Καταργείται σύντομα το όριο των 100ml για δοχεία με υγρά σε χειραποσκευές σε αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επιβεβλημένος για λόγους ασφαλείας από το 2006, στο μαύρο φόντο των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001 στις ΗΠΑ, ο κανόνας ήταν σε όλους γνωστός για τα αεροπορικά ταξίδια: υγρά ή τζελ στις χειραποσκευές επιτρέπονται μόνο σε δοχεία χωρητικότητας έως 100 ml το καθένα και όλα μαζί τοποθετημένα σε επανασφραγιζόμενη πλαστική σακούλα, μέγιστης χωρητικότητας ενός λίτρου. Ο λόγος; Κάτω από αυτό το όριο δεν θα ήταν δυνατή από κανέναν η συναρμολόγηση εκρηκτικών στο αεροσκάφος.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, οι περιορισμοί αυτοί μπορεί σύντομα να αρθούν υπό προϋποθέσεις και εν αναμονή – ίσως και μέσα στις επόμενες ημέρες – της έγκρισης της ΕΕ, τουλάχιστον σε όσα αεροδρόμια έχουν υιοθετηθεί πολύ εξελιγμένα και ακριβά συστήματα ελέγχου μετά και την πανδημία COVID-19, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ιταλικής εφημερίδας “Reppublica”.
Η Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Πολιτικής Αεροπορίας (ECAC) φέρεται έτοιμη να εγκρίνει την αναβαθμισμένη έκδοση του λογισμικού που χρησιμοποιούν οι σαρωτές Hi-Scan 6040 CTiX της Smiths Detection, οι οποίοι προσφέρουν τρισδιάστατη απεικόνιση υψηλής ακρίβειας και μπορούν να εντοπίζουν ύποπτα αντικείμενα και εκρηκτικά.
Εφόσον οι τελικές δοκιμές κυλήσουν ομαλά, οι επιβάτες ενδέχεται σύντομα να μην χρειάζεται να αφαιρούν laptops ή tablets από τις αποσκευές τους, αλλά και να μεταφέρουν υγρά άνω των 100 ml, όπως ποτά, τζελ και καλλυντικά.
Η μετάβαση, πάντως, δεν ήταν ομαλή. Παρά τις επενδύσεις σε αρκετά αεροδρόμια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε ξαφνικά περιορισμούς το 2024 λόγω αμφισβητήσεων, κυρίως από αμερικανικές αρχές, για την αξιοπιστία των σαρωτών. Έτσι, από την 1η Σεπτεμβρίου 2024, οι νέοι περιορισμοί επεκτάθηκαν σχεδόν παντού, προκαλώντας τεχνικές δυσκολίες και αντιδράσεις σε χώρες όπως Ιταλία, Γερμανία, Ιρλανδία, Μάλτα, Ολλανδία και Σουηδία.
Η δυσαρέσκεια υπήρξε έντονη, όχι μόνο από ταξιδιώτες αλλά και από φορείς των αεροδρομίων, που είχαν ήδη δαπανήσει μεγάλα ποσά – οι νέοι σαρωτές κοστίζουν έως και οκτώ φορές περισσότερα από τα παλιά μοντέλα, με αυξημένο κόστος συντήρησης. Ωστόσο, η επένδυση κρίθηκε απαραίτητη για να ενισχυθεί η ασφάλεια και να βελτιωθεί η εμπειρία του επιβάτη.
Μετά τις τελευταίες δοκιμές και αναβαθμίσεις, οι τεχνικές ενστάσεις φαίνεται πως ξεπεράστηκαν. Οι Βρυξέλλες εξετάζουν σοβαρά την άρση των περιορισμών εντός του καλοκαιριού, ίσως και τον Αύγουστο.
Αξίζει να διευκρινιστεί πως η αλλαγή δεν θα ισχύσει σε όλα τα αεροδρόμια, αλλά μόνο σε όσα έχουν εγκαταστήσει τεχνολογία “έξυπνης ασφάλειας”. Όσα αεροδρόμια δεν έχουν προχωρήσει σε αναβάθμιση, θα συνεχίσουν να εφαρμόζουν το παλιό καθεστώς.
Διαβάστε ακόμη:
- Τσιπ τεχνητής νοημοσύνης θα κατασκευάζει η Samsung για την Tesla – Συμφωνία $16,5 δισ.
- Goldman Sachs: Προβλέπει άλμα 11% στο κινεζικό χρηματιστήριο ενόψει συμφωνίας με ΗΠΑ
- Πακέτο ΔΕΘ: Πώς πρέπει να αξιοποιηθεί – Τι θα ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός
- Αντίδραση των Βενετών στον μαζικό τουρισμό – Μετατρέπουν στοιχειωμένο νησί σε χώρο αποκλειστικά για Βενετσιάνους