εισέλθουν μόλις τα δεδομένα το επιτρέψουν!

Υπό αυτό το πρίσμα, το ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων μεγιστάνων – ολιγαρχών που εμπλέκονται ενεργά στην επιχειρηματική ζωή του τόπου, εστιάζεται στις εξελίξεις στην Εθνική τράπεζα και την αύξηση κεφαλαίου όταν αυτή πραγματοποιηθεί, που στην ουσία θα δρομολογήσει την ιδιωτικοποίηση της!

Επιπροσθέτως μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει και για την Τρ. Πειραιώς όπου τα μεγάλα ιδιωτικά πορτοφόλια είναι έτοιμα να τοποθετηθούν αποκτώντας πακέτα μετοχικών τίτλων και κατ‘ επέκταση ρόλο στη λήψη αποφάσεων!

Η υπόθεση της Τρ. Αττικής ενδιαφέρει, αλλά υπό προϋποθέσεις, σε δεύτερο χρόνο και αφού προηγουμένως περάσει το πρώτο στάδιο της κρατικοποίησης της με τις μετοχές να καταλήγουν στα ταμεία ΕΦΚΑ και ΤΜΕΔΕ!

Και αφού φυσικά ξεκαθαρίσει οριστικά και πέραν πάσης αμφιβολίας τι σκελετοί κρύβονται στις ντουλάπες…

Στην CVC το 10% της ΔΕΗ! Άνω των 8 ευρώ η τιμή της αύξησης!

Με προσυμφωνίες αλά Τρ. Πειραιώς, οι σύμβουλοι έκδοσης (Goldman Sachs) και η διοίκηση της ΔΕΗ επιδιώκουν να εξασφαλίσουν την επιτυχία του εγχειρήματος των 750 εκατ. ευρώ, που όπως όλα δείχνουν,(σε αντιστοιχία με την τράπεζα Πειραιώς η αύξηση κεφαλαίου της οποίας ξεκίνησε από το 1 δις και έφτασε το 1,3 δις), θα ξεπεράσει το 1 δις και ίσως αγγίξει ακόμη και το 1,2 δις. ευρώ!

Όπως διαβεβαιώνουν έγκυρες πηγές η αύξηση κεφαλαίου, μετά τις σχετικές διαπραγματεύσεις στο παρασκήνιο, (όπως ακριβώς συνέβη με την Τρ. Πειραιώς τον περασμένο Δεκέμβριο όταν και μοιράστηκε η αύξηση σε 4-5 μεγάλα funds) στην πλειονότητα της θα καλυφθεί από διεθνείς επενδυτές ενώ θα υπάρξει πρόβλεψη για τους Έλληνες μικροεπενδυτές!

Υπό αυτό το πρίσμα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι σύμβουλοι έκδοσης αλλά και η διοίκηση της ΔΕΗ έχουν έρθει σε συμφωνία:

Πρώτον, με το fund CVC με έδρα το Λουξεμβούργο, το οποίο κινείται πολύ επιθετικά στη χώρα μας και ήδη έχει προβεί σε επιθετικές εξαγορές σε πλείστες όσες επιχειρήσεις, από την υγεία και την ασφάλεια μέχρι τα τρόφιμα! Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά την αύξηση κεφαλαίου το CVC θα κατέχει το 10% του συνόλου των μετοχών της ΔΕΗ, ενώ το κράτος θα διατηρήσει σε κάθε περίπτωση το 34%!

Σε απλά λόγια από το 17% των μετοχών που η ΔΕΗ θα διαθέσει, μέσω του βιβλίου προσφορών, πάνω από το μισό θα το αποκτήσει το CVC, το οποίο ενδεχομένως ίσως χτίζει θέση και με αγορές στο Χρηματιστήριο!

Δεύτερον, το υπόλοιπο 7% που θα διανεμηθεί σε θεσμικούς και μικρούς επενδυτές, πάλι μέσα από το βιβλίο προσφορών, σε μεγάλο βαθμό θα διανεμηθεί στα 5-6 μεγάλα funds τα οποία είχαν συμμετάσχει στα δύο προηγούμενα ομολογιακά δάνεια της ΔΕΗ, όπως για παράδειγμα η Fidelity, το Apollo, η Blackrock, η EBDR, η Barings και η Lazard!

Την ίδια στιγμή οι πληροφορίες λένε πως η τιμή διάθεσης των νέων μετοχών στην αύξηση κεφαλαίου θα είναι τουλάχιστον 8 ευρώ ανά μετοχή!

Κατά 1,7 δις. έριξαν τις τιμές οι Γάλλοι για 7 πλοία!

Επανέρχομαι στο θέμα των αμυντικών εξοπλισμών και ειδικότερα στην προμήθεια 3 φρεγατών και 4 κορβετών από την Γαλλία.

Επειδή πολλά γράφτηκαν και πολλά ειπώθηκαν σχετικά με το κόστος απόκτησης των πολεμικών πλοίων, σας ενημερώνουμε σχετικά για να έχετε πλήρη και ακριβή εικόνα.

Αρχικά, στην διερευνητική φάση που προηγήθηκε, όταν δηλαδή οι αμερικανικές φρεγάτες ήταν το φαβορί, οι αντίστοιχες γαλλικές, αν και οι καλύτερες σε επίπεδο ποιότητας, θεωρήθηκαν πανάκριβες.

Για την κάθε μία εξ αυτών η Naval group ζητούσε 1,5 δις. ευρώ! Σε απλά λόγια με 3 φρεγάτες που θα κόστιζαν 4,5 δις. «έκλεινε» όλο το διαθέσιμο μπάτζετ!

Στις μέρες μας και αφού μέσα από συνεννοήσεις και γεωπολιτικές ισορροπίες οι Αμερικανοί έκαναν πίσω, επετεύχθη η συμφωνία Μητσοτάκη – Μακρόν κατά την επίσκεψη του Γάλλου προέδρου στην Αθήνα.

Είχε προηγηθεί η επίσκεψη στη χώρα μας του εκπροσώπου της Naval group, ο οποίος υπέβαλε νέα, πολύ βελτιωμένη σε σχέση με την αρχική, πρόταση!

Για να μην μακρυγορούμε, η συμφωνία τελικά έκλεισε με το ελληνικό δημόσιο να πετυχαίνει έκπτωση 1,260 δις. ευρώ, δηλαδή ένα κέρδος 420 εκατ. ευρώ για κάθε φρεγάτα, που θα φθάσει τα 1,680 δις. ευρώ εάν αποκτηθεί και η τέταρτη που προβλέπεται στην option!

Όσον αφορά τις κορβέτες, η συμφωνία προβλέπει μία έκπτωση 100 εκατ. ευρώ για κάθε μία εκ των τεσσάρων που θα αποκτηθούν, από τις οποίες οι 2 παραδίδονται άμεσα!

Σε απλά μαθηματικά, για να υλοποιηθεί η προμήθεια και να υπογραφεί η σχετική συμφωνία, μέσα από την διαπραγμάτευση και τα νέα γεωπολιτικά δεδομένα που διαμορφώθηκαν, οι Γάλλοι αναγκάστηκαν να ρίξουν τις τιμές για τα 7 πολεμικά πλοία (3 φρεγάτες, 4 κορβέτες) κατά 1,660 δις. ευρώ!!!

Που θα ξεπεράσουν τα 2 δις. εάν τελικά αποκτηθεί και η τέταρτη φρεγάτα!