Μία νέα εποχή ξεκινά για τα εστιατόρια McDonald’s στη Ρωσία. Την Κυριακή 13.06.2022 τα καταστήματα της γνωστής αλυσίδας φαστ φουντ άνοιξαν και πάλι τις πόρτες τους στο ευρύ κοινό, αυτή τη φορά ωστόσο, με νέο όνομα, λογότυπο και μενού!

Την ίδια στιγμή, τα πολυαγαπημένα – μικρών και μεγάλων – κεσεδάκια με κέτσαπ της γνωστής εταιρείας παραμένουν σχεδόν … τα ίδια. Πιο αναλυτικά, τα πρώην καταστήματα της αμερικανικής αλυσίδας εστιατορίων McDonald’s στη Ρωσία, ανήκουν πλέον, σε νέο ιδιοκτήτη και ονομάζονται Vkusno & tochka δηλαδή, «γευστικό και τίποτε άλλο».

Ο νέος ιδιοκτήτης

Ο Αλεξάντερ Γκoβόρ, ένας Ρώσος επιχειρηματίας, αγόρασε τα καταστήματα McDonald’s στη Ρωσία, λίγο αφότου ο γίγαντας των burger ανακοίνωσε πως διακόπτει τη δραστηριότητά του στη συγκεκριμένη χώρα, εξαιτίας της Ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Το βιαστικό rebranding ωστόσο της εταιρείας, μαρτυρά πως στόχος του νέου ιδιοκτήτη ήταν να δημιουργήσει μία αλυσίδα φαστ φουντ η οποία θα έμοιαζε αρκετά με τα McDonald’s ικανοποιώντας την επιθυμία των πελατών, χωρίς ωστόσο, να παραβιάζει το εμπορικό σήμα της αμερικανικής εταιρείας.

«Δεν έχουμε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουμε συγκεκριμένα χρώματα, λογότυπα και γενικότερα οτιδήποτε παραπέμπει στα McDonald’s», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γκοβόρ σύμφωνα με πληροφορίες από το BusinessInsider. Ο Όλεγκ Παρόεβ, διευθύνων σύμβουλος της Vkusno & tochka, αποκάλυψε πως οι εσωτερικοί χώροι του εστιατορίου θα παραμείνουν ίδιοι, όμως, οτιδήποτε σχετίζεται με το brand McDonald’s θα … εξαφανιστεί

To μενού

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, πολλά από τα προϊόντα που πουλάει η νέα αλυσίδα εστιατορίων είναι τα ίδια με τα αντίστοιχα των McDonald’s. Το μόνο που έχει προς το παρόν, αλλάξει είναι οι συσκευασίες των προϊόντων. Στο μεταξύ, το παλιό λογότυπο της McDonald’s στις συσκευασίες της κέτσαπ καλύφθηκε πρόχειρα με … μαύρο μαρκαδόρο. Σημειώνεται πως η αλυσίδα προμηθεύεται το 98% των πρώτων υλών της από τη Ρωσία. Σύμφωνα με τον Αλεξάντερ Μερκούλοφ, τα μπιφτέκια της Vkusno & tochka περιέχουν τα ίδια συστατικά και παρασκευάζονται με τον ίδιο τρόπο και την ίδια συνταγή της McDonald’s.

Το σλόγκαν της Vkusno & tochka στα ελληνικά είναι: «το όνομα αλλάζει, η αγάπη μένει». Το λογότυπο του νέου fast food είναι το γράμμα «Μ» που αποτελείται από δύο τηγανιτές πατάτες και ένα μικρό μπιφτέκι.

Οι τιμές στο μενού είναι πιο χαμηλές με το κόστος ενός διπλού cheesburger να ανέρχεται στα 129 ρούβλια (160 ήταν στα McDonald’s), ενώ το μπιφτέκι ψαριού να κοστίζει 169 ρούβλια (190 ρούβλια κόστιζε στα McDonald’s).

O Διευθύνων Σύμβουλος της Vkusno & tochka, Oleg Paroev, δήλωσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει ξανά 200 εστιατόρια στη Ρωσία έως τα τέλη Ιουνίου ενώ έως το τέλος του καλοκαιριού θα είναι ανοιχτά και τα 850 εστιατόρια. «Στόχος μας είναι οι επισκέπτες μας να μην παρατηρήσουν διαφορά είτε στην ποιότητα είτε στην ατμόσφαιρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πλήθος κόσμου επισκέφθηκε την αλυσίδα καταστημάτων στη Μόσχα για να δει τις αλλαγές και να δοκιμάσει το νέο μενού. Σύμφωνα με το cnn.com το rebranding συνέπεσε με την Ημέρα της Ρωσίας, μια γιορτή που σηματοδοτεί την ανεξαρτησία της χώρας. Πραγματοποιήθηκε στην ίδια τοποθεσία στην πλατεία Pushkinskaya της Μόσχας, όπου η McDonald’s άνοιξε το πρώτο της ρωσικό εστιατόριο στις 31 Ιανουαρίου 1990.