Όχι μόνο έσπασε το φράγμα του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ σε τζίρο αλλά ακόμη και αυτό των 700 εκατ. ευρώ μέσα από τις εκτεταμένες εξαγορές και την οργανική ανάπτυξη των τελευταίων ετών.

Εν μέσω μάλιστα πληθωριστικών πιέσεων και αυξημένου κόστους λειτουργίας όχι μόνο συνεχίζει να γράφει κέρδη αλλά και να τα αυξάνει.

Ο λόγος για την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, την αλυσίδα που ξεκίνησε από την Αίγινα και πλέον λειτουργεί δίκτυο με 890 καταστήματα.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), ο κύκλος εργασιών της το 2023 διαμορφώθηκε σε 703,78 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 41,38% σε σύγκριση με το 2022. Πρόκειται για αύξηση που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στη συμφωνία με τον όμιλο σούπερ μάρκετ «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες», μέσω της οποία εντάχθηκαν στο δυναμικό της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός 52 εταιρικά καταστήματα, αλλά και η διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο franchise των 350 περίπου καταστημάτων τους.

Το 2022 η εταιρεία είχε επίσης εξαγοράσει τα καταστήματα τον όμιλο σούπερ μάρκετ «Μαθιουδάκης» στην Κρήτη, ενώ τον Μάρτιο του 2023 εξαγόρασε 4 καταστήματα στη Μεσσηνιακή Μάνη της τοπικής αλυσίδας «Katerina’s Market».

Τα αποτελέσματα μετά φόρων παραμένουν κερδοφόρα και ανήλθαν σε 2,30 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,13 εκατ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7,83%. Τα ίδια κεφάλαια κατά την 31.12.2023 ανέρχονταν σε 23,67 εκατ. ευρώ.

Το σύνολο των υποχρεώσεων στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ανερχόταν σε 356 περίπου εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 238, 94 εκατ. ευρώ πρόκειται για βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις. Στα τέλη του 2023 στον όμιλο απασχολούνταν 3.853 άτομα από 3.023 άτομα στα τέλη του 2022.

Με βάση τα αποτελέσματα, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πρότεινε τη διανομή μερίσματος 780.000 ευρώ.

Για την τρέχουσα χρήση η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία, επενδύοντας στη δημιουργία νέων καταστημάτων, κυρίως σε περιοχές όπου διαθέτει μικρή ή και καθόλου παρουσία, καθώς και στον εκσυγχρονισμό των ήδη υφιστάμενων.

Στις άμεσες προτεραιότητες της εταιρείας είναι η συνεχής επιμόρφωση του προσωπικού, ανάλογα με τον τομέα ενασχόλησής του, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα σε ένα συνεχώς αυξανόμενα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Αν και η διοίκηση εκφράζει αισιοδοξία για το 2024, δεν παραλείπει να τονίζει την ένταση της αβεβαιότητας λόγω των πρόσφατων γεωπολιτικών εξελίξεων.

«Οι συγκρούσεις που λαμβάνουν χώρα μεταξύ του Ισραήλ και της Παλαιστίνης, με ιδιαίτερη κλιμάκωσή τους μετά και την επέμβαση στην εδαφική λωρίδα της Γάζας, έχουν εντείνει το κλίμα αβεβαιότητας στον οικονομικό κόσμο αφού ουδείς είναι σε θέση να εκτιμήσει τις συνέπειες αυτού τόσο σε γεωπολιτικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Ο όμιλος και η εταιρεία δεν διαθέτουν επιχειρηματική παρουσία στην Ρωσία, Ουκρανία και τις Χώρες της Μέσης Ανατολής, ως εκ τούτου και δεν επηρεάζονται άμεσα. Παρόλα αυτά η σύρραξη και η συνεπακόλουθη ραγδαία αύξηση των τιμών στην ενέργεια, στις μεταφορές και τα τρόφιμα, αλλά και η εντεινόμενη γεωπολιτική αστάθεια και αβεβαιότητα σε παγκόσμιο επίπεδο, επηρεάζει τις εκτιμήσεις της διοίκησης. Η διοίκηση του ομίλου και της εταιρείας παρακολουθεί τις εξελίξεις και τον τρόπο, με τον οποίο αυτές ενδέχεται να επηρεάσουν την δραστηριότητά τους», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση.

Από το μπακάλικο της Αίγινας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας

Η ιστορία της αλυσίδας ξεκινά από το 1948 όταν ο Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα.

Η ιστορία συνεχίζεται όταν τα παιδιά του, οι Άγγελος, Νεκτάριος και Δημήτρης Κρητικός, δημιουργούν το πρώτο μεγάλο κατάστημα στην Αίγινα το 1983 και το 1996 ιδρύεται η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Το 2000 η αλυσίδα ξεπερνάει τα όρια της Αίγινας και επεκτείνεται στον Αργοσαρωνικό με 5 νέα καταστήματα. Το 2007 ιδρύεται το πρώτο έντρο διανομής στη Μαγούλα Αττικής. Τα αμέσως επόμενα χρόνια, η «ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός», μέσω εξαγορών και δημιουργίας νέων καταστημάτων, επεκτείνεται στην Κορινθία, Αργολίδα, Εύβοια, Αττική. Το 2017 ανεβαίνει στη Βόρεια Ελλάδα και δη στη Δυτική Μακεδονία μέσω εισόδου στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας «Γρηγοριάδης». Την ίδια χρονιά αποκτά το 51% μετοχών της αλυσίδας «CRM–Αριάδνη» στην Κρήτη.

Η αλυσίδα αριθμεί 92 συνδεδεμένα μέλη και λειτουργεί μέσω συμβάσεων δικαιόχρησης (franchising). To 2021 αποκτά και το υπόλοιπο 49%. Είναι η χρονιά που αποχωρεί και από τον ΕΛΟΜΑΣ. Στο μεσοδιάστημα είχε εξαγοράσει τις αλυσίδες «Μέριμνα» στην Αττική και ΜΑΚΟ στη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε ακόμη: