Το Instagram ξεπέρασε το TikTok σε νέες λήψεις εφαρμογών πέρυσι, με την ανάπτυξη της αμερικανικής πλατφόρμας κοινής χρήσης φωτογραφιών να τροφοδοτείται από την αντιγραφή της επιτυχίας του Κινέζου αντιπάλου του με βίντεο σύντομης μορφής, σύμφωνα με τους Financial Times.

Ο συνολικός αριθμός λήψεων εφαρμογών του Instagram αυξήθηκε κατά 20% το 2023 σε 768 εκατομμύρια σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την εταιρεία πληροφοριών αγοράς Sensor Tower, καθιστώντας την εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις στον κόσμο.

Οι λήψεις του TikTok, που ανήκει στην ByteDance με έδρα το Πεκίνο, αυξήθηκαν μόλις 4% στα 733 εκατομμύρια την ίδια περίοδο.

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η πλατφόρμα κοινής χρήσης φωτογραφιών της Meta έχει επιτυχία στη στόχευση νέων χρηστών, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Mark Zuckerberg να έχει εντοπίσει την ανάπτυξη του TikTok ως μία από τις μεγαλύτερες απειλές για την αυτοκρατορία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το 2020, το Instagram εισήγαγε τους «τροχούς», μια δυνατότητα που επέτρεπε στους χρήστες να μοιράζονται σύντομα κλιπ, κλωνοποιώντας τις viral λειτουργίες βίντεο του TikTok που είχαν καθηλώσει εκατομμύρια καταναλωτές Gen Z.

«Το Instagram έχει ξεπεράσει το TikTok στην υιοθέτηση τα τελευταία χρόνια, λόγω της δημοτικότητας της λειτουργίας των τροχών του μαζί με τις παραδοσιακές δυνατότητες και λειτουργίες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης», δήλωσε ο Abraham Yousef, ανώτερος διευθυντής πληροφοριών στο Sensor Tower, σύμφωνα με τους FT.

Στασιμότητα στο TikTok

Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι η ανάπτυξη του TikTok έχει αρχίσει να σταθεροποιείται για πρώτη φορά από τότε που κυκλοφόρησε το 2016.

Οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του Instagram έφτασαν τα 1,47 δισεκατομμύρια, με αύξηση 13 εκατομμυρίων το τελευταίο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με την Sensor Tower. Οι ενεργοί χρήστες του TikTok έφτασαν τα 1,12 δισεκατομμύρια, με πτώση 12 εκατομμυρίων τους τελευταίους τρεις μήνες του περασμένου έτους.

Πιο αφοσιωμένοι οι χρήστες του

Ωστόσο, το TikTok συνεχίζει να κερδίζει καλύτερη αφοσίωση από τους περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες του παγκοσμίως. Οι χρήστες πέρασαν κατά μέσο όρο 95 λεπτά στο TikTok το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους, σε σύγκριση με 62 λεπτά στο Instagram, 30 λεπτά στο X και 19 λεπτά στο Snapchat.

Ο Mark Shmulik, αναλυτής της Bernstein, δήλωσε ότι το Instagram είχε διατηρήσει με επιτυχία τους υπάρχοντες χρήστες στην εφαρμογή του μέσω της ώθησής του σε βίντεο σύντομης μορφής, πράγμα που σημαίνει ότι για «την επόμενη παρτίδα δυνητικών χρηστών του TikTok, δεν υπάρχει κίνητρο για αλλαγή».

Πρόσθεσε ότι οι influencers προσελκύονταν όλο και περισσότερο από το Instagram. Για αυτούς τους δημιουργούς περιεχομένου, ο Shmulik είπε ότι το TikTok ήταν ένα καλύτερο μέρος για να επιτευχθεί σε μία νύχτα επιτυχία, ενώ ο αντίπαλός του στις ΗΠΑ ήταν μια καλύτερη πλατφόρμα για να κερδίσει χρήματα από μία βάση οπαδών.

«Απαντά» με AI η Meta

Ενώ το TikTok έχει αναπτυχθεί γρήγορα χάρη στον αλγόριθμό του που εξυπηρετεί τους χρήστες με κλιπ που στοχεύουν τις προτιμήσεις τους με άλλο ιογενές περιεχόμενο, η Meta έχει επενδύσει στην τεχνητή νοημοσύνη για να ενισχύσει το σύστημα συστάσεών της.

Η οικονομική διευθύντρια της Meta, Σούζαν Λι, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι το Instagram «σημειώνει ισχυρή πρόοδο αυξάνοντας τη φρεσκάδα του προτεινόμενου περιεχομένου».

Το Instagram έχει επίσης επωφεληθεί από την πολιτική της ByteDance να επιτρέπει στους χρήστες να κατεβάζουν βίντεο με υδατογράφημα TikTok που μπορούν να μοιραστούν σε διαφορετικές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, αρχικά σχεδιασμένα για να προωθήσουν την προβολή της κινεζικής εφαρμογής.

Ένας τομέας αυξανόμενης επιτυχίας για την ByteDance είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο χάρη στο TikTok Shop, το οποίο επιτρέπει σε επωνυμίες και εμπόρους να πωλούν αγαθά που διατίθενται στο εμπόριο μέσω σύντομων βίντεο.

Η Sensor Tower εκτιμά ότι η ByteDance συγκέντρωσε περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα μέσω αγορών εντός εφαρμογής πέρυσι, σε σύγκριση με 143 εκατομμύρια δολάρια για το Instagram.

Το 2023, το TikTok Shop δημιούργησε 1.1 δισεκατομμύρια δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα εμπορευμάτων στις ΗΠΑ, τη συνολική αξία των αγαθών που πωλήθηκαν στην πλατφόρμα του, σύμφωνα με εσωτερικά οικονομικά στατιστικά στοιχεία του TikTok που είδαν οι Financial Times. Μέχρι στιγμής, το 2024, η εταιρεία αυτή έχει ήδη χτυπήσει περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια GMV στις ΗΠΑ.

Η Meta και η TikTok δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.

Διαβάστε ακόμη: