Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, μιλώντας στον ρ/σ «ΣΚΑΪ 100,3», είπε ότι «καθημερινά διαθέσιμο είναι το σύνολο των εναερίων μέσων, που φέτος φθάνουν τα 89, σχεδόν κατά 50% περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά».

Αρχικά, ο κ. Μαρινάκης εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των δύο πιλότων που έχασαν χθες τη ζωή τους κατά την πτώση του Canadair στην Κάρυστο, ενώ απάντησε σε ερώτηση ότι υπάρχει η αίσθηση ότι από τα 89 εναέρια μέσα πετούν καθημερινά πολύ λιγότερα, λέγοντας ότι με βάση τα στοιχεία της Πυροσβεστικής «κατά μέσο όρο έχουμε 50 με 60 πυρκαγιές καθημερινά. Σε κάποιες έχουμε άμεση κατάσβεση και πηγαίνουν ένα, δύο εναέρια μέρα, πηγαίνουν σε μικρότερης κλίμακας φωτιές και τις αντιμετωπίζουμε άμεσα. Πρέπει να γίνεται σωστή διαχείριση, όταν έχουμε ακραίο κίνδυνο, πρέπει να αντιληφθούμε ότι μπορεί να υπάρχει ανάγκη άμεσης επέμβασης».

Ακόμη, «σημείωσε ότι το σύνολο των εναερίων μέσων είναι διαθέσιμα κάθε μέρα, με βάση τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Χρησιμοποιούνται σε περισσότερες επιχειρήσεις από όσες φαίνονται».

«Την ημέρα της μεγάλης έξαρσης της φωτιάς στη Ρόδο, οπότε είχαμε εκκένωση 19.000 ανθρώπων και συνθήκες megafire ήταν στο νησί περισσότερα από δέκα εναέρια μέσα, το κράτος ήταν παρών, όπως είχε υποχρέωση να είναι. Οι πυροσβέστες είδαν φαινόμενα επέκτασης της πυρκαγιάς ακόμη και από μεγάλα φυσικά αναχώματα. Η φωτιά στη Ρόδο είναι megafire με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, φαινόμενο που αφορά τα τελευταία χρόνια περιοχές της Μεσογείου που πλήττονται», πρόσθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Όπως λένε οι ειδικοί, σε πολύ μεγάλες πυρκαγιές, τα εναέρια μέσα δεν αποτελούν και πανάκεια, λόγω έντασης και θερμικού φορτίου δεν είναι τόσο αποτελεσματικά, όσο για παράδειγμα στο Διακοφτό. Στη Ρόδο επιχειρούν τα περισσότερα δυνατά εναέρια μέσα», ανάφερε.

Ο καύσωνας επηρεάζει τη δυνατότητά τους να επιχειρήσουν;

«Έχουμε εκτός από ικανότατους πιλότους και ικανότατους τεχνικούς. Για να απογειωθεί ένα μέσο δίνουν την πιστοποίηση συνυπολογίζοντας όλα τα επιμέρους, δεν απογειώνεται εναέριο μέσο αν δεν πληρούνται οι όροι».

Έχουν καταλήξει οι ειδικοί στα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους;

«Καλύτερο να περιμένουμε τα πορίσματα των ανθρώπων που είναι η δουλειά τους να το κάνουν».

Ρεπορτάζ λέει ότι η συντήρηση των συγκεκριμένων έχει ανατεθεί σε γαλλική εταιρεία, για την οποία είχε διαπιστωθεί ότι υπήρχαν αστοχίες.

«Έχει σταματήσει η γραμμή παραγωγής για τα Canadair, είμαστε από τις πρώτες χώρες που έχουμε εξασφαλίσει επτά Canadair, όταν ξαναρχίσει η παραγωγή. Προφανώς γίνεται ο απαιτούμενος έλεγχος πριν πετάξει οποιοδήποτε εναέριο μέσο. Υπάρχουν εξειδικευμένοι τεχνικοί. Αν έχει εντοπιστεί το οτιδήποτε, τότε το συγκεκριμένο μέσο δεν θα είναι σε καμία επιχείρηση. καθημερινός ο έλεγχος σε κάθε επιχείρηση».

Γιατί δεν πήραμε παραπάνω από τα 49;

«Έχουμε στόχο να αυξηθούν περισσότερο τα εναέρια μέσα, τα φαινόμενα εντείνονται, ήρθαν για να μείνουν. Είναι νέα πραγματικότητα. Χθες θρηνήσαμε δύο πιλότους στην προσπάθειά τους να σώσουν ζωές και περιουσίες. Η κυβέρνηση θα προσπαθήσει χρόνο με το χρόνο να τα αυξήσει περισσότερο».

Έχετε καταγραφή των ζημιών;

«Αυτή τη στιγμή η καταγραφή δεν είναι δυνατή σε Ρόδο και Κέρκυρα, σε Δυτική Αττική, Σαρωνικό, Λουτράκι έχουμε 197 οικήματα, εκ των οποίων 50 είναι κόκκινα, 55 κίτρινα. Δεν υπάρχει ακόμη απολογισμός για το σύνολο των εκτάσεων που έχουν καεί».

Διαβάστε περισσότερα