Πρόσφατα επισκεφτήκαμε την γκαλερί Αργώ στο Κολωνάκι και περιηγηθήκαμε στην ατομική έκθεση της εικαστικού Κατερίνας Ριμπατσιού. Έργα αφαιρετικά διατυπωμένα με εξπρεσιονιστικό ιδίωμα, που δίνουν στον θεατή την δυνατότητα της δικής του αποκωδικοποίησης. Τίτλος της έκθεσης “Urban Aura”, μια ενότητα έργων με έμφαση στο φως και στο χρώμα, που αποδίδουν με μια σύγχρονη αφαιρετική εικαστική μανιέρα την πολυδιάστατη αστική αύρα των πόλεων.
Οι θαυμαστές και οι συλλέκτες της γνωρίζουμε ότι η Ριμπατσιού φιλοτεχνεί τα έργα της αργά, αφιερώνοντας χρόνο στον χρόνο και αποδίδοντας στο τελάρο της την ροή της ενέργειας μένοντας απολύτως συνεπής στο moto της, “οι λύσεις στα εικαστικά ζητήματα δίνονται μόνο με το σχέδιο, το χρώμα και τα πινέλα”.
Η δυνατή ιδιοσυγκρασία της δημιουργού την οδηγεί να υλοποιεί περίοπτες ζωγραφικές δημιουργίες και συνθέσεις κατακλύζοντας την γυναικεία της φύση με κυρίαρχο συναίσθημα αυτό του νικητή μέσα από εικαστικές μάχες και κατακτήσεις τις οποίες επιτυγχάνει. Συναισθήματα αγάπης, υπομονής και προσφοράς την οδηγούν να ανασύρει το τρυφερό και το αμορφοποίητο δημιουργώντας μια ευαίσθητη ματιέρα στον καμβά.
Η επιμέλεια των κειμένων, αλλά και της έκθεσης είναι της Αλεξίας Σερέζη.
-Κατερίνα, “Urban Aura” o τίτλος της τελευταίας σας έκθεσης. Πού παραπέμπει;
-Ο τίτλος “Urban Aura” της έκθεσής ζωγραφικής μου, που πρόσφατα παρουσιάστηκε στην Γκαλερί «Αργώ» αφορά στην αστική αύρα των πόλεων που ζούμε. Αυτή η αύρα δεν είναι μονοδιάστατη. Περιλαμβάνει πολλά επίπεδα επικοινωνίας και διαλεκτικών σχέσεων, ανάμεσα στην ατομικότητα και στην συλλογικότητα. Βεβαίως τα έργα μου είναι αφαιρετικά, διατυπωμένα με εξπρεσσιονιστικό ιδίωμα και όχι μόνον. Με ενδιαφέρει ο σχεδιασμός και η δομή του κάθε έργου, αλλά πάνω από όλα με ενδιαφέρει η ίδια η διαδικασία παραγωγής της ζωγραφικής «πράξης-δράσης», τα επάλληλα επίσης στρώματα εικαστικής «γραφής», καθώς και οι σχέσεις μεταξύ των χρωμάτων.
-Ποια υλικά χρησιμοποιείτε και για ποιο λόγο τα επιλέγετε;
-Τα υλικά μου είναι όλα λινέλαια και με εκφράζουν ως προς την υφή, τις δυνατότητες επιστρώσεων που έχουν, την επικαλυπτικότητά τους και την ελεγχόμενη αισθησιακότητα που διαθέτουν. Κάθε χρωματικό στρώμα αργεί να στεγνώσει, πράγμα που μου δίνει την δυνατότητα της ταυτόχρονης επεξεργασίας δύο και τριών έργων, μέχρι την σταδιακή ολοκλήρωσή τους. Αυτές οι παράμετροι είναι για μένα ζητήματα ρυθμών και φιλοσοφίας της αντίληψης.
Διαβάστε τη συνέχεια της συνέντευξης στο ArtViews.gr