Η απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ για το Πάτρα- Πύργος έθεσε σε κίνδυνο την υλοποίηση του έργου για χάρη συγκεκριμένου επιχειρηματία, υπενθύμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή.
Ο κ. Καραμανλής σχολίασε ότι η ερώτηση καθίσταται πράγματι ιδιαίτερα επίκαιρη, δεδομένου ότι νωρίτερα σε άλλη αίθουσα του Κοινοβουλίου κατέθετε ο κ. Καλογρίτσας για την υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών. «Είδαμε ότι το εγχείρημα απόκτησης τηλεοπτικού σταθμού συνδέεται με το Πάτρα- Πύργος, διότι έγινε η σαλαμοποίηση του έργου και τα τέσσερα από τα οκτώ κομμάτια τα είχε πάρει ο συγκεκριμένος εργολάβος», επισήμανε.
Επίκαιρη ερώτηση
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε επίσης ότι η ερώτηση καθίσταται επίκαιρη και λόγω της συνάντησης με την αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Μαργκρέτε Βεστάγκερ και τόνισε ότι και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός επενδύει στο να γίνει επιτέλους το Πάτρα – Πύργος πράξη.
Υπενθύμισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κατάφερε να μεταστρέψει τη στάση της Κομισιόν και να την κάνει να δεχθεί την ένταξη του έργου ως «γέφυρα» στη νέα Προγραμματική Περίοδο. Και υπογράμμισε ότι το έργο θα γίνει, κάτι που δεν ήταν δεδομένο εξαιτίας των χειρισμών του ΣΥΡΙΖΑ.
«Πετύχαμε τη συνεννόηση με τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης (DG REGIO) της Επιτροπής, εξασφαλίζοντας τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ, στη συνέχεια προχωρήσαμε στην επανένταξη του έργου στη Σύμβαση Παραχώρησης της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ. Τώρα, αναμένουμε το σχετικό ‘‘πράσινο φως’’ από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού – την DG COMP – της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», εξήγησε. Επομένως τόνισε ότι, παρά και την κρίση του κορονοϊού, το χρονοδιάγραμμα δεν έχει μεταβληθεί και είναι εφικτός ο στόχος υλοποίησης του έργου το 2024.
Έχει αρχίσει η δημοπράτηση των έργων
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι έχει γίνει η συμβασιοποίηση και έχει αρχίσει η δημοπράτηση για τα έργα οδικής βελτίωσης στον υφιστάμενο άξονα Πάτρα- Πύργος. «Καμία άλλη κυβέρνηση ποτέ δεν πήρε την απόφαση να ρίξει 30 εκ ευρώ στον υφιστάμενο δρόμο. Εμείς είπαμε ότι δεν θα περιμένουμε τρία χρόνια για την ολοκλήρωση του νέου οδικού δικτύου, αλλά θα πάμε ένα βήμα παραπέρα και θα επενδύσουμε χρήματα και στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο, για να μην έχουμε θανατηφόρα δυστυχήματα», ανέφερε.
Σχετικά με τον οδικό άξονα Ολυμπία-Βυτίνα-Τρίπολη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι η νέα χάραξη απομακρύνεται από τον παραδοσιακό οικισμό Λαγκαδίων και προχωράει η ανάθεση μελέτης Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους και Προέλευσης – Προορισμού του οδικού άξονα Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία, με σκοπό την εξέταση της δυνατότητας χρηματοδότησης του έργου από την ΕΤΕπ.
Παράλληλα, έχει δοθεί εντολή προς την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου για την ολοκλήρωση των γεωτεχνικών ερευνών που απαιτούνται στις θέσεις των τεχνικών έργων και την παράδοσή τους στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ώστε να εξεταστεί η δυνατότητα ένταξης του έργου στο οικείο πρόγραμμα της Περιφέρειας.
Αναφορικά με το υποτμήμα «Λούβρο – Τριποταμιά – Κόμβος Ηραίας», υφίστανται εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι, που ισχύουν έως το τέλος του 2025 και το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 116 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ).
Σχετικά με το υποτμήμα της Παράκαμψης Σταυροδρομίου, κι εκεί υφίστανται εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι, που ισχύουν έως τα μέσα Ιουνίου του 2024 και το κόστος υπολογίζεται στα 14 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ).
Το ΚΙΝΑΛ έχει τάση ψηφοθηρική
Ο κ. Καραμανλής κατηγόρησε το Κίνημα Αλλαγής ότι προσπαθεί να χαϊδέψει αυτιά και ότι έχει μία τάση ψηφοθηρική. Υπενθύμισε ότι η πρόταση νόμου που είχε κάνει το ΚΙΝΑΛ το 2018, ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με όσα έλεγε η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2010, όταν πρόεδρος του ΤΕΕ ήταν ο κ. Σπίρτζης και όταν είχε ξεσπάσει εσωκομματική διαμάχη στο ΠΑΣΟΚ. Ανέφερε επίσης πως η ΝΔ είχε ψηφίσει «παρών» το 2019 όταν η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε φέρει σχετική νομοθετική διάταξη, αλλά είχε δηλώσει ότι συμφωνούσε επί της αρχής με τη σύγκληση αυτής της Επιτροπής.