Σε απεργία προχώρησαν περίπου 13.000 εργαζόμενοι στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ αφού οι υπεύθυνοι των εταιρειών δεν κατάφεραν να “γεφυρώσουν” το τεράστιο χάσμα μεταξύ των απαιτήσεων των συνδικάτων στις μεταξύ τους συνομιλίες.
Μέλη του συνδικάτου United Auto Workers ξεκίνησαν την απεργία σε εργοστάσιο συναρμολόγησης της General Motors στο Wentzville του Μιζούρι, σε εργοστάσιο της Ford στο Wayne του Μίσιγκαν, κοντά στο Ντιτρόιτ και σε εργοστάσιο της Stellantis Jeep στο Τολέδο του Οχάιο.
Ήταν η πρώτη φορά στην 88χρονη ιστορία της ένωσης που αποχώρησε και από τις τρεις εταιρείες ταυτόχρονα καθώς τα τετραετή συμβόλαια με τις αυτοκινητοβιομηχανίες έληγαν τα μεσάνυχτα της Πέμπτης. Η απεργία πιθανότατα θα αλλάξει το μέλλον του συνδικάτου και της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας της Αμερικής σε μια εποχή που το εργατικό δυναμικό των ΗΠΑ “λυγίζει” και οι εταιρείες αντιμετωπίζουν μια ιστορική μετάβαση από την κατασκευή αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
Ελλείψεις οχημάτων
Εάν οι απεργίες διαρκέσουν πολύ, θα μπορούσαν να προκαλέσουν έλλειψη οχημάτων στους αντιπροσώπους και να αυξηθούν οι τιμές. Η εν λόγω απεργία θα μπορούσε ακόμη και να αποτελέσει παράγοντα για τις προεδρικές εκλογές του επόμενου έτους, δοκιμάζοντας τον περήφανο ισχυρισμό του Τζο Μπάιντεν ότι είναι ο πιο φιλικός προς τα συνδικάτα πρόεδρος στην αμερικανική ιστορία.
«Οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο το παρακολουθούν αυτό», είπε η Λιζ Σούλερ, πρόεδρος του AFL-CIO, μιας ομοσπονδίας 60 συνδικάτων με 12,5 εκατομμύρια μέλη. Η απεργία είναι πολύ διαφορετική από εκείνες κατά τις προηγούμενες διαπραγματεύσεις της UAW. Αντί να κυνηγάει μια εταιρεία, το συνδικάτο, με επικεφαλής τον νέο πρόεδρό του, Shawn Fain, χτυπά την πόρτα και των τριών. Αλλά δεν είναι όλα τα 146.000 μέλη της UAW στα εργοστάσια της εταιρείας, τουλάχιστον όχι ακόμη.