Η εικαστικός Μαργαρίτα Πέτροβα με ευαισθησία και δυναμική αφήνει το προσωπικό της αποτύπωμα στις εικαστικές τέχνες. Από το κέντημα, τις κλωστές τα νήματα ως το video, το κολλάζ και την performance έχει πραγματοποιήσει πάνω από δέκα ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Έχει επίσης συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα, στην Γαλλία, στον Καναδά, στην Αλβανία, στο Ισραήλ και στο Κόσοβο. Συνεργάτιδα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, έχει ασχοληθεί με το θέατρο, τα σκηνικά και τα κουστούμια. Η εικαστική της διαδρομή στέκεται μακριά από μόδες και επιρροές και τα έργα της αποπνέουν κλασικές αξίες και δομές.
Εμείς μιλήσαμε μαζί της με ευκαιρία τις συμμετοχές της σε φεστιβάλ και εικαστικές εκθέσεις το φετινό καλοκαίρι.
–Μαργαρίτα, πόσο σε επηρέασαν οι δάσκαλοί σου στην εικαστική σου αντίληψη;
–Μπορώ να πω πως δύο άνθρωποι με επηρέασαν στην δουλειά μου και στον τρόπο σκέψης μου γενικότερα. Ο ένας είναι ο Γιάννης Ψυχοπαίδης, ένας άνθρωπος εξαιρετικά ευγενής με ήθος και αγάπη για την διδασκαλία, που μου δίδαξε την ελευθερία της καλλιτεχνικής πράξης αλλά και την έννοια του καταστρέφω-αλλάζω-δημιουργώ-γεννώ. Μας έμαθε και την αξία της ομαδικότητας και της καλλιτεχνικής συνύπαρξης.
Επίσης κατά την διάρκεια του μεταπτυχιακού μου στην Α.Σ.Κ.Τ. είχα την τύχη και την ευλογία να γνωρίσω την Αιμιλία Παπαφιλίππου, έναν άνθρωπο ιδιαίτερα ευφυή που έχει την ικανότητα να διεισδύει με ουσιαστικό τρόπο τόσο στην προσωπικότητα του καλλιτέχνη όσο και στο ίδιο το έργο. Μέσα από την δική της ματιά στο έργο μου, μπόρεσα να δω κι εγώ πιο ξεκάθαρα τον εαυτό μου και την θέση μου ως δημιουργό. Μπορώ να πω πως με διαμόρφωσε τόσο ως καλλιτέχνη όσο και ως άνθρωπο και νιώθω ευγνωμοσύνη για αυτό.
Μαργαρίτα Πέτροβα, gallery 7 wallen lands
-Ποιες θεωρείς είναι οι επιρροές σου από καλλιτέχνες και κινήματα;
–Πιστεύω πως ο Γιάννης Κουνέλης και γενικότερα η arte povera έχουν επηρεάσει την σκέψη μου και τον τρόπο που χειρίζομαι τα αντικείμενα έργα (ready made) και τα μεταπλάθω, δίνοντάς τους μια άλλη υπόσταση. Επίσης η μεγάλη ζωγραφική του 1500 με την έννοια του συμπαντικού και του θείου υπήρξε έμπνευση για την τελευταία μου δουλειά «wallen lands». Επιρροές νιώθω σαν καλλιτέχνης από την Louise Bourgeois, την Μeret Oppenheim.
Διαβάστε τη συνέχεια στο ArtViews.gr