Στην πρόκληση της πράσινης μετάβασης και την ανάκαμψη της Ευρώπης με αφορμή την ενεργειακή κρίση, αναφέρθηκε ο Ευάγγελος Μαρινάκης.
Εκτός του προέδρου και ιδρυτή της Capital Maritime & Trading Corp, από το βήμα του 2ου «Τhessaloniki Metropolitan Summit», που διοργανώνει ο Economist στη Θεσσαλονίκη, στο ζήτημα της πράσινης μετάβασης αναφέρθηκε και ο Πάολο Σκαρόνι, αναπληρωτής πρόεδρος του Ομίλου Rothschild, πρόεδρος της Μίλαν και πρώην CEO της ΕΝΙ.
«Η μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία χρειάζεται στήριξη και πόρους από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι σημαντικό η ΕΕ να υποστηρίξει αυτή τη μετάβαση χρηματοδοτώντας την έρευνα και τις νέες επενδύσεις. Είναι σημαντικό ο τραπεζικός τομέας να δώσει περισσότερη χρηματοδότηση στα έργα πράσινης ναυτιλίας. Είναι επιτακτική ανάγκη το ρυθμιστικό πλαίσιο της παγκόσμιας ναυτιλίας να λειτουργεί ως κίνητρο για τη μετάβαση προς βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον μορφές ναυτιλίας. Και φυσικά, αυτό δημιουργεί θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης», είπε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο κ. Μαρινάκης.
Συμπληρώνοντας το σκεπτικό του, πρόσθεσε πως «αυτός είναι ένας τρόπος να αποδείξει η Ευρώπη ότι μπορεί να μετατρέψει την υποτιθέμενη αδυναμία της, δηλαδή το γεγονός ότι δεν διαθέτει αποθέματα ορυκτών καυσίμων που διαθέτουν άλλες περιοχές. Το μέλλον του πλανήτη δεν ανήκει σε αυτοκρατορίες που χρηματοδοτούν πολέμους, εκμεταλλευόμενες τη συνεχόμενη εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα. Ανήκει στις δημοκρατίες που επενδύουν σε καθαρότερες, πιο πράσινες τεχνολογίες».
Μαρινάκης: Περήφανοι που η ελληνική ναυτιλία σήμερα έχει ηγετική δύναμη στη μεταφορά LNG
Ο κ. Μαρινάκης, είπε, πως «η Ευρώπη έχει επιδείξει έλλειψη προετοιμασίας τόσο στη σχέση με την ύπαρξη στρατηγικής για να αποτρέψει την επιθετικότητα και τον πόλεμο, ακόμη και να βρεθεί μια λύση έστω και σήμερα όσο και με την αντιμετώπιση τυχόν ενεργειακών κρίσεων. Πιστεύω, όμως, ότι ακόμη η Ευρώπη μπορεί να σταθεί στο ύψος των προκλήσεων. Για παράδειγμα, την ενέργεια. Υπήρξε τεράστια προσπάθεια για αντικατάσταση του ρωσικού φυσικού αερίου με LNG, αφού συνειδητοποιήσαμε ότι το να έχουμε αγωγούς από έναν μόνο πάροχο είναι επισφάλεια και παγίδα για όλους μας».
Αναφέρθηκε ακόμη στη ναυτιλία και ειδικότερα στην ελληνική, λέγοντας πως «προσφέρει ένα αξιόπιστο, ευέλικτο και αποτελεσματικό τρόπο μεταφοράς LNG, όπου αυτό χρειάζεται, χωρίς τα γεωπολιτικά, τεχνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα που συνοδεύουν τα μεγάλης κλίμακας έργα κατασκευής αγωγών. Και είμαστε περήφανοι που η ελληνική ναυτιλία σήμερα έχει ηγετική δύναμη στη μεταφορά LNG. Σχεδόν, ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG που χτίζονται σήμερα κατασκευάζονται από έλληνες πλοιοκτήτες. ‘Ετσι, δίνουμε τη δυνατότητα να απαντήσει η Ευρώπη στον τρέχοντα ενεργειακό εκβιασμό που δέχεται από τη Ρωσία».
Από την πλευρά του ο κ.Σκαρόνι, εξέφρασε την εκτίμηση πως λόγω της ενεργειακής κρίσης «τους επόμενους 24 μήνες τα πράγματα φαίνονται δύσκολα, με πολλές προκλήσεις, αλλά νομίζω ότι θα διαχειριστούμε αυτή την κατάσταση». Όπως μεταφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μοιράστηκε την ανησυχία του πως εάν ο χειμώνας είναι πολύ κρύος, τότε «θα έχουμε μεγάλα προβλήματα. Η βιομηχανία ήδη αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και βλέπουμε εκατοντάδες επιχειρήσεις να κλείνουν. Ελπίζω οι καταναλωτές να μην υποφέρουν τόσο, όμως οι βιομηχανίες θα υποστούν σοβαρές συνέπειες».
Διαβάστε ακόμη:
- Διχάζει την Ε.Ε. η ενεργειακή κρίση: Ελλάδα και τουλάχιστον αλλά 9 κράτη – μέλη εναντίον του πλαφόν στο φυσικό αέριο
- Θάνατος Ελισάβετ: 5 άμεσες αλλαγές στη καθημερινότητα των Βρετανών μετά από 70 χρόνια
- Ατύχημα στο Allou Fun Park: Συγκλονίζουν οι εικόνες από τα τραυματισμένα παιδιά – Δείτε βίντεο
- Νίκος Παναγιωτόπουλος: Ο Υπουργός Άμυνας… συμβουλεύει τον Κλοπ για να «αναστήσει» τη Λίβερπουλ