Σε λειτουργία τέθηκε το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών της ΟΣΥ Α.Ε., όπου παρόντες ήταν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, κ. Ιωάννης Ξιφαράς, καθώς και της Διοίκησης της Εταιρείας, στην κεντρική επισκευαστική βάση των εγκαταστάσεών της.

Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα εκσυγχρονισμού της Ο.ΣΥ. Α.Ε., η οποία αναδιαρθρώνεται προκειμένου να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες προκλήσεις στον τομέα των Οδικών Συγκοινωνιών.

Καραμανλής: Τα λεωφορεία θα επισκευάζονται πιο γρήγορα

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, εξήγησε σε δηλώσεις του μετά την επίσημη έναρξη εργασιών ότι  το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών δημιουργεί οικονομίες κλίμακος και δίνει τη δυνατότητα οι βλάβες να επισκευάζονται πολύ πιο γρήγορα. Επίσης λειτουργεί συνεπικουρικά με τα οκτώ συνεργεία στα άλλα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, τα οποία θα ασχολούνται αποκλειστικά και με μεγαλύτερη ταχύτητα με τις μικρότερες και πιο απλές βλάβες. Επομένως η λειτουργία του Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών σημαίνει: Ακόμα περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο. Εκσυγχρονισμός του στόλου. Ασφάλεια στις μετακινήσεις.

Όπως είπε «Σε αυτά τα δύο χρόνια έχει γίνει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια», υπενθυμίζοντας ότι το 2019 οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών βρισκόντουσαν στην κυριολεξία υπό κατάρρευση.

«Μεθοδικά και βήμα – βήμα, με ένα σχέδιο πολύ συγκεκριμένο, προσπαθήσαμε να ανατάξουμε αυτό το οποίο λέμε, δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα», σημείωσε, αναφέροντας ότι έγιναν προσλήψεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια και ενισχύθηκε ο στόλος των αστικών λεωφορείων.

«Ήδη σήμερα κυκλοφορούν 500 περισσότερα λεωφορεία, είτε με το leasing, είτε με τα ΚΤΕΛ, στο δίκτυο της ΟΣΥ», πρόσθεσε.

Στη συνέχεια, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι αφού έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στο επόμενο βήμα, με την προμήθεια λεωφορείων, μεταξύ των οποίων ηλεκτρικά και CNG.

«Αυτό θα προικίσει την ΟΣΥ για να κοιτάξει το μέλλον με αισιοδοξία και δείχνει και αποδεικνύει και στους εργαζομένους ότι πιστεύουμε πραγματικά σε αυτό που λέμε, δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας επίσης ότι υπάρχει συνεργασία, όπου χρειάζεται, με τον ιδιωτικό τομέα, έτσι ώστε το επιβατικό κοινό να απολαμβάνει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες.

Κλείνοντας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ευχαρίστησε τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την προσφορά τους στη λειτουργία του Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών, αλλά και γιατί όπως τόνισε «έβαλαν πλάτη» κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Σημείωσε ότι η Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήταν από τις λίγες πόλεις στην Ευρώπη, στις οποίες σε καιρό πανδημίας και ενώ η ζήτηση για συγκοινωνίες μειώνονταν, αυξήθηκε η προσφορά.

Και τόνισε «Αυξήσαμε τα λεωφορεία, αυξήσαμε τους συρμούς σε μία πολύ δύσκολη φάση και αυτό δείχνει ότι όταν μπορούμε να συνεργαζόμαστε όλοι μαζί, το δημόσιο, ο ιδιωτικό τομέας, οι εργαζόμενοι, τελικά κερδισμένοι βγαίνουνε αυτοί που όλοι πρέπει να τους έχουμε πάντα στην πρώτη γραμμή, το επιβατικό κοινό και οι πολίτες».

Τι είναι το Συνεργείο Μεγάλων Βλαβών

Η λειτουργία του Συνεργείου Μεγάλων Βλαβών της Ο.ΣΥ. Α.Ε., ακολουθεί τη διεθνή πρακτική στον τομέα των μεταφορών, είναι σύγχρονα εξοπλισμένο και με τους πολύ έμπειρους τεχνίτες που διαθέτει η Εταιρεία, αυξάνει την παραγωγή. Ταυτόχρονα, μειώνει το κόστος των επισκευών, δίνει τέλος στον κατακερματισμό της εργασίας και μειώνει τον χρόνο αποκατάστασης βλαβών, καθώς μέχρι σήμερα θα έπρεπε να λύνονται οι κινητήρες και να στέλνονται στην κεντρική επισκευαστική ζώνη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε λιγότερο από έναν μήνα λειτουργίας του Συνεργείου, έχουν επιδιορθωθεί 19 λεωφορεία. Γεγονός αδύνατο με την μέχρι τώρα λειτουργία της επισκευής.

Η συγκέντρωση των εργασιών επισκευής έχει σημαντικά οφέλη όπως:

  • Αποσυμφόρηση του έργου των εννέα αμαξοστασίων και των οκτώ συνεργείων που διαθέτουν.
  • Ταχύτερη και πιστοποιημένη αποκατάσταση των βλαβών (το όχημα που θα επιστρέφει στην κυκλοφορία θα παραμένει για μεγάλο διάστημα χωρίς βλάβη).
  • Οικονομία κλίμακας (λιγότεροι ανθρώπινοι και τεχνικοί πόροι)
  • Αύξηση της παραγωγής
  • Δυνατότητα επαναφοράς οχημάτων που είναι επί μακρόν παροπλισμένα λόγω σοβαρών βλαβών
  • Παύση του χωρικού κατακερματισμού και της πολυδιάσπασης παραγωγής και ανταλλαγής εξαρτημάτων μεταξύ των αμαξοστασίων.
  • Δυνατότητα συνολικής επισκευής του οχήματος (ταυτόχρονη επισκευή και μικρών βλαβών)

Συμπερασματικά, περισσότερα λειτουργικά λεωφορεία στην κυκλοφορία προς όφελος του επιβατικού κοινού.