Για 11 μήνες τον χρόνο οι λιανέμποροι στις ΗΠΑ περιμένουν με ανυπομονησία τον Οκτώβριο.
Εδώ και δεκαετίες η διάρκεια εορτασμού του Halloween το φθινόπωρο αποτελεί και την μεγαλύτερη ημέρα του χρόνο για τον κλάδο των ζαχαρωτών.
Ο Tim LeBel επικεφαλής των πωλήσεων της Mars Wrigley τον Οκτώβριο αλλάζει «ταμπέλα» και γίνεται «ανώτερος αξιωματικός του Halloween».
Τα τελευταία χρόνια, η γιορτή έχει επίσης επεκταθεί ώστε να γίνει μια τρίμηνη σεζόν για την Mars και τους ανταγωνιστές της όπως οι: Hershey, Ferrero και Mondelez.
Η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής προβλέπει ότι οι καταναλωτές θα ξοδέψουν περίπου $3,6 δις. εφέτος για καραμέλες και ζαχαρωτά για το Halloween από $3,1 δισ. πέρυσι, ακόμη και πολλοί αγοραστές αποσύρουν τις δαπάνες αλλού.
«Γνωρίζουμε ότι σε δύσκολες οικονομικές περιόδους, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται ιδιαίτερα να απολαμβάνουν τα απλά και μικρά πράγματα στη ζωή… όπως το Halloween», είπε στους επενδυτές κατά την τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα τριμήνου η διευθύνουσα σύμβουλος της Hershey, Michele Buck.
Σε αντίθεση με την Hershey, η οικογενειακή Mars δεν ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα, αλλά αποκάλυψε σχεδόν $45 δισ. σε ετήσια έσοδα το 2021.
Τα σχέδια της Mars
Αν και είναι περισσότερο γνωστή για ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων που περιλαμβάνει M & M’s, Snickers, Three Musketeers και Twix, η Mars φτιάχνει επίσης παγωτό,τσίχλες και τροφές για κατοικίδια.
Με τα διακυβεύματα τόσο υψηλά για το Halloween, η εταιρεία αρχίζει να προγραμματίζει τις κινήσεις της δύο χρόνια νωρίτερα.
Ο LeBel είπε ότι συναντιέται με βασικούς λιανοπωλητές για να συζητήσει τις τάσεις στις γεύσεις, τη συσκευασία και τη βιωσιμότητα. «Πολλά από αυτά τα πράγματα χρειάζονται δύο χρόνια για να αναπτυχθούν και να εκτελεστούν για να βγουν στην αγορά», είπε ο LeBel στο CNBC.
«Λοιπόν, τα πράγματα που εξετάσαμε το 2021, θα αρχίσετε να βλέπετε μέσα στο 2023. Αυτή είναι η πρώτη φάση του σχεδιασμού. Το επόμενο στάδιο ξεκινά στις τρεις εβδομάδες του Νοεμβρίου μετά το περασμένο Halloween. Η εταιρία συζητά και πάλι με τους λιανοπωλητές, αυτή τη φορά κάνοντας μια συγκεντρωτική εκτίμηση για την απόδοση των προϊόντων της.
«Τι προϊόντα δεν φτιάξαμε αρκετά; Ποιοι κωδικοί μπορεί να ήταν εκτός τάσης;» είπε ο ίδιος. Εφέτος, η Mars έχει μερικούς «άσσους στο μανίκι της» όπως το Skittles Shriekers. Κάθε τσάντα περιλαμβάνει κλασικά Skittlesκαι λίγα με ξινή γεύση που φαίνονται ίδια με την υπόλοιπη τσάντα. Η εταιρεία, επίσης, στρέφεται περισσότερο στις διαδικτυακές πωλήσεις και τούτο καθώς την περυσινή χρονιά περίπου το 1/3 των καταναλωτών αγόρασαν είδη για το Halloween μέσω διαδικτύου.
Για το 2023 η Mars συνεργάστηκε με το ψηφιακό λιανοπωλητή τροφίμων «goPuff» για να βεβαιωθεί ότι όλοι θα έχουν αρκετά γλυκά για να γιορτάσουν το Halloween.
Οι καταναλωτές των οποίων το απόθεμα εξαντλείται μπορούν να επισκεφτούν το Mars Wrigley Halloween.com και να λάβουν μια δωρεάν εφεδρική προσφορά για καραμέλες Mars σε λιγότερο από μία ώρα στις τοποθεσίες που συμμετέχουν, μέχρι να εξαντληθούν τα αποθέματα. Όμως, τα σχέδια της Mars για το Halloween θα περιλαμβάνουν πάντα τα κλασικά, όπως τις σοκολάτες Snickers, οι οποίες είναι οι δεύτερες υψηλότερες σε πωλήσεις κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, μετά από τα φλιτζάνια του Hershey’s Reese. Τρεις από τις τσάντες με διάφορα είδη Mars μπήκαν στο top 10 των καταναλωτών, σύμφωνα με την εταιρία.
Οι γνώσεις των εμπόρων λιανικής μπορεί να οδηγήσουν την εταιρεία να στρέψει τα σχέδιά της για την επόμενη σεζόν του Halloween, η οποία ξεκινά μόλις εννέα μήνες αργότερα, πριν οι θερμοκρασίες χαμηλώσουν και τα latte μπαχαρικών κολοκύθας επιστρέψουν στο μενού των Starbucks.
«Οι λιανέμποροι συνειδητοποιούν ότι η παρουσίαση του χαρτοφυλακίου μας από τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο αποτυπώνει πολλές περιπτώσεις καταναλωτών», είπε ο LeBel.
Αυτές οι στιγμές περιλαμβάνουν την παραλαβή μιας ποικιλίας καραμέλας κατά τη διάρκεια των αγορών στο σχολείο, το σνακ κατά τη διάρκεια τρομακτικών βραδιών ταινιών και το πολύ σημαντικό κόλπο για το Halloween.
Ωστόσο, το 48% των πωλήσεων για το Halloween πραγματοποιούνται την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου, σύμφωνα με το LeBel.Αυτοί οι αγοραστές της τελευταίας στιγμής σημαίνουν ότι οι κατασκευαστές ζαχαρωτών και οι έμποροι λιανικής πρέπει να είναι έτοιμοι να καλύψουν αυτή τη ζήτηση.
Όλος ο σχεδιασμός της γνωστής εταιρίας απέδωσε εφέτος και η Mars ξεπέρασε τους στόχους παραγωγής της. «Στην πραγματικότητα έχω ακόμα μερικά στις αποθήκες μας, έτοιμα για αποστολή», είπε ο LeBel στο CNBC.