Σας το είχαμε πει: Η χρυσή περίοδος για τον κατασκευαστικό κλάδο ξεκινά τώρα.

Στις 29 Απριλίου, όπως επιβεβαιώνουν πηγές από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μπαίνουν οι τελικές υπογραφές για τα πολυαναμενόμενα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα.

Έργα συνολικού ύψους 1,35 δισ. ευρώ που αναμένεται να φέρουν τεράστια κινητικότητα στον κλάδο και να μεταφραστούν σε «χρυσά συμβόλαια» για τις εισηγμένες κατασκευαστικές.

Είχαμε προειδοποιήσει εδώ και καιρό: η ανοικοδόμηση των περιοχών που επλήγησαν από τις καταστροφικές κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias» θα άνοιγε ένα νέο κεφάλαιο για τις μεγάλες εταιρείες του χώρου. Και τώρα το βλέπουμε να γίνεται πράξη.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα υποδομών των τελευταίων ετών, με τα 900 εκατομμύρια ευρώ να κατευθύνονται σε οδικά έργα και τα υπόλοιπα σε σιδηροδρομικά.

Το χρονοδιάγραμμα είναι απαιτητικό – τέσσερα χρόνια για τα οδικά έργα, 15 μήνες για τα σιδηροδρομικά. Αλλά για τις εταιρείες που παίρνουν τα έργα, το timing είναι ιδανικό.

Ποιοι παίρνουν τα «χρυσά» συμβόλαια

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει πακέτο έργων σε ολόκληρη τη Μαγνησία – από Ζαγορά και Νότιο Πήλιο μέχρι Βόλο και Ρήγα Φεραίο – καθώς και κρίσιμα σημεία στην Καρδίτσα και στα Τρίκαλα. Μιλάμε για ευρεία κάλυψη και υψηλό προϋπολογισμό. Η εταιρεία επιβεβαιώνει τη θέση της ως ένας από τους πιο ισχυρούς παίκτες των μεγάλων έργων.

Η ΑΚΤΩΡ ανεβαίνει δυναμικά, με παρεμβάσεις σε κομβικούς οδικούς άξονες σε Λάρισα, Τρίκαλα και Καρδίτσα, αλλά και με την αποκατάσταση της γραμμής Λάρισας – Βόλου. Η εταιρεία ενισχύει τη θέση της μετά από μια δύσκολη περίοδο και φαίνεται πως επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο των δημοσίων έργων.

Η ΜΕΤΚΑ (του Ομίλου Mytilineos) παίρνει το σιδηροδρομικό έργο Δομοκού – Κραννώνα, κομμάτι της βασικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ένα νευραλγικό έργο που απαιτεί τεχνογνωσία και αυστηρή τήρηση χρονοδιαγράμματος. Με αυτό το έργο, η ΜΕΤΚΑ πατάει πιο γερά στον τομέα των σιδηροδρομικών υποδομών.

Η AVAX συμπληρώνει το παζλ, με έργα σε Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα και Στερεά Ελλάδα – Λαμία, Ιστιαία, Αιδηψό. Εξασφαλίζει σημαντική παρουσία και στα δύο βασικά σκέλη του προγράμματος.

Αλλαγή κλίματος και τάσεων

Η υπογραφή των συμβάσεων δεν είναι απλώς ένα τυπικό ορόσημο. Είναι η αφετηρία για μια περίοδο έντονης δραστηριότητας, που θα κινητοποιήσει εργοτάξια, εργαζόμενους και κεφάλαια.

Ο κλάδος των κατασκευών, που τα τελευταία χρόνια είχε αρκετές δυσκολίες, δείχνει ότι επανέρχεται στο προσκήνιο, με νέα δυναμική και σίγουρες πηγές χρηματοδότησης.

Και η αγορά το ξέρει. Οι μετοχές των εισηγμένων έχουν ήδη αρχίσει να κινούνται ανοδικά, εν όψει της υλοποίησης των έργων.

Οι επενδυτές βλέπουν μπροστά – και το μέλλον προδιαγράφεται θετικό για όσους είναι μέσα στο παιχνίδι.

Διαβάστε ακόμη: