Μνημόνιο συνεργασίας με το τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι στον κόσμο εκείνο της Γκουανγκτζόου στην Καντόνα της Κίνας υπέγραψε η ΟΛΠ ΑΕ. Κίνηση η οποία δείχνει ξεκάθαρα τη στήριξη του Πεκίνου στο λιμάνι του Πειραιά σε μία ταραχώδη περίοδο λόγω της διατάραξης του παγκόσμιου εμπορίου από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα που έχει πλήξει την συνολική διακίνηση «κουτιών» στον Πειραιά κατά 12,7%.
Από το συγκεκριμένο κινεζικό λιμάνι διακινούνται ετησίως περίπου 25 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, αριθμός τεράστιος. Είναι το μεγαλύτερο της Κίνας όσον αφορά την κρουαζιέρα και 2o στον κόσμο. Ως ναυτιλιακό κέντρο βρίσκεται στην 13η θέση παγκοσμίως.
Με το συγκεκριμένο MoU οι δύο πλευρές συμφώνησαν να ενισχύσουν τη μεταξύ τους συνεργασία καθιερώνοντας μία μακροπρόθεσμη εταιρική σχέση η οποία προσβλέπει στις προκλήσεις του σήμερα αλλά και στις μελλοντικές. Επιπλέον, τα δύο μέρη συμφώνησαν να εντείνουν τις από κοινού προσπάθειες για υλοποίηση επενδύσεων που αφορούν στον μετασχηματισμό και την εξέλιξής τους σε πράσινα λιμάνια, διερευνώντας νέες λύσεις χαμηλών εκπομπών άνθρακα καθώς και την περαιτέρω μείωση τους.
Οι δύο διοικήσεις θα συνεργαστούν εντατικά και στον τομέα της ψηφιοποίησης και της αυτοματοποίησης των λιμανιών, δεσμευόμενες για τη μεταξύ τους συνεχή ανταλλαγή τεχνογνωσίας και νέων τεχνολογιών. Τα «παρών» έδωσαν ο Κινέζος πρέσβης στην Ελλάδα, Xiao Junzheng, ο Δήμαρχος Πειραιά , Γιάννης Μώραλης και ο Δήμαρχος της Καντόνας Sun Zhiyang.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης ο πρόεδρος της ΟΛΠ ΑΕ Zenggang Yu ανέφερε:
«Το λιμάνι του Πειραιά είναι η Νότια πύλη της Ευρώπης. Συνδέει τρεις ηπείρους. Την Ασία, την Αφρική και την Ευρώπη. Συνδέει την Ανατολή. Από το 2008, η ανάπτυξη του λιμανιού είναι συνεχής χάρη στην αλληλεπίδραση και τη συνεργασία μεταξύ της κινεζικής και της ελληνικής. Ο Πειραιάς έχει γίνει το κορυφαίο λιμάνι μεταφοράς container στη Μεσόγειο, το 3ο μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας και το 3ο επιβατικό λιμάνι στην
Ευρώπη. Από το λιμάνι του Πειραιά το 2023 διακινήθηκαν 5,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, στην κρουαζιέρα καταγράφηκαν 760 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων με 1,5 εκατ. επιβάτες από τους οποίους το 62,7 % ήταν home porting (αποβιβάσεις – επιβιβάσεις) με τεράστιο όφελος για την ελληνική οικονομία και ton τουρισμό. Επίσης, πέρυσι από τον Πειραιά διακινήθηκαν 400.000 οχήματα, και 16 εκατ. επιβάτες. Τα έσοδα του λιμανιού διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το 2016 φτάνοντας τα 220 εκατ. ευρώ.»
Τόνισε ότι η πορεία του λιμανιού του Πειραιά είναι ένα επιτυχημένο παράδειγμα για το πόσο καλά αποτελέσματα μπορούν να προκύψουν από τη συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.
Πρόσθεσε ότι το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του λιμανιού Πειραιά και της Καντόνας (Γκουανγκτζόου)
είναι μια νέα αφετηρία για μία συνεργασία win-win, με στόχο την επιχειρηματική και οικονομική ανάπτυξη όχι μόνο των δύο λιμανιών τα οποία θα συμβάλουν στην τοπική και παγκόσμια οικονομία».
Ο Zenggang Yu ανέφερε ότι το λιμάνι του Πειραιά ως βασικό έργο στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Μια ζώνη, Ένας Δρόμου», ενίσχυσε τα εμπορικά κανάλια σε όλη την Ευρώπη, αφενός βελτιώνοντας τη δυνατότητα
στην παροχή των logistics υπηρεσιών και αφετέρου προωθώντας το ευρασιατικό εμπόριο.
«Η πρωτοβουλία «Μια ζώνη, Ένας δρόμος» που ξεκίνησε η Κίνα δεν είναι σύνθημα, αλλά επιτυχημένη και υπέροχη πρακτική και πραγματικότητα» υπογράμμισε.
Όπως επεσήμανε η ΟΛΠ ΑΕ επιλέχθηκε από τοπικούς οίκους αξιολόγησης ως η “πιο βιώσιμη εταιρεία”, βραβεύτηκε από το υπουργείο Τουρισμού για τη συνεισφορά του στον τουρισμό της Ελλάδας, κατατάχθηκε στους «35 κορυφαίους δείκτες βιωσιμότητας» του Χρηματιστηρίου Αθηνών και κατέλαβε την 8η θέση στο Xinhua Polo Δείκτης Ανάπτυξης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Κέντρου.
Ο αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του δημαρχείου της Καντόνας Wu Linbo U μίλησε για τη σημαντική οικονομική και πολιτιστική επιρροή, που έχουν οι δύο πόλεις- λιμάνια με έντονη προσωπικότητα.
Πρόσθεσε ότι τα τελευταία χρόνια, οι ανταλλαγές προσωπικού γίνονται όλο και πιο στενές, η
λιμενική συνεργασία γίνεται όλο και πιο στενή με το πέρασμα του χρόνου ενώ η φιλία μεταξύ των δύο μερών μεγαλώνει μέρα με τη μέρα, αποτελώντας πρότυπο για την ανάπτυξη των διεθνών σχέσεων αδελφοποιημένων
πόλεων».
Υπογράμμισε ότι το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών σηματοδοτεί ένα νέο μέλλον για την προώθηση της πρακτικής συνεργασίας σε τομείς όπως η ανταλλαγή ταλέντων και η εκπαίδευση, το άνοιγμα διαδρομών container, την πράσινη μετάβαση των λιμανιών την καινοτόμο εφαρμογή τεχνολογίας και την από κοινού διερεύνηση μιας ευρύτερης αγοράς.
Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, δήλωσε: «Είναι μία καλή συμφωνία. Τα στοιχεία για το λιμάνι της Καντόνας είναι εντυπωσιακά. Την ίδια ώρα, το λιμάνι του Πειραιά ανεβαίνει στην κατάταξη σε διάφορους τομείς στην Ευρώπη. Η συνεργασία θα αναβαθμίσει περαιτέρω το λιμάνι του Πειραιά. Όπως πάντα λέμε, η πορεία της πόλης του Πειραιά είναι συνυφασμένη με την πορεία του λιμανιού. Όμως σημασία δεν έχουν μόνο οι αριθμοί αλλά ο άνθρωπος. Αυτό που θέλουμε από το λιμάνι είναι να αναπτύσσεται αλλά να έχει και έναν ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Βλέπουμε ότι γίνονται προσπάθειες και για την ηλεκτροδότηση των πλοίων και για ένα πράσινο λιμάνι. Ο Πειραιάς είναι μπροστά στη συνεργασία της Ελλάδας με την Κίνα Τα πράγματα πηγαίνουν θετικά. Υπάρχουν και προβλήματα τα οποία θα κοιτάξουμε και να δουλέψουμε ακόμα καλύτερα».
Διαβάστε ακόμη:
- Πρωτομαγιά: Στις 7 Μαΐου η αργία με εντολή του Υπουργείου Εργασίας
- Νέο γήπεδο Παναθηναϊκού: Πώς προχωρούν τα έργα στο Βοτανικό
- Playboy: Ποια είναι η πρώτη γαλαζοαίματη που πόζαρε γυμνή – «Ρώτησα τη μαμά μου πριν το κάνω»
- Δημήτρης Σκαρμούτσος: Τρεις φορές πήγε να πεθάνει από υπερβολική δόση ηρωίνης – «Από τύχη ζω»