Louis Vuitton: Όταν ο οίκος συνάντησε τον φανταστικό κόσμο του Piero Fornasetti. Ο Nicolas Ghesquière θα μπορούσε να είναι αρχαιολόγος, εξορύσσοντας μύθους και ιστορίες στα σχέδιά του για τις συλλογές γυναικείων ενδυμάτων της Louis Vuitton.
Το ενδιαφέρον του για την έννοια του χρόνου επεκτάθηκε ακόμη και στην υποστήριξη του οίκου του στην έκθεση «About Time: Fashion and Duration» του 2020 στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης, η οποία κατέγραψε τον τρόπο που οι συνειρμοί κατά τη διάρκεια των ετών της ιστορίας έχουν ξεπεράσει τον χρόνο για να συνδυάσουν το παρελθόν, παρόν και μέλλον. Το σόου σχεδιάστηκε από τον Es Devlin, ο οποίος έχει συνεργαστεί με τον Ghesquière σε όλες σχεδόν τις παραστάσεις του για τις συλλογές γυναικείων ενδυμάτων του Louis Vuitton.
Louis Vuitton: Μια διαφορετική προσέγγιση
Η προσέγγιση του ταξιδιού στο χρόνο του Ghesquière ήταν ιδιαίτερα προφητική στη συλλογή του A/W 2021 για τον γαλλικό οίκο, η οποία βασιζόταν κυρίως σε αρχαία αντικείμενα και γλυπτά. Παρουσιάστηκε στο Παρίσι στην πτέρυγα Denon του Λούβρου, η μεγαλόπρεπη πασαρέλα είδε μοντέλα ντυμένα με σχέδια από αρχαία ρωμαϊκά, ελληνικά και ετρουσκικά γλυπτά.
Ο Ghesquière εμπνεύστηκε επίσης από την ιστορία του Fornasetti, σκαλίζοντας στα αρχεία του μιλανέζικου σχεδιαστικού γίγαντα προκειμένου να αντλήσει μοτίβα ιδιότυπα για τη μάρκα, που κυμαίνονται από αρχιτεκτονικά σκίτσα και πορτρέτα καμέο έως αντίκες νομίσματα και κλειδιά.
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη συλλογή Vuitton, ο Ghesquière και η ομάδα του εξερεύνησαν αυτά τα εκτεταμένα αρχεία Fornasetti «ψάχνοντας», όπως σημειώνει, «εικόνες που επικεντρώνονται σε τρία συγκεκριμένα θέματα—αντίκες αγάλματα, πορτρέτα καμέο και αρχιτεκτονική». Τα αποτελέσματα—από τα ρούχα μέχρι τα πορτοφόλια και τις αποσκευές—αντανακλούν τη χαρούμενη αισιοδοξία της μόδας καθώς συνεχίζουμε να επανεμφανιζόμαστε από την πανδημία. «Διασκεδάσαμε πολύ δημιουργώντας trompe l’oeil», λέει ο Ghesquière, «προκαλώντας τα υλικά και τις τεχνικές…».
Το αποτέλεσμα είναι μια συλλογική συλλογή εντυπωσιακών κομματιών trompe l’oeil, που περιλαμβάνει ρούχα και αξεσουάρ, κολλάζ σε εφέ pop-art με ξεχωριστά σχέδια Fornasetti.
«Μου αρέσει η διαφορετική ερμηνεία», λέει ο Barnaba Fornasetti, φύλακας της μάρκας από τον θάνατο του πατέρα του το 1988. «Η χρήση του παρελθόντος, η νέα ματιά, η ερμηνεία είναι σαν τους πιο πρόσφατους DJs, που χρησιμοποιούν κάτι που υπάρχει, και βγαίνει ξανά ένα τραγούδι με εντελώς πρωτότυπη μουσική.» Τα αποτελέσματα, προσθέτει, είναι «πολύ, πολύ μοντέρνα, πολύ φουτουριστικά».