Η εξέλιξη με την υπόθεση της προμήθειας των 3+1 Γαλλικών φρεγατών που λαμβάνει χώρα μετά και τις σχετικές παραινέσεις των Αμερικανών που εμμέσως αποσύρθηκαν από την «μεγάλη δουλειά» με τις φρεγάτες και άνοιξαν χώρο στους Γάλλους ως μερικό αντιστάθμισμα των απωλειών τους από την ακύρωση της προμήθειας των υποβρυχίων στην Αυστραλία ύψους 56 δις. ευρώ, προκαλεί σοβαρό πρόβλημα στην εξυγίανση και ανάπτυξη για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά!

Alex Tsampas

Τι άλλαξε για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Με βάση τα μέχρι πρότινος δεδομένα, η τεράστια προμήθεια είχε συνδυαστεί και με την ναυπήγηση μέρους των φρεγατών στα ελληνικά ναυπηγεία, ενώ  ο όρος αυτός είχε τεθεί ως άτυπη προϋπόθεση!

Φημολογείται μάλιστα στην επιχειρηματική πιάτσα ότι ο μεγαλοεφοπλιστής κ. Προκοπίου, λάτρης του real estate αφού μόνο από την Εθνική τράπεζα είχε αποκτήσει περίπου 75 ακίνητα στο κέντρο των Αθηνών, συνέφαγε το καλοκαίρι στο σκάφος του με τον αμερικανό πρέσβη κ. Πάιατ ο οποίος του έδωσε τις σχετικές διαβεβαιώσεις ότι η προμήθεια, στην περίπτωση που ανάδοχη αναδειχθεί η αμερικανική πλευρά, θα υλοποιηθεί στον μεγαλύτερο βαθμό στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά!

Υπό αυτή την έννοια ο εφοπλιστής Προκοπίου χτύπησε τον σχετικό διαγωνισμό των Ναυπηγείων συνεκτιμώντας ότι θα έχει μπροστά του και ένα μεγάλο συμβόλαιο για την ναυπήγηση των αμερικανικών φρεγατών!

Ωστόσο η αλλαγή των δεδομένων, η απόφαση των αμερικανών να κάνουν πίσω για να στηρίξουν την γαλλική αμυντική βιομηχανία μετά τις γεωπολιτικές εξελίξεις στον Ειρηνική (AUKUS), προκαλεί απροσδιόριστες παρενέργειες στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, την ομαλή λειτουργία τους και τις προσδοκίες εξυγίανσης τους!