«Ως το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που αρχίζει και εκτελείται» χαρακτήρισε τη Γραμμή 4 του Μετρό ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών,Κώστας Καραμανλής.  

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε «ξεκινάμε τα πρώτα εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες.Η ολοκλήρωση της Γραμμής 4 θα γίνει μέσα σε 8 χρόνια. Είναι πολύ σημαντικό έργο θα δώσει λύσεις στην καθημερινότητα των πολιτών ξεκινά από Βεΐκου και καταλήγει Γουδή».

Αναφερόμενος στα αστικά λεωφορεία ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι «κάναμε μια πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια στα ΜΜΜ να τα αναβαθμίσουμε μετά από μια 10ετια που είχαν γίνει πολύ λίγα πράγματα».

«Προσλαμβάνουμε γύρω στα 600 άτομα οδηγούς λεωφορείων και τεχνίτες μετρό. Έχει γίνει αύξηση στόλου στη Θεσσαλονίκη, 230 λεωφορεία παραλάβαμε, σήμερα είναι πάνω από 400. Στην Αθήνα είχαμε παραλάβει κάτω από 900 αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 1300», τόνισε.

«Έχουμε δώσει στα ΚΤΕΛ μεγάλο κομμάτι του συγκοινωνιακού έργου με πολύ φθηνότερη τιμή, το οχηματοχιλιόμετρο στα ΚΤΕΛ είναι 1,4 ευρώ, ενώ η ΟΣΥ στα 3 ευρώ και με πολύ καλύτερες υπηρεσίες στα ΚΤΕΛ». Μάξιμουμ ηλικία των λεωφορείων, εξήγησε, είναι τα 8 έτη.

Ακόμη, ο κ. Καραμανλής επισήμανε «δε λέω ότι η κατάσταση δε μπορεί να γίνει καλύτερη, θα γίνει καλύτερη τώρα που έχουμε χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία με διαγωνισμό. Ο διαγωνισμός είναι στη διαβούλευση. Στους επόμενους 18 μήνες θα δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους».

«Τόσο στο μετρό όσο και στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ η χρήση της μάσκας είναι καθολική,  γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι» διαβεβαίωσε.

Γραμμή 4 του μετρό: Αυτοί είναι οι 15 σταθμοί

Η «Γραμμή 4» του μετρό και οι σταθμοί του πρόκειται να εξυπηρετούν πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις αλλά και πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας.

Με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός) θα αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί Μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού και κυρίως αυτός του Συντάγματος.

Η Γραμμή 4 θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτίρια και εγκαταστάσεις, όπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του ΕΚΠΑ, το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη.

Γραμμή 4 του μετρό: Αυτοί είναι οι 15 σταθμοί (vid)

Γράμμη 4: Οι 15 νέοι σταθμοί του μετρό

Η Γραμμή 4 θα συνδέεται με τις υφιστάμενες Γραμμές του Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης, το Πανεπιστήμιο (Ακαδημία) και τον Ευαγγελισμό.

Η Γραμμή 4 του Μετρό θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 13 χλμ. από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή, εντός των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, με τα φρέατα αερισμού τους: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Θα κατασκευαστεί επίσης ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των Γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

Θα κατασκευαστούν, τέλος, δύο επισταθμοί γραμμής πριν από τον σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από τη Λεωφόρο Βεΐκου) και μετά τον σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφόρο Κατεχάκη), για την εναπόθεση των νέων συρμών, τον καθαρισμό και τη συντήρησή τους.

Κατά μήκος της Γραμμής 4 προβλέπονται εννέα φρέατα ενδιάμεσα ή τερματικά, δηλαδή τα φρέατα ΕΥΔΑΠ, Βεΐκου – Πλυντήριο – Συντήρηση, Βιβλιοθήκης, Διακλάδωσης Ευαγγελισμού, Φορμίωνος, Νήαρ Ηστ, Δικαιοσύνης, ΤΒΜ Κατεχάκη, ΓΝΑ.

Η κύρια σήραγγα στο σύνολο του έργου θα είναι διπλής τροχιάς, εσωτερικής ελάχιστης διαμέτρου 8,48 μ., συνολικού μήκους περίπου 10.144 μ. και θα κατασκευασθεί με κατ’ ελάχιστον δύο καινούργια μηχανήματα ΤΒΜ (Tunnel BoringMachine, δηλαδή μηχάνημα διάτρησης σηράγγων, ο γνωστός μετροπόντικας) ολομέτωπης κοπής.

Τα υπόλοιπα τμήματα αποτελούνται από σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μονής τροχιάς, μεταβαλλόμενης διατομής και τριπλής τροχιάς.

Το έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό: 20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό, καθώς και όλα τα απαιτούμενα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.