Η εικαστικός Μάγδα Αποστόλου εκθέτει αυτές τις μέρες τη νέα της δουλειά στην Γκαλερί Αργώ. Αφαιρετικές ασπρόμαυρες κυρίως τοπιογραφίες με αέναη κίνηση αποτυπώνουν δεδομένες χρονικές στιγμές χαραγμένες στη μνήμη της. Η φύση, το υγρό στοιχείο, τα προσωπικά της βιώματα αποτελούν πηγές έμπνευσής. Η χειρονομιακή της πινελιά και η ασυνείδητη επιρροή από Ασία καθιστούν το έργο της μοναδικό.

Η Λουΐζα Καραπιδάκη, ιστορικός τέχνης γράφει για την εικαστικό

“Ανοίκειες αλλά και οικείες είναι οι εικόνες με τις τοπιογραφίες της Μάγδας Αποστόλου. Αυθύπαρκτα, επιβλητικά, σιωπηλά, αν και θεαματικά λαλίστατα τα τοπία της είναι φιλοτεχνημένα με μελάνι πάνω σε χαρτί ή σε καμβά. Η εικαστικός εκμεταλλεύεται τις πλαστικές ιδιότητες των υλικών και συνθέτει τις τοπιογραφίες της με σαφή μινιμαλισμό. Επιβάλλει τη χειρονομιακή και ενστικτώδη γραφή της στη λευκή επιφάνεια του φόντου και φιλοτεχνεί με μια πρωτότυπη λυρική αφαίρεση. Στις θεματικές της απουσιάζει παντελώς η ανθρώπινη παρουσία, ενώ δεν κάνει αναφορά σε κανένα χρονικό ή τοπικό προσδιορισμό και εναλλάσσει συστηματικά τα φυσικά τοπιογραφικά στοιχεία με τα ονειρικά.

Η Αποστόλου δημιουργεί τοπιογραφίες συνδυάζοντας τις οπτικές εναλλαγές από βιωμένα τοπία, που έχουν βαθιά χαραχθεί στη μνήμη της, μαζί με τις εικόνες που έχει νοητά διαμορφώσει μέσα της και στη συνέχεια με την προσωπική της εικαστική επέμβαση φτάνει στην τελική μορφή και την επιθυμητή εννοιολογική υπόσταση: «εμπνέομαι κυρίως από τη φύση, το υγρό στοιχείο και από φωτογραφίες που τραβάω κατά τη διάρκεια των ταξιδιών μου».

 

Έργο της Μάγδας Αποστόλου

Οι συνθέσεις της είναι κυρίως ασπρόμαυρες και δημιουργούν μία αίσθηση αέναης κίνησης στα έργα της. Η ζωγράφος αποτυπώνει μια δεδομένη χρονική στιγμή, όπου με το πρώτο φύσημα του αέρα όλα θα μεταβληθούν και θα αναμορφωθούν αισθητικά, δίνει δηλαδή την εντύπωση της στιγμιαίας ιχνογράφησης.

Άχρονα τοπία, σιγηλά και επιβλητικά, μέσα σε τετράγωνες επιφάνειες δίνουν στον θεατή τη δυνατότητα να τα ανακαλύψει μέσα από τη δική του οπτική γωνία, να τα θαυμάσει ή να τα αναγνώσει πίσω από τους φαινομενικούς φυσικούς σχηματισμούς των κορμών των δέντρων, των θαλασσινών όγκων, της ποτάμιας ακτής, του χιονισμένου όρους ή του παρθενικού δάσους.

Η αισθητική και η εσωτερικότητα των ατέρμονων έργων της με παρέπεμψε ασυνείδητα στο έργο του Chu Teh-Chun, που επίσης ισορροπούσε τη ζωγραφική του παλέτα μεταξύ της αισθητικής της Δύσης και της Ανατολής. Έτσι και η Μάγδα Αποστόλου αντιμέτωπη με το εύθραυστο τείχος της σιωπής διαμόρφωσε το προσωπικό της ιδίωμα ως μια τέχνη «Βιωμένης εμπειρίας και περισυλλογής».

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

 

Έργο της Μάγδας Αποστόλου

 

-Μάγδα, από την Α.Σ.Κ.Τ Θεσσαλονίκης με καθηγητή τον Βαγγέλη Δημητρέα. Αποφοιτήσατε το 1998. Τι έχετε «εισπράξει» από σας δασκάλους σας και ποιοι πιστεύετε σας επηρέασαν περισσότερο;

-Όλοι οι δάσκαλοι μου θεωρώ ότι με έχουν επηρεάσει σε συνειδητό και ασυνείδητο επίπεδο. Ο πρώτος μου δάσκαλος ,ο ζωγράφος Τάσος Δήμος, με έμαθε να εκφράζομαι ελεύθερα και δυναμικά μέσω του χρώματος. Ο Νίκος Στέφος μου δίδαξε το σχέδιο, την οργάνωση και την επίμονη δουλειά. Ο Θανάσης Στεφόπουλος και ο Βαγγέλης Δημητρέας με έφεραν σε επαφή με την αφαίρεση. Τον Στεφόπουλο μάλιστα τον έβλεπα διαρκώς να ζωγραφίζει τις θάλασσές του στο εργαστήριο του, όπου μας δίδασκε πριν την εισαγωγή μου στην Σχολή Καλών Τεχνών.

-Γιατί επιλέξατε αυτόν τον τίτλο για την έκθεσή σας;

-Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμένα να διαθέτω χρόνο μέσα στην ημέρα για να μένω στη σιωπή, να έρχομαι δηλαδή σε επαφή με το εσωτερικό μου κομμάτι. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας πολλές φορές μου έρχονται εικόνες τις οποίες στη συνέχεια μορφοποιώ μέσω της ζωγραφικής. Άλλωστε θεωρώ ότι τα συγκεκριμένα έργα θεματικά και αισθητικά παραπέμπουν στη σιωπή.

 

Έργο της Μάγδας Αποστόλου

 

ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΗ ΕΧΟΥΝ ΠΑΙΞΕΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΟΥ

 

-Ποιοι μεγάλοι καλλιτέχνες που έχουν επηρεάσει το έργο σας;

-Θαυμάζω ιδιαίτερα το έργο των Emil Nolde, Nicolas de Staël, Maria Helena Vieira da Silva, Anselm Kiefer. Είναι πολλοί ακόμα, κάθε φορά κάποιους θα παραλείψω, κάποιους θα προσθέσω.

 

Διαβάστε τη συνέχεια στο ArtViews.gr