Την ανάγκη για εθνικό σχεδιασμό στα έργα του μέλλοντος, που θα είναι αποδεκτός από όλα τα πολιτικά κόμματα αλλά και τις τοπικές κοινωνίες, υπογράμμισε ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, CEO της AVAX, μιλώντας στο πλαίσιο του 4ου ΟΤ FORUM «Ένα νέο παραγωγικό πρότυπο – «”Ελλάδα 2030″» που διοργανώνει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών.

«Σήμερα υπάρχει ένα θετικός κύκλος για τον κατασκευαστικό χώρο», είπε ο κ. Μιτζάλης κάνοντας λόγο για πολλά έργα που έχουν δημοπρατηθεί μετά από την δεκαετή κρίση που μεσολάβησε. Ωστόσο στάθηκε και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει σήμδρα ο κατασκευαστικός κλάδος και κυρίως στην έλλειψη εργατικού δυναμικού αλλά και το γεγονός ότι λόγω της κρίσης συρρικνώθηκε ο κλάδος καθώς εξαφανίστηκαν οι υπεργολάβοι.

«Στόχος μας είναι ωστόσο η ανταπόκρισή μας στα χρονοδιαγράμματα», υπογράμμισε ο κ. Μιτζάλης ο οποίος όμως αναφέρθηκε με έμφαση στην ανάγκη τα έργα που δρομολογούνται να είναι σε φάση ωριμότητας πριν από τη δημοπράτησή τους καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά, «σε αρκετά έργα δεν έχουν συντελεστεί όλες οι απαλλοτριώσεις». Επίσης αναφέρθηκε και σε προβλήματα που σχετίζονται με αρχαιολογικά ευρήματα που προκύπτουν κατά τα σκαπτικά έργα όπως για παράδειγμα στον άξονα Πάτρα – Πύργου όπου τα αρχαία που βρέθηκνα προκάλεσαν καθυστέρηση 9 μηνών στην πορεία του έργου και τώρα η εταιρεία καλείται να επιταχύνει την υλοποίηση του έργου.

Στο σημείο αυτό ο κ. Μιτζάλης ξεκαθάρισε ότι οι εταιρείες δεν θέλουν την καθυστέρηση υπογραμμίζοντας ότι ίσα ίσα δεν τους συμφέρουν οι καθυστερήσεις.

Εθνικός σχεδιασμός

Ο κ. Μιτζάλης αναφερόμενος στη συζήτηση που γίνεται για το νέο παραγωιγκό μοντέλο της χώρας, τόνισε την ανάγκη για εθνικό σχεδιασμό καθώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχει στα έργα που σχεδιάζονται και πραγματοποιούνται. Όπως είπε, “στη δεκαετή κρίση, το Δημόσιο δεν προετοίμασε το έδαφος με απαλλοτριώσεις ώστε να είαμστε έτοιμοι όταν υπάρξει επανεκκίνηση». Σημείωσε επίσης ότι πρέπει “να δούμε ποι έργα αντέχει η οικονομία, ποια θέλει η χώρα π.χ. σε 10 χρόνια, να ωριμάσουν, να ρωτηθεί η τοπική κοινωνία…”. Εκτελούνται ίσως παραπάνω έργα από ό,τι θα έπρεπε, πρόσθεσε κάνοντας λόγο για πρόβλημα προτεραιοποίησης και ότι ακριβώς για αυτό απαιτείται εθνικός σχεδιασμός.

Ανεκτέλεστο 3,3 δισ.

Αναφερόμενος στην πορεία της AVAX ο CEO της τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι πολλά μεγάλα έργα τρέχει η εταιρεία αυτό το διάστημα όπως τη γραμμή 4 του μετρό Αττικής, τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, το Ελληνικό, τρία νοσοκομεία του Νιάρχος, την εθνικό οδό Πάτρα Πύργος, ένα ιδιωτικό ενεργειακό έργο στη Ρουμανία 1750 MW ενώ αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση του οδικού έργου Γιάννενα – Κακαβιά.

Αναφερόμενος ειδικά στην πορεία της γραμμής 4, ο κ. Μιτζάλης τόνισε ότι «προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, πάμε εκεί που μπορούμε», και ότι οι δύο μετροπόντικες δουλεύουν εντατικά, ενώ δνε παρέλειψε να αναφέρει και τα προβλήματα που υπάρχουν σε κάποιους σταθμούς όπως στα Εξάρχεια ή τον Ευαγγελισμό, δηλώνοντας ωστόσο αισιόδοξος ότι αυτά «θα λυθούν».

Διαβάστε ακόμη: