Σε μία από τις αυστηρότερες παρεμβάσεις της των τελευταίων ετών, η Ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού (Antitrust) επέβαλε συνολικά πρόστιμα σχεδόν 20 εκατομμυρίων ευρώ για τη συστηματική και παρατεταμένη αδυναμία των επισκεπτών να αγοράσουν εισιτήρια σε βασική τιμή για τον Αρχαιολογικό Χώρο του Κολοσσαίου, από το 1997 έως και το 2024.

Στο επίκεντρο του σκανδάλου βρέθηκε η CoopCulture, συνεταιριστική εταιρεία που διαχειριζόταν επί δεκαετίες τη διάθεση των εισιτηρίων, καθώς και έξι γνωστές τουριστικές πλατφόρμες, οι Tiqets International, GetYourGuide Deutschland, Walks, Italy With Family, City Wonders Limited και Musement.

Συγκεκριμένα, η Αρχή επέβαλε πρόστιμο 7 εκατομμυρίων ευρώ στην CoopCulture, κατηγορώντας την ότι εν γνώσει της συνέβαλε στο φαινόμενο της συστηματικής και σοβαρής έλλειψης εισιτηρίων βασικής τιμής.

Όπως επισημαίνεται, η εταιρεία:

  • Δεν έλαβε μέτρα για την αποτροπή της μαζικής αγοράς εισιτηρίων μέσω αυτοματοποιημένων μέσων, όπως τα bots.
  • Διέθετε μεγάλο μέρος των εισιτηρίων αποκλειστικά μέσω πακέτων που περιλάμβαναν δικές της εκπαιδευτικές ξεναγήσεις, από τις οποίες είχε σημαντικά οικονομικά οφέλη.

Αποτέλεσμα ήταν οι επισκέπτες να μη βρίσκουν εισιτήρια στην επίσημη τιμή και να αναγκάζονται να καταφεύγουν σε τουριστικά πακέτα τρίτων, τα οποία περιλάμβαναν «προνομιακές» υπηρεσίες με πολλαπλάσιο κόστος.

Οι έξι διεθνείς τουριστικές πλατφόρμες που τιμωρήθηκαν στο ίδιο πλαίσιο, αγόραζαν μαζικά εισιτήρια με τη χρήση bots και άλλων αυτοματοποιημένων τεχνικών, εξαντλώντας τη διαθεσιμότητα στην επίσημη ιστοσελίδα. Έτσι, ωφελήθηκαν από την τεχνητή έλλειψη, οδηγώντας χιλιάδες επισκέπτες του Κολοσσαίου στην αναζήτηση εισιτηρίων μέσω των δικών τους – ακριβότερων – καναλιών.

Η υπόθεση άνοιξε τον Ιούλιο του 2023, όταν η Αρχή Ανταγωνισμού συγκέντρωσε σειρά καταγγελιών και στοιχείων που αποκάλυπταν την πρακτική αδυναμία αγοράς εισιτηρίων μέσω του επίσημου καναλιού.

Διαβάστε ακόμη: