Tέσσερα γεγονότα ταρακούνησαν συθέμελα φέτος το πολιτισμικό ισοζύγιο των ΗΠΑ. Αυτά τα γεγονότα έκαναν το κοινό να αφήνει απλήρωτους τους λογαριασμούς του για να τα παρακολουθήσει και προκάλεσαν την επιστροφή του τουρισμού της Αμερικής σε προ Covid επίπεδα, με περιοχές όπως το Σινσινάτι της Αμερικής να τρεντάρουν ανάμεσα στους τοπ ταξιδιωτικούς προορισμούς του κόσμου. Ακόμα αναρωτιέστε ποια ήταν αυτά; Ήταν εκείνα που πλημμύρισαν τα social media μας, έγιναν ευρέως γνωστές ιστορίες που έκαναν το γύρω του διαδικτύου και τελικά κατόρθωσαν να έχουν έναν μνημειώδη αντίκτυπο στην οικονομία των ΗΠΑ, βοηθώντας την να ανακάμψει σημαντικά μετά τα σκληρά χρόνια της πανδημίας.
Barbie, Oppenheimer, Eras Tour της Taylor Swift και Renaissance Tour από την Beyonce κατέκλυσαν τους κινηματογράφους και τα μεγάλα στάδια παγκοσμίως, αφήνοντας πίσω τους μεγάλο πολιτισμικό αντίλαλο και δισεκατομμύρια κέρδη που μπήκαν στα αμερικανικά ταμεία. Η επιτυχία τους είναι σίγουρα φαινομενική, αν λάβουμε υπόψη μας ότι η κατανάλωση ταινιών αντιπροσωπεύει συνήθως μόλις το 0,2% του συνολικού δείκτη καταναλωτικών δαπανών της Αμερικής (PCE) και η ζωντανή ψυχαγωγία, εκτός του αθλητισμού, μόλις το 0,05%.
Οι επιδόσεις τόσο της “Barbie” όσο και του “Oppenheimer” στο box office, καθώς και οι περιοδείες με την Beyoncé και την Taylor Swift, αύξησαν το PCE κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, προσφέροντας μια εκπληκτική ανάπτυξη των 8,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην οικονομία των ΗΠΑ το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με τη Morgan Stanley, την αμερικανική πολυεθνική επενδυτική εταιρεία.
Ο οικονομικός τυφώνας “Taylor Swift”
Η Taylor Swift δημιούργησε ένα οικονομικό φαινόμενο που ονομάσθηκε Swift-onomics – εννοώντας την οικονομική υπερφόρτωση που φέρνει η περιοδεία “Eras” της τραγουδίστριας σε κάθε πόλη στην οποία έχει εμφανιστεί.
Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε αυτόν τον μήνα ότι η περιοδεία της Taylor Swift συνέβαλε στην τόνωση του τουρισμού της, με τον Μάιο να αποτελεί τον ισχυρότερο μήνα για τα έσοδα των ξενοδοχείων στη περιοχή από την έναρξη της πανδημίας. Το γραφείο τουρισμού και συνεδρίων του Σικάγο ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι η πόλη σημείωσε ρεκόρ σε κατειλημμένα δωμάτια ξενοδοχείων, εν μέρει χάρη στις τρεις sold-out βραδιές συναυλιών της τραγουδίστριας στο Soldier Field. Το ποσοστό πληρότητας έφτασε στα 96,8 % με κατά μέσο όρο 44,383 δωμάτια κατειλημμένα κάθε βράδυ.
Το Σινσινάτι έγινε ο Νο1 trending ταξιδιωτικός προορισμός στην Airbnb, ξεπερνώντας κορυφαίους προορισμούς διακοπών όπως το Λονδίνο της Αγγλίας και η Ακτή Αμάλφι της Ιταλίας και το Las Vegas είδε ξανά τον τουρισμό του να επανέρχεται σε προ covid επίπεδα. Με τους φανατικούς της τραγουδίστριας να ξοδεύουν λεφτά για να κλείσουν εισιτήρια, δωμάτια ξενοδοχείων, να τρώνε έξω, να επισκέπτονται τοπικά μουσεία και να προσλαμβάνουν σχεδιαστές για να τους ράβουν συγκεκριμένα κουστούμια για την συναυλία, η συνολική οικονομία της χώρας, σημειώνει συνεχώς ανοδική πορεία. Ειδικότερα, αν σκεφτούμε ότι ο συνολικός οικονομικός αντίκτυπος των δύο παραστάσεων στο Σινσινάτι αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να αποφέρει στην πόλη 92 εκατομμύρια δολάρια.
To Eras Tour, το οποίο ακόμα συνεχίζεται, εκτιμάται μάλιστα ότι θα δημιουργήσει 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε όλες τις τοπικές οικονομίες των ΗΠΑ, ξεπερνώντας τα έσοδα που απέφεραν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Πεκίνου το 2008.
H Queen B επιστρέφει στη σκηνή και σπάει τα ρεκόρ
Η παγκόσμια περιοδεία Renaissance World Tour της Beyoncé είναι πλέον η πιο κερδοφόρα περιοδεία γυναίκας καλλιτέχνιδας στην ιστορία, με 461,2 εκατομμύρια δολάρια μέχρι στιγμής, σύμφωνα με την Touring Data. Τον τίτλο κατείχε προηγουμένως η Madonna για την περιοδεία της Sticky & Sweet το 2008 και το 2009, η οποία απέφερε 408 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Billboard.
Και τα ρεκόρ συνεχίζονται. Τον Αύγουστο η Beyoncé είχε τα υψηλότερα έσοδα ενός μήνα στην ιστορία, με 179,3 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις εισιτηρίων, ενώ οι εμφανίσεις του ποπ ειδώλου στο MetLife Stadium του Νιου Τζέρσεϊ ήταν οι συναυλίες με τα υψηλότερα έσοδα από γυναίκα καλλιτέχνη στην ιστορία, αφού της εξασφάλισαν περισσότερα από 16,5 εκατομμύρια δολάρια στις 29 και 30 Ιουλίου, σύμφωνα με την Chart Data. Φυσικά, όλα τα παραπάνω ποσά αφήνουν τεράστια κέρδη στην αμερικανική οικονομία, καθώς πολλοί ξένοι αλλά και ντόπιοι φανατικοί της Beyonce φτάνουν να ξοδεύουν κατά μέσο όρο 1.800 δολάρια για μια συναυλία της (συμπεριλαμβανομένων των μεταφορικών, της διαμονής και της διατροφής). Σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, μάλιστα, η περιοδεία Renaissance Tour της τραγουδίστριας θα μπορούσε να αποφέρει περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι να τελειώσει τον Οκτώβριο.
Ωστόσο, τόσο η Beyonce, όσο και η Taylor Swift δεν είναι απλώς υπεύθυνες για τα δυο τρίτα περίπου της συνολικής αύξησης του τρίτου τριμήνου της οικονομίας των ΗΠΑ. Η οικονομική τους επιρροή αγγίζει και άλλα μέρη του κόσμου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Michael Grahn, επικεφαλή οικονομολόγο της Danske Bank στη Σουηδία, η περιοδεία της Beyonce επηρέασε εξολοκλήρου τον πληθωρισμό της χώρας νωρίτερα φέτος, αφού μετά την έναρξή της, οι τιμές στα ξενοδοχεία και εστιατόρια ανέβηκαν. Στο Ηνωμένο Βασίλειο αντίστοιχα, η Queen B, κατόρθωσε να τονώσει τις τοπικές επιχειρήσεις, προσφέροντάς τους επιχορηγήσεις από ένα ταμείο που ίδια δημιούργησε, ονόματι BeyGOOD. Το ταμείο ύψους 1 εκατ. δολαρίων δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της τρέχουσας παγκόσμιας περιοδείας της για να στηρίξει μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν πληγεί από “οικονομικές ανισότητες”.
Η επίδραση του “Barbenheimer“
Η Barbie της Greta Gerwig πρωτοστάτησε σε ένα πολιτιστικό κίνημα που ξεκίνησε πριν καν κυκλοφορήσει η ταινία στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η ταινία, η οποία είχε αναμφισβήτητα μια από τις πιο εντυπωσιακές εκστρατείες μάρκετινγκ της χρονιάς, συμβάλλει πλέον στη διαρκή οικονομική επιτυχία για τους πάνω από 165 διαφημιστικούς εταίρους της. Από τις 21 Ιουλίου που κυκλοφόρησε, η “Barbie” έχει εισπράξει σχεδόν 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια και θα μπορούσε τελικά να ξεπεράσει τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το “Oppenheimer”, αν και μπορεί να μην είχε τόσο καλές επιδόσεις όσο η “Barbie”, έγινε η τρίτη μεγαλύτερη ταινία φέτος. Η ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν πλησιάζει ήδη τα 900 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και συνεχίζει να οδηγεί το κοινό σε πιο ακριβές μορφές προβολής, όπως η Imax.
Σύμφωνα μάλιστα με το Investopedia, οι κινηματογράφοι AMC είχαν την καλύτερη εβδομάδα στην 103χρονη ιστορία τους χάρη στο Σαββατοκύριακο της ” Barbenheimer “. Ωστόσο οι ταινίες δεν βοήθησαν απλά τους κινηματογράφους αλλά και γενικότερα την αγορά να κινηθεί. Σύμφωνα με την εταιρεία εικονικών δοκιμαστηρίων 3DLOOK, οι αναζητήσεις στο Google για “γυναικεία σανδάλια Birkenstock” – τα παπούτσια που φοράει ηθοποιός της ταινίας Barbie – αυξήθηκαν κατά 346% από την πρεμιέρα, ενώ η τράπεζα της Αμερικής ανέφερε ότι οι δαπάνες των καρτών για ψυχαγωγία και ένδυση αυξήθηκαν κατά την εβδομάδα της κυκλοφορίας των ταινιών κατά 13%.
Ωστόσο, η επίδραση της Beyoncé, της Swift και της Barbenheirmer δεν θα διαρκέσει πολύ, σύμφωνα με την έκθεση της Morgan Stanley. Οι δαπάνες για αυτές τις συναυλίες και τo φαινόμενο Barbenheimer ήταν εφάπαξ, η περιοδεία της Σουίφτ ολοκλήρωσε τις ημερομηνίες της στις ΗΠΑ τον Αύγουστο και η περιοδεία της Μπιγιονσέ θα ολοκληρωθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου, προκαλώντας μια βουτιά στις καταναλωτικές δαπάνες κατά περίπου 0,6 ποσοστιαίες μονάδες, σύμφωνα με την έκθεση της πολυεθνικής επενδυτικής εταιρείας.
Διαβάστε ακόμη:
- Market Pass 2023: Ανοίγει αύριο Παρασκευή η πλατφόρμα – Δικαιούχοι, ποσά και προϋποθέσεις
- Έρευνα: Πόσο «επικίνδυνα» είναι τα οικιακά προϊόντα καθαρισμού και τα αποσμητικά χώρου;
- Κρις Μπράουν: «Έχω 15.000 ακυκλοφόρητα τραγούδια»
- Γιάννης Βαρδής για την τελευταία σύζυγο του πατέρα του: «Την απεχθάνομαι, δεν θέλω να τη βλέπω μπροστά μου»