Το πράσινο φως πήρε από το ΤΑΙΠΕΔ εχθές η ΙΝΤΡΑΚΑΤ για τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό για την διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Σύμφωνα με πληροφορίες σε χθεσινή του συνεδρίαση Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε την προσχώρηση της ΙΝΤΡΑΚΑΤ στο σχήμα που συμμετέχουν επίσης οι BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.

Αυτό σημαίνει πως η ελληνική κατασκευαστική είναι επίσημο μέλος του ανωτέρου σχήματος και όπως όλα δείχνουν θα συμμετάσχει στην κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών της 10ης Ιουλίου. Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει κάνει από την αλλαγή της διοίκησης το περασμένο καλοκαίρι εντυπωσιακό μπάσιμο στον χώρο των κατασκευών.

Πέρα από την δική της αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ, προχώρησε στην απόκτηση της ΑΚΤΩΡ (που αναμένεται να επισημοποιηθεί μετά την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού) φτάνοντας το ανεκτέλεστο της στα 4,1 δισ. ευρώ. Η ίδια στο τέλος του 2022 είχε φτάσει το ανεκτέλεστο της στα 1,32 δισ. ευρώ.

Με τις νέες συμβάσεις που έκλεισε στο πρώτο τετράμηνο το ανεκτέλεστο της ΙΝΤΡΑΚΑΤ μόνο εκτιμάται ότι έχει ξεπεράσει το 1,6 δισ. ευρώ και μαζί με την ΑΚΤΩΡ τα 4,5 δισ. ευρώ. Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ στον οποίο η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει επίσημη συμμετοχή ανεβάζει το ενδιαφέρον για την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Οι προσφορές για την Αττική Οδό

Σχετικά με τον μεγάλο διαγωνισμό για την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού, το οριστικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης έχει δοθεί στα σχήματα που συμμετέχουν και οι προετοιμασίες ανάμεσα στους υποψήφιους είναι πυρετώδεις.

Σύμφωνα με το κείμενο, προβλέπεται πως οι τιμές θα μπορούν να προσαρμόζοντας βάσει των κυκλοφοριακών συνθηκών και αφού έχει υπάρξει σχετικό αίτημα από τον παραχωρησιούχο. Η Αττική Οδός σήμερα λειτουργεί με διόδια ύψους 2,80 ευρώ. Προς τα τέλη του 2022 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ανακοινώσει την μείωση της τιμής από την νέα περίοδο παραχώρησης, στα 2,50 ευρώ.

Ουσιαστικά με τον νέο σχεδιασμό θα μπορούν να αναθεωρηθούν οι τιμές όταν συμπληρωθεί η πενταετία εφόσον αποδειχθεί ότι υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός κορεσμός στον άξονα (πράγμα που ήδη συμβαίνει στο τμήμα Μεταμόρφωση-Δουκίσσης Πλακεντίας). Η αύξηση, εφόσον οριστικοποιηθεί, θα έχει ως στόχο την μείωση της κυκλοφορίας σε ανεκτά επίπεδα.

Η τρέχουσα σύμβαση ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024 και είμαστε πλέον ακριβώς 18 μήνες πριν την ολοκλήρωση της. Για να μπορέσει να πιαστεί ο στόχος του Οκτωβρίου 2024 θα πρέπει να τρέξει η διαδικασία των προσφορών για να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος.

Βέβαια υπάρχουν και στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου που σημειώνουν πως με τόσα σχήματα να συμμετάσχουν είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξουν ενστάσεις και προσφυγές που δύναται να καθυστερήσουν σε άγνωστο βαθμό την όλη διαδικασία.

Διαβάστε περισσότερα